ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εσείς τι πιστεύετε προσφέρει τελικά όσα υπόσχεται το σύστημα Start&Stop ή απλά είναι ένα μέτρο φαινομενικό που δεν κάνει και τόσο καλό σε περιβάλλον και τσέπη;

Εσείς τι πιστεύετε προσφέρει τελικά όσα υπόσχεται το σύστημα Start&Stop ή απλά είναι ένα μέτρο φαινομενικό που δεν κάνει και τόσο καλό σε περιβάλλον και τσέπη;

Stop στο Start&Stop;

15.060 Επισκέψεις στο άρθρο (13/5/2015)

Έχει νόημα η ύπαρξη του start stop; Μήπως πέρα από τη μείωση σε ρύπους και κατανάλωση αυξάνει το κόστος του οδηγού, λόγω του κόστους αντικατάστασης των μπαταριών ή την τυχόν επισκευή της μίζας;

autotriti team

Το σύστημα Start/Stop είναι ακόμα μια τεχνολογία που βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Αποτελείται από μια μίζα μεγάλης διάρκειας ζωής (τα υβριδικά δεν έχουν μίζα και χρησιμοποιούν τον ηλεκτροκινητήρα για να θέσουν σε λειτουργία το θερμικό μοτέρ), την κεντρική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα, τον εκκινητή του Start/Stop και έναν αισθητήρα για τον υπολογισμό της τρέχουσας και μελλοντικής κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας.Ο τρόπος λειτουργίας του είναι απλός. Όταν το όχημα ακινητοποιείται, έχει επιλεχθεί η νεκρά ταχύτητα και δεν πατιέται το πεντάλ του συμπλέκτη, ο κινητήρας αυτομάτως σβήνει. Μόλις ο οδηγός πατήσει τον συμπλέκτη ή αφήσει το πεντάλ του φρένου (ανάλογα το μοντέλο), τότε ο κινητήρας τίθεται ξανά σε λειτουργία. Ωστόσο, στην περίπτωση που η τάση έχει πέσει κάτω από τα επιτρεπτά όρια, αμέσως απενεργοποιείται το σύστημα κι ο κινητήρας έρχεται στη ζωή.Ουσιαστικά, τα συστήματα start/stop ωφελούν μόνο σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Και όταν λέμε «μποτιλιάρισμα» εννοούμε καταστάσεις όπου το αυτοκίνητο παραμένει ακίνητο για πάνω από 10-15 δευτερόλεπτα. Λιγότερο από αυτό το διάστημα το άψε/σβήσε του κινητήρα καταντά ενοχλητικό.Ένα αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με σύστημα start/stop, συγκρινόμενο με ένα που δεν έχει το εν λόγω σύστημα έχουν μερικές κομβικές διαφορές. 
Ας τις δούμε μία, μία:• Ειδική μίζαΟι μίζες των μοντέλων με Start/Stop είναι ενισχυμένες με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και ένα αθόρυβο, ενισχυμένο μηχανικό σύστημα εμπλοκής, τα οποία εγγυώνται ασφαλείς, γρήγορες και ήσυχες εκκινήσεις του κινητήρα.• Ενισχυμένη μπαταρίαΤα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα θέλουν προφανώς και πιο ικανή μπαταρία, ανθεκτική σε βαθιά φόρτιση. Tο κόστος της είναι έως και πάνω από 75% μεγαλύτερο από ενός απλού συσσωρευτή ενέργειας.• Εξελιγμένο δυναμόΤο δυναμό έχει ενισχυθεί (ακόμα και 20 φορές παραπάνω από ένα συμβατικό) προκειμένου να ανταποκρίνεται στις μεγαλύτερες απαιτήσεις ενέργειας των συνεχόμενων εκκινήσεων του κινητήρα.• Αισθητήρας μπαταρίαςΑυτός ελέγχει την τρέχουσα κατάσταση της μπαταρίας και προωθεί αυτή την πληροφορία στο σύστημα διαχείρισης ενέργειας. Έτσι εξασφαλίζεται το σταμάτημα του κινητήρα, μόνο εφόσον η μπαταρία έχει συσσωρεύσει επαρκή ενέργεια για γρήγορη επανεκκίνησή του.• Λογισμικό ελέγχουΥπάρχει ειδικό λογισμικό ελέγχου που ενσωματώνεται στον εγκέφαλο του κινητήρα. Από εκεί και πέρα, η ταχύτητα λειτουργίας και η ομαλότητα είναι θέμα εξέλιξης του κάθε κατασκευαστή.• Λοιποί αισθητήρεςΤο σύστημα ολοκληρώνεται με έναν αισθητήρα στροφαλοφόρου άξονα και με αισθητήρες στα πεντάλ του συμπλέκτη, του φρένου και του γκαζιού. Πλέον τα συστήματα είναι τόσο «έξυπνα», που μπορούν να επιλέξουν ακόμα και με ποια σειρά θα ενεργοποιήσουν τους κυλίνδρους για βέλτιστη λειτουργία και απόδοση!Τώρα σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, αυτό που αναφέρουν οι κατασκευαστές είναι πως η χρήση του start&stop δεν μειώνει μόνο την κατανάλωση, αλλά και τους ρύπους CO2. Αλλά μήπως αυτό είναι ένα οικολογικό τρικ που χτυπάει τις ευαίσθητες χορδές των οικολόγων;Αφού στην πράξη άλλη είναι η πραγματικότητα; Οι εκπομπές CO2 είναι πάντοτε ανάλογες της κατανάλωσης. Οπότε αν εσείς πατάτε τέρμα το γκάζι για να ξεκινήσετε λίγο σβέλτα στο φανάρι, τότε οι εκπομπές διοξειδίου ανεβαίνουν και ότι δεν εκπέμψατε με το start/stop το βγάζετε από την εξάτμιση με μια γκαζιά.Ένα άλλο ερώτημα που τίθεται στο τραπέζι είναι γιατί αφού έχουμε ένα σύστημα που συνδράμει τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος, όσο και στην τσέπη του οδηγού με την μειωμένη κατανάλωση που προσφέρει, υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησής του απλά με ένα κουμπάκι; Μήπως γιατί και οι ίδιοι οι κατασκευαστές γνωρίζουν ότι καταντάει ολίγον εκνευριστικό;Εσείς τι πιστεύετε προσφέρει τελικά όσα υπόσχεται το σύστημα Start&Stop ή απλά είναι ένα μέτρο φαινομενικό που δεν κάνει και τόσο καλό σε περιβάλλον και τσέπη;Εσείς πώς το αντιμετωπίζετε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN