
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το Toyota GT86 δεν έχει ένα εκρηκτικό 0-100 χλμ./ώρα είναι όμως σίγουρα ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο γιατί καταφέρει να διασκεδάσει τον οδηγό.
Σπορ αυτοκίνητα
9.428 Επισκέψεις στο άρθρο (3/9/2015)
Πότε ένα αυτοκίνητο είναι σπορ; Η απάντηση είναι πολύ πιο περίπλοκη από ένα ξερό 0-100 χλμ./ώρα. Εσείς τι πιστεύετε;
autotriti team
Σίγουρα ο κινητήρας, με τον οποίο εφοδιάζεται κάθε αυτοκίνητο, παίζει σημαντικό ρόλο στο αν θα πληροί τις προδιαγραφές προκειμένου να μπει στο… κλειστό κλαμπ των σπορ αυτοκινήτων. Σε καμία περίπτωση ένα αυτοκίνητο με μικρό μοτέρ, το οποίο χαρίζει αναιμικές επιδόσεις, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ. Η ιπποδύναμη και η ροπή πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκονται σε τριψήφια νούμερα, εξασφαλίζοντας έτσι πως οι επιδόσεις του αυτοκινήτου θα είναι τέτοιες που θα μπορούν να χαρίσουν οδηγικές συγκινήσεις, θα μπορούν να… σε κολλήσουν στην πλάτη του καθίσματος. Φυσικά όσο πιο ψηλά στροφάρει ένα μοτέρ και όσο πιο ωραίο ήχο παράγει τόσο περισσότερο ικανοποιεί τις αισθήσεις μας. Γιατί και ο ήχος, είναι πολύ σημαντικός. Απόδειξη πως σε πολλά σπορ αυτοκίνητα υπάρχουν αντιηχεία που δυναμώνουν τον ήχο του κινητήρα ή της εξάτμισης.
Συνεχίζοντας, το μοτέρ πρέπει να συνεργάζεται και με ένα σπορ κιβώτιο ταχυτήτων. Τι σημαίνει αυτό; Ακριβείς, γρήγορες και χωρίς σκάλωμα αλλαγές με μικρή διαδρομή στον επιλογέα ταχυτήτων. Βέβαια τα παραπάνω ισχύουν στα χειροκίνητα κιβώτια και όχι στα αυτόματα. Γιατί και αυτά μπορούν να είναι σπορ. Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να προσφέρουν γρήγορες αλλαγές σε απειροελάχιστο χρόνο (κλάσματα του δευτερόλεπτου), να δίνουν τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας στον οδηγό (μέσω του επιλογέα ή ακόμη καλύτερα μέσω χειριστηρίων πίσω από το τιμόνι) και ιδανικά, να μην αλλάζουν ταχύτητα στον κόφτη δίνοντας έτσι τον απόλυτο έλεγχο στον οδηγό. Στις περισσότερες των περιπτώσεων αυτά είναι διπλού συμπλέκτη.
Αφήνοντας κιβώτιο και κινητήρα, εξίσου σημαντικό ρόλο, στο χαρακτηρισμό ενός αυτοκινήτου ως σπορ παίζει το στήσιμό του. Και εδώ έρχεται η ανάρτηση. Συνήθως και κυρίως πιο παλιά, όταν ακούγαμε σπορ ανάρτηση μας ερχόταν στο μυαλό σκληρή ανάρτηση και αυτοκίνητα που «κοπανάνε». Οι εταιρείες όμως έχουν προοδεύσει και έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν αναρτήσεις με αξιόλογη απόσβεση, που προσφέρουν αμεσότητα και έλεγχο χωρίς να θυσιάζουν την άνεση. Tαυτόχρονα περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές αυξάνοντας-βελτιστοποιώντας την ελκτική πρόσφυση. Η ανάρτηση, σε συνεργασία με ένα γρήγορο και ακριβές τιμόνι, καθορίζει το πόσο άμεσα αντιδρά το αμάξωμα στις εντολές του οδηγού, στοιχείο που χαρακτηρίζει τα σπορ αυτοκίνητα. Στα περισσότερα σπορ αυτοκίνητα, η ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενη, ώστε να ανταποκρίνεται σε περισσότερα τερέν.
Στο σημείο αυτό λοιπόν, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε όμως και την αίσθηση του τιμονιού. Και ένα σπορ αυτοκίνητο πρέπει να έχει τιμόνι που σε πληροφορεί με το βάρος του, την αντίστασή του ουσιαστικά, για το φορτίο που δέχονται οι εμπρός (κατευθυντήριοι) τροχοί. Για αυτό το λόγο οι εταιρείες έχουν ρίξει ιδιαίτερο βάρος στον τομέα «τιμόνι» και σιγά-σιγά βλέπουμε να παρουσιάζονται συστήματα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση, όπου ο λόγος αλλάζει ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
Έπειτα δεν πρέπει να ξεχνάμε τα φρένα. Αυτά πρέπει να είναι ισχυρά και ακούραστα, καθώς ένας οδηγός που θα οδηγήσει ένα σπορ αυτοκίνητο στο όριο, σίγουρα θα φρενάρει πολλές φορές και μάλιστα πολύ δυνατά. Φυσικά μιλάμε για αεριζόμενους δίσκους και με ανθεκτικά υλικά τριβής, ώστε να αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες. Μάλιστα, οι αμιγώς σπορ-αγωνιστικές κατασκευές φέρουν φρένα carbon. Σε όλα τα παραπάνω, βέβαια, σημαντική είναι και η αίσθηση του πεντάλ. Αυτή πρέπει να είναι προοδευτική χωρίς νεκρό διάστημα, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα ελεγχόμενου φρεναρίσματος, όταν και όσο το χρειάζεται.
Ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας είναι το βάρος. Τελευταία, όσοι παρακολουθείτε από κοντά τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση, θα έχετε παρατηρήσει πως οι εταιρείες κάνουν σκληρές προσπάθειες για να μειώσουν το βάρος στα νέα τους μοντέλα (ή τουλάχιστον να το κρατήσουν σταθερό, καθώς ο εξοπλισμός αυξάνεται και οι διαστάσεις επίσης). Το πόσο ζυγίζει ένα αυτοκίνητο επηρεάζει δραματικά τις επιδόσεις του, ενώ το ύψος, το κέντρου βάρους και η κατανομή του σε εμπρός και πίσω άξονα (ιδανική αναλογία 50:50) έχουν άμεσο αντίκτυπο στην οδική του συμπεριφορά.
Για το τέλος αφήσαμε την μετάδοση της κίνησης. Σαφώς και δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις ένα αυτοκίνητο σπορ από το αν είναι προσθιοκίνητο, πισωκίνητο ή τετρακίνητο. Σίγουρα όμως, με ένα πισωκίνητο θα διασκεδάσεις περισσότερο και με ένα τετρακίνητο θα είσαι πιο αποτελεσματικός στη γρήγορη οδήγηση.
Εσείς όμως τι λέτε; Φτάνει το 0-100 χλμ./ώρα για να χαρακτηρίσετε ένα αυτοκίνητο σπορ ή θέλετε να πληροί όλες τις παραπάνω προδιαγραφές; Και αν όχι όλες, τότε ποιες είναι οι κόκκινες γραμμές σας για να χαρακτηρίσετε ένα αυτοκίνητο σπορ;

Τα αυτόματα κιβώτια έχουν προοδεύσει πάρα πολύ και πλέον μπορούν άνετα να συνοδέψουν ένα σπορ αυτοκίνητο.
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΠΟΡ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. -ΣΑΣΙ MERCEDES- -ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑLFA ROMEO -MOΤΕΡ ΤΟΥΟΤΑ -ΣΑΖΜΑΝ BMW -TEΤΡΑΚΙΝΗΣΗ SUBARU. ΟΤΑΝ ΕΧΩ ΚΕΦΙΑ, ΒΓΑΖΩ ΓΟΥΣΤΑ! ! !
1)Στησιμο αυτοκινητου...2)Τιμονι-αισθηση-πληροφορηση...3)Κινητηρας....αυτα ισχυουν για εμενα,που χαρακτηριζω μια κατασκευη ως ΣΠΟΡ,σε δρομο με στροφες,φουρκετες,καμπες.Σε αυτην την περιπτωση,ο οδηγος οριζει το αυτοκινητο με τις ικανοτητες του.Στην αντιθετη περιπτωση,φαναρια 0-100,εν κινησει κοντρες σε ευθειες,δεν χρειαζονται ιδιαιτερες ικανοτητες απο τον οδηγο,για να χαρακτηρισθει ως σπορ κατασκευη......
Όλα αυτά που γράφετε είναι πολύ σωστά και ανταποκρίνονται απόλυτα στο χαρακτηρισμό ενός σπορ αυτοκινήτου, γενικά. Υπάρχουν μόνο κάποιες διαφορές, που έχουν να κάνουν με το τι ζητάει ο κάθε οδηγός, από το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα αν ο οδηγός θέλει το αυτοκίνητο του να το χρησιμοποιεί σε drift, τότε αυτό θα πρέπει να είναι αποκλειστικά πισωκίνητο και να έχει μερικές εκατοντάδες ίππους τουλάχιστον, προκειμένου σε κάθε πάτημα του γκαζιού, όποτε το αποφασίσει ο οδηγός, να είναι σε θέση να σπινάρουν οι πίσω τροχοί και έτσι να φεύγει εύκολα το πίσω μέρος. Η χρήση χειροφρένου για να αποσταθεροποιηθεί το πίσω μέρος, εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου, προτιμώ τον απόλυτο έλεγχο να τον κάνει μόνο το γκάζι. Τώρα όσο αφορά τα σπορ αυτοκίνητα με εμπρός κίνηση, θα ήθελα να επισημάνω ένα πολύ σοβαρό μειονέκτημα που παρουσιάζουν και αυτό έχει να κάνει με τους κραδασμούς που μεταφέρει στο τιμόνι το σπινάρισμα των εμπρός τροχών. Όταν σπινάρουν οι εμπρός τροχοί, οι κραδασμοί στο τιμόνι, σου αλλοιώνουν την αίσθηση της ακρίβειας του εμπρός μέρους και δεν ξέρεις που βρίσκονται οι εμπρός τροχοί σου. Επειδή λοιπόν το τιμόνι είναι το πιό βασικό όργανο, θα πρέπει αυτό να είναι απόλυτα ακριβές σε κάθε περίπτωση.