5 φωτογραφίες »

Στην Ελλάδα το «καυτό» Toyota GR Yaris (+τιμή)

46.262 Επισκέψεις στο άρθρο (3/9/2020)

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Toyota ανακοίνωσε την τιμή του κορυφαίου, τετρακίνητου GR Yaris των 261 ίππων, που είναι διαθέσιμο για online παραγγελία. Δείτε πόσο κοστίζει στη χώρα μας.


Η παραγωγή του Toyota GR Yaris ξεκίνησε λίγες ημέρες πριν στο εργοστάσιο Motomachi στην Toyota City της Ιαπωνίας. Η ελληνική αντιπροσωπεία δεν έχασε χρόνο και ανακοίνωσε την τιμή του μοντέλου για την εγχώρια αγορά, προσφέροντας μάλιστα τη δυνατότητα online παραγγελίας, κάτι που κάνει για σχεδόν όλα μοντέλα της γκάμας της. Όποιος θέλει να βρεθεί στο κάθισμα του οδηγού ενός GR Yaris θα πρέπει να καταβάλλει 42.670 ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, αν και το ιαπωνικό «πυραυλάκι» προσφέρει αρκετά, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, αλλά κυρίως σε επιδόσεις και οδηγική απόλαυση.

Αρχικά, κάτω από το καπό του κρύβεται ένας ισχύρος 3κύλινδρος 12βάλβιδος turbo κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων, ο οποίος προσφέρει 261 ίππους και 360 Nm ροπής. Η ισχύς διοχετεύεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος τετρακίνησης το οποίο η Toyota ονομάζει GR-FOUR (σ.σ. η ονομασία παραπέμπει στην τετρακίνηση GT-FOUR της Celica) που έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την ισχύ που πηγαίνει σε κάθε τροχό, ενώ ταυτόχρονα είναι απλό και ελαφρύ. Παράλληλα χρησιμοποιεί ελαφρώς διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης για τον εμπρόσθιο και οπίσθιο άξονα, κάτι που σύμφωνα με τη μάρκα επιτρέπει την κατανομή της ροπής ολοκληρωτικά είτε στον εμπρόσιθιο άξονα, είτε στον πίσω.
 
Όσον αφορά στο αμάξωμα, αυτό κατασκευάζεται κυρίως από ελαφριά υλικά μεταξύ των οποίων και αρκετά τμήματα από ανθακονήματα, ενώ το αλουμίνιο χρησιμοποιείται για το καπό, τις πόρτες και την πόρτα του χώρου αποσκευών. Ως αποτέλεσμα έχουμε το βάρος του μοντέλου να ανέρχεται στα 1.280 κιλά με τη αναλογία κιλών ανά ίππο να φτάνει τα 4,9 κιλά. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 5,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα.
 
Τρία προφίλ οδήγησης είναι διαθέσιμα, τα οποία αλλάζουν την κατανομή της ισχύος στους δύο άξονες. Σε κανονική λειτουργία, η κατανομή της ισχύος εμπρός / πίσω είναι 60:40. Στο προφίλ Sport μετατοπίζεται προς τα πίσω, σε 30:70, ενώ στο προφίλ Track η βασική ρύθμιση είναι 50:50. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει όποιο προφίλ οδήγησης επιθυμεί μέσω ενός μπουτόν 4WD.
 
Σε άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά, το GR Yaris διαθέτει μια νέα, αποκλειστική πλατφόρμα που συνδυάζει το μπροστινό μέρος της πλατφόρμας GA-B με το πίσω μέρος της πλατφόρμας GA-C. Ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει στους μηχανικούς της μάρκας να εξοπλίσουν το «καυτό» μοντέλο με διπλά ψαλίδια στο πίσω μέρος, ενώ στο μπροστινό μέρος χρησιμοποιείται σύστημα ανάρτησης με γόνατα MacPherson. Παρών είναι και ένα ισχυρό σύστημα πέδησης με τους εμπρόσθιους δίσκους 356 χιλιοστών να συνδυάζονται με τερτραπίστονες δαγκάνες.

PEUGEOT NEW EVANS
4green