ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα 95 γρ./χλμ CO2 του 2021 ζορίζουν οικονομικά τους κατασκευαστές
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα 95 γρ./χλμ CO2 του 2021 ζορίζουν οικονομικά τους κατασκευαστές

3.870 Επισκέψεις στο άρθρο (1/6/2015)

Οι «πράσινες» διαθέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων το 2021, που ωφελούν το περιβάλλον, ζορίζουν τους κατασκευαστές, μιας και το κόστος για αυτή τη μείωση στο μέσο όρο εκπομπών ρύπων στη γκάμα είναι θεόρατο.

autotriti team

Η απόφαση από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ειλημμένη. Ο μέσος όρων εκπομπών ρύπων ανά κατασκευαστή έως και το 2021 πρέπει να ανέρχεται στα 95 γρ./χλμ. Τι κι αν προσπάθησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες (και ειδικά οι Γερμανικές), δεν κατάφεραν να αλλάξουν άποψη στους Ευρωπαίους επιτρόπους, παρά τη στήριξη από την Μέρκελ.
Τα χαμηλά όρια της Ε.Ε. που πιέζουν τους κατασκευαστέςΤο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με 499 ψήφους υπέρ και 108 κατά, ψήφισε το νομοσχέδιο για περιορισμό του μέσου όρου των εκπομπών του άνθρακα για τους στόλους των αυτοκινητοβιομηχανιών στα 95 γρ./χλμ. έως το 2021. Κάτι που σημαίνει περαιτέρω μείωση κατά 35 γρ./χλμ, μιας και τώρα το όριο του μέσου όρου είναι 130 γρ./χλμ.Νούμερο που πονοκεφαλιάζει τρομερά τους κατασκευαστές μιας και τους δημιουργεί διπλό οικονομικό ζόρι. Γιατί διπλό; Αφενός για να πετύχουν αυτά τα νούμερα θα πρέπει να επενδύσουν αρκετά για την εξέλιξη νέων υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων, κάτι που έχει μεγάλο κόστος (υλικά, ανθρώπινο δυναμικό κ.α.) κι αφετέρου αν δεν πετύχουν το στόχο, τότε για κάθε γραμμάριο ανά χιλιόμετρο εκπομπών παραπάνω από το επιτρεπτό όριο θα επιβάλλεται πρόστιμο. Κάτι που ανέφερε κι ο CEO του VW Group Martin Winterkorn, στην έκθεση του Παρισιού 2014, λέγοντας πως είναι «μοιραίο» να επιβαρύνουν τους κατασκευαστές με έναν νέο γύρο ακόμα αυστηρότερων κανονισμών πριν η αγορά των ηλεκτρικών, υβριδικών και άλλων οικονομικών/οικολογικών οχημάτων εξελιχθεί στο έπακρο, συμπληρώνοντας:«Κάθε γραμμάριο CO2 που κόβουμε από τους Ευρωπαϊκούς μας στόλους, κοστίζει στο Group περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ – 100 εκατομμύρια που πρέπει να επενδύσουμε εκ των προτέρων, χωρίς να γνωρίζουμε αν αυτή η επένδυση αποδώσει. ΓιΆ αυτό ανησυχώ όταν οι Βρυξέλλες ήδη φωνάζουν για νέους, ακόμα πιο αυστηρούς κανονισμούς για μετά το 2020».Για να φτάσουν τα 95 γρ./χλμ πρέπει να επενδύσουν πολύστα υβριδικά – ηλεκτρικάΑν βασιστούμε στις δηλώσεις του Winterkorn για να πέσει ο μέσος όρος κατά 35 γρ./χλμ τότε κάθε εταιρεία θα πρέπει να δαπανήσει γύρω στα 3,5 δις ευρώ μόνο για την μείωση των ρύπων. Κόστος υψηλό, με τις λύσεις που έχουν στο μυαλό τους οι κατασκευαστές να είναι δυο.Πρωταρχικά θα ρίξουν το μεγαλύτερο βάρος στην ανάπτυξη των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μιας και είναι τεχνολογίες κίνησης οι οποίες αν πιάσουν εμπορικά θα ρίξουν κατακόρυφα τους μέσους όρους εκπομπών ρύπων ανά εταιρεία. Αλλά για να πέσει ο μέσος όρος θα πρέπει να τα αγοράσουν οι καταναλωτές. Και για να πετύχουν εμπορικά θα πρέπει να προσφέρουν το κάτι παραπάνω και στο οδηγικό κομμάτι.Επιπλέον θα φροντίσουν τόσο στους κινητήρες βενζίνης, αλλά και πετρελαίου να κατεβάσουν ακόμα περισσότερο τα νούμερα διοξειδίου του άνθρακα, κάτι που είναι σε συνάρτηση και με την κατανάλωση, η οποία θα μειωθεί περαιτέρω (άρα μεγάλο καταναλωτικό όφελος).Οι συνεργασίες αποτελούν τη λύση;Όπως προαναφέραμε πρωταρχικό μέλημα των κατασκευαστών είναι να εξελίξουν ακόμα περισσότερο τα αυτοκίνητα που θα παράγουν. Σε όλα τα επίπεδα. Και για να είναι αυτό βιώσιμο με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, οι συνεργασίες είναι η μόνη λύση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της BMW και της Toyota, όπου ήδη από το Μάρτιο του 2012, οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία για την από κοινού εξέλιξη νέας γενιάς μπαταριών ιόντων – λιθίου, για χρήση σε υβριδικά οχήματα. Η συμφωνία περιέχει και την από κοινού εξέλιξη συστημάτων που καίνε υδρογόνο (fuel cells). Ο λόγος είναι προφανής. Η Toyota έχει αστείρευτη τεχνογνωσία στον τομέα αυτό, αλλά και την ανάγκη να αποσβέσει τα κόστη εξέλιξης της συγκεκριμένης τεχνολογίας, τοποθετώντας την σε όσο το δυνατόν περισσότερα μοντέλα (προφανώς και εκτός της δικής της γκάμας). Αυτό λέγεται οικονομία κλίμακας. Από την άλλη, η BMW έχει ανάγκη από μοντέλα που θα της επιτρέψουν να μειώσει το μέσο όρο ρύπων που εκπέμπει ο στόλος των οχημάτων που παράγονται από τον όμιλό της.Τι προκύπτει από όλο αυτό;Σαφώς και καλά κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και γίνεται αυστηρή. Μην ξεχνάτε ότι ο πλανήτης ήδη έχει ζοριστεί με τη ρύπανση που του έχουμε φορτώσει. Οπότε πρωταρχικό μέλημα πρέπει να είναι η προστασία του. Όμως στα πλαίσια της γενικότερης εξέλιξης των υβριδικών – ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προβλέπεται να ζήσουμε χρόνια τεχνολογικής επανάστασης μιας και οι εταιρείες θα φροντίσουν να κατασκευάζουν μη ρυπογόνα αυτοκίνητα, τα οποία δεν θα στερούν τη χαρά του οδηγού. Έτσι εμείς θα απολαμβάνουμε «γκαζιάρικα» μοντέλα, τα οποία παράλληλα θα σέβονται και το περιβάλλον.Ακόμα ένα σημείο που πρέπει να σταθούμε είναι στο γεγονός πως η πλειοψηφία των κινητήρων θα γίνει ακόμα περισσότερο αναιμική μιας και για να πετύχουν κατανάλωση και ρύπους θα φιμωθούν περισσότερο. Το θέμα είναι να μην σβήνουν με τόσο φίμωμα… Μην θυμηθούμε το VW Polo diesel πάλι…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

elk test
NISSAN