Ο σχεδιασμός της σύμπραξης μεταξύ των δύο φορέων ολοκληρώθηκε μέσα σε 10 μέρες και μέχρι το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η παραχώρηση του έργου.
Aνακοινώθηκε και επίσημα ο συνολικός σχεδιασμός του εγχειρήματος ενίσχυσης του συγκοινωνιακού έργου των φορέων της Αττικής. Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται η ολοκλήρωση παραχώρησης έργου στα ΚΤΕΛ που θα διαρκέσει δύο χρόνια.
Συγκεκριμένα, για την ενίσχυση του στόλου του Οργανισμού θα ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΑ συνολικά 200 λεωφορεία, εκ των οποίων 164 κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων). Το ετήσιο κόστος ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στην ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. το οποίο θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ανέρχεται σε 24.131.018 ευρώ. Το κόστος αυτό έχει υπολογιστεί με προσφερόμενη τιμή 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο.
Η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ κρίθηκε απαραίτητη καθώς με αυτήν εντάσσονται συνολικά 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγοί σε ημερήσια βάση στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ. Παράλληλα, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, επιτυγχάνεται το 100% της εκτέλεσης των δρομολογίων με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις, ενώ αναμένεται μείωση της διάρκειας αναμονής των επιβατών σε όλο το δίκτυο του Οργανισμού.
Οι γραμμές που θα ανατεθούν σταδιακά μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2020 στα ΚΤΕΛ Ν. Αττικής είναι:
• Γραμμές Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο Αγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.
• Γραμμές Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.
• Γραμμές Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό «Δουκίσσης Πλακεντίας» και «Νομισματοκοπείο» με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.
• Γραμμές Νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι γραμμές οι οποίες συνδέουν τον σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.
Ο Οργανισμός παραδέχεται ότι η ενσωμάτωση των ΚΤΕΛ έγινε βεβιασμένα, επιβεβαιώνοντας ότι «τα οχήματα των ΚΤΕΛ εντάσσονται άμεσα στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών, ενώ ο εξοπλισμός τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα οχήματα αυτά θα εγκατασταθεί σταδιακά». Τα ΚΤΕΛ που έχουν ήδη αναλάβει συγκοινωνιακό έργο, σημειώνεται ότι δεν διαθέτουν ακόμα τον εξοπλισμό επικύρωσης εισιτηρίων ούτε φυσικά οθόνες τηλεματικής. Ετσι, στην τελική φάση, η οποία προσδιορίζεται για τα τέλη του επόμενου μήνα τα ΚΤΕΛ θα εγκαταστήσουν το σύστημα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς και κατάλληλο σύστημα τηλεματικής.