" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το εργοστάσιο απασχολεί περίπου 8.000 εργαζόμενους.

Πάνω από 5.000 εξαρτήματα χρησιμοποιούνται για να κατασκευαστούν οι διάφορες εκδόσεις του 500Χ.

Ρομπότ και άνθρωποι συνεργάζονται με αρμονία για την παραγωγή του 500Χ.

Περίπου 1.500 νέοι εργαζόμενοι προστέθηκαν ώστε να ανταποκριθεί το εργοστάσιο στην αυξημένη ζήτηση για το Fiat 500X.

Στο τμήμα βαφής το αμάξωμα βυθίζεται σε μεγάλες δεξαμενές για να εξασφαλιστεί η αντιδιαβρωτική του προστασία.

860 ρομπότ χρησιμοποιούνται στο τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων και 54 ρομπότ στο τμήμα βαφής.

Στο εργοστάσιο της Fiat

Διαβάστηκε από 4846 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/4/2015

Περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ επενδύθηκαν πρόσφατα από τον όμιλο FCA για να γίνει το εργοστάσιο στο Μέλφι ένα από τα πιο καινοτόμα και πιο σύγχρονα εργοστάσια.

 
Η Fiat μας άνοιξε διάπλατα τις πόρτες του ανανεωμένου εργοστασίου της στο Μέλφι για να μας υποδεχτεί και να μας ξεναγήσει στις εγκαταστάσεις ενός από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα εργοστάσια της Ευρώπης. Ο ιταλικός κολοσσός προσφάτως επένδυσε περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ για το ξεκίνημα της παραγωγής των νέων μοντέλων, ενώ χρησιμοποιήθηκε η τεχνογνωσία και οι καλύτερες μέθοδοι από όλα τα άλλα εργοστάσια της FCA προκειμένου να εξασφαλιστεί εξαρχής η καλύτερη δυνατή ποιότητα. 

Μάλιστα εκτός από εμάς μπορείτε και εσείς να περιηγηθείτε στο εργοστάσιο της ιταλικής μάρκας μέσω του Google Street View χάρη στις 3.924 φωτογραφίες που έγιναν σε ένα φωτογραφικό τριήμερο. Οι χρήστες μπορούν να μετακινηθούν μέσα στο εργοστάσιο του Μέλφι με τις εύχρηστες λειτουργίες του Google Maps, επισκεπτόμενοι τα τμήματα διαμόρφωσης των μεταλλικών μερών, συναρμολόγησης και βαφής.


Οι αριθμοί λένε την αλήθεια
Το εργοστάσιο απασχολεί περίπου 8.000 εργαζόμενους. Υπάρχουν, πέντε πρέσες και δύο μηχανήματα κοπής, 860 ρομπότ στο τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων, 54 ρομπότ στο τμήμα βαφής, 278 αυτόματοι σταθμοί κοχλίωσης και περίπου 4.000 εργάτες στο τμήμα συναρμολόγησης. Το εργοστάσιο λειτουργεί καθημερινά σε εικοσιτετράωρη βάση με τρεις βάρδιες για να κατασκευάσει περίπου 500 μονάδες από το νέο crossover της Fiat, συνδυάζοντας τέσσερις τύπους πλαισίου, 12 χρώματα αμαξώματος, πέντε εσωτερικά, 8 κινητήρες και 188 πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού. Το εργοστάσιο, που καλύπτει μια έκταση περίπου 1,9 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Marco Visconti και κατασκευάστηκε από το 1991 ως το 1993 κοντά στο San Nicola, 18 χιλιόμετρα από το Μέλφι, σε μια περιοχή όπου δεν υπήρχαν άλλα εργοστάσια εκείνη την εποχή. 

Τέθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 1993 και τα τελευταία 20 χρόνια έχουν κυλίσει από τη γραμμή του πολλά μοντέλα της Fiat και της Lancia, όπως τα Fiat Punto (1994), Lancia Ypsilon (1995), νέο Ypsilon (2003), Grande Punto (2005) και Punto Evo (2009). Συνολικά γύρω στα 6.000.000 αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί σήμερα, ενώ πλέον είναι η αφετηρία των Fiat 500X, Fiat Grande Punto και Jeep Renegade. Έχει βασιστεί στη σπονδυλωτή (modular) προσφέροντας τη δυνατότητα μεγαλύτερης ποικιλίας προϊόντων και επαναπροσδιορίζοντας το ρόλο των προμηθευτών. 

Συνολικά 444 εταιρείες εμπλέκονται στην παραγωγή των μοντέλων, μερικές από τις οποίες είναι εγκατεστημένες στη γύρω περιοχή. Μειωμένος είναι επίσης ο αριθμός των εξαρτημάτων που συναρμολογούνται, προς όφελος της απλοποίησης. Όσον αφορά το 500Χ συγκεκριμένα, πάνω από 5.000 εξαρτήματα χρησιμοποιούνται για να κατασκευαστούν οι διάφορες εκδόσεις του.


Ασφάλεια πάνω από όλα
Στις 18 Ιουνίου 2009 το εργοστάσιο του Μέλφι ήταν το πρώτο στην Ιταλία που βραβεύθηκε με το Ασημένιο Επίπεδο του συστήματος αξιολόγησης WCM (World Class Manufacturing), πιστοποιώντας την εξαιρετική οργάνωση της παραγωγικής του διαδικασίας. Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που επιβεβαιώνει τη μεγάλη προσοχή που δόθηκε στη συνολική διαδικασία, είναι το γεγονός ότι δεν υπήρξαν ατυχήματα στο εργοστάσιο κατά τα τελευταία τρία χρόνια. Μαζί με την ασφάλεια, η δεύτερη προτεραιότητα είναι η εξασφάλιση της μέγιστης παραγωγικότητας και της κορυφαίας ποιότητας της παραγωγικής διαδικασίας ανά πάσα στιγμή. Αυτή την εποχή περίπου 1.500 νέοι εργαζόμενοι προστίθενται στο εργατικό δυναμικό για να ανταποκριθεί στο εργοστάσιο στην αυξημένη ζήτηση για το Fiat 500X.


Η παραγωγική διαδικασία
Το τμήμα με τις πρέσες είναι αυτό στο οποίο ξεκινάει η παραγωγή του 500X. Τεράστιες πρέσες μεταμορφώνουν γιγαντιαία ρολά μεταλλικών φύλλων στα πρώτα 35 εξαρτήματα που υποστηρίζουν την κατασκευή του αυτοκινήτου. Η συνολική διαδικασία εκτελείται μέσα από έξι ρομπότ που λειτουργούν με χειρουργική ακρίβεια. 

Το τμήμα κατασκευής των «σκελετών» των αμαξωμάτων ακολουθεί το τμήμα με τις πρέσες και είναι εκεί όπου συναρμολογούνται τα διάφορα εξαρτήματα. 860 «έξυπνα» ρομπότ, χρησιμοποιούνται για τη συναρμολόγηση του αμαξώματος. Το αυτοκίνητο αρχίζει να σχηματίζεται κάτω από την προσεκτική παρακολούθηση πολλών υπολογιστών. Κάμερες και αισθητήρες καθοδηγούν τα ρομπότ, η τοποθέτηση των οποίων γίνεται με ακρίβεια ενός δεκάτου του χιλιοστού. 

Στο τέλος της παραγωγικής διαδικασίας τέσσερα ρομπότ μετρούν τα πιο σημαντικά σημεία του αμαξώματος για να εξασφαλίσουν άψογα προϊόντα από κάθε πλευρά. Ακολουθεί το τμήμα βαφής όπου το αμάξωμα βυθίζεται σε μεγάλες δεξαμενές, για να εφαρμοστεί με ηλεκτροχημικές μεθόδους η αντιδιαβρωτική προστασία που θα το προστατεύει για όλη τη διάρκεια ζωής του. Εξαιρετικά ακριβή συστήματα ελέγχου και αυτοματοποιημένες μονάδες σφραγίζουν όλους τους αρμούς συναρμογής, αποτρέποντας την είσοδο αέρα και νερού στο χώρο επιβατών. Μετά το αμάξωμα βάφεται σε ένα απολύτως καθαρό, προστατευόμενο περιβάλλον. Εν τω μεταξύ, σε ένα ξεχωριστό χώρο θερμαίνονται πλαστικά υλικά και χύνονται σε τεράστια καλούπια, για την κατασκευή των προφυλακτήρων, των ταμπλό και των ρεζερβουάρ καυσίμου των αυτοκινήτων. 

Το βαμμένο αμάξωμα φτάνει στο τμήμα συναρμολόγησης, όπου συναντάει τον κινητήρα και όπου το αυτοκίνητο σταδιακά ολοκληρώνεται, με την τοποθέτηση των τροχών, των φρένων, των καθισμάτων, του ταμπλό, του τιμονιού, των φώτων, του ηλεκτρικού συστήματος και των διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων. Κάθε σταθμός παραγωγής έχει οκτώ βαθμούς προστασίας και η γραμμή παραγωγής σταματάει αν ένα εξάρτημα δεν τοποθετηθεί σωστά.

Η Fiat με την επένδυσή της στο Μέλφι δείχνει πως κάνει ένα μεγάλο και αποφασιστικό βήμα προς την παραγωγή ανταγωνιστικών αυτοκινήτων, με έμφαση στην ποιότητα και την αξιοπιστία. Τα πρώτα δείγματα γραφής είναι θετικά και ευελπιστούμε σε ανάλογη συνέχεια.


Tags: FIAT 500X
 

6 έξυπνα tips στην αγορά ελαστικών (+vid)

Tρακάρες με όχημα αγνώστων στοιχείων;

Οι «εχθροί» της εικόνας του αυτοκινήτου σου

Πως ένα ιδιωτικό πάρκινγκ γίνεται «φρούριο»!

Η κίνηση στους δρόμους

Μονομαχία στην πίστα!

Nέο Volvo ΧC90 Armoured

Νέο Skoda Scala G-TEC

To ηλεκτρικό που φορτίζεται από τον ήλιο (+vid)

BMW Σειρά 2 Vs Mercedes B-Class

Δοκιμή: Nissan Qashqai 1,3 λτ. 140 PS

Παρουσίαση: Νέο Kia XCeed

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

CITROEN: Reverse Sales με προνομιακή χρηματοδότηση και 5ετή εγγύηση

PEUGEOT: 208 & SUV 2008 Signature με το μεγαλύτερο όφελος!

MITSUBISHI: 0-100 Όλα τα επιβατικά μοντέλα με 0% επιτόκιο & 100€/μήνα

περισσότερα »