Όλο και πιο αυστηρές είναι οι δοκιμασίες του EuroNCAP όσο περνάνε τα χρόνια, δυσκολεύοντας έτσι τους κατασκευαστές.

    Oι δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP στο χρόνο

    34.206 Επισκέψεις στο άρθρο

    Στην αρχή του, το 1997, ο EuroNCAP βαθμολογούσε την προστασία των ενηλίκων και των πεζών, ενώ το 2003 προστέθηκε και η αξιολόγηση για την προστασία των παιδιών. Η μεγάλη αλλαγή στις αξιολογήσεις έγινε το 2009, οπότε ο EuroNCAP προσέθεσε καινούριες δοκιμασίες, όπως αυτή που αξιολογεί την καταπόνηση του αυχένα από τη δομή του καθίσματος κατά την πρόσκρουση. Τότε άλλαξαν και οι τομείς βαθμολόγησης, αξιολογώντας τρεις κατηγορίες, αυτές της προστασίας ενηλίκων, των παιδιών και των πεζών. Επίσης, πλέον, η επιμέρους βαθμολογία δεν είχε αστέρια, αλλά ποσοστά, για μεγαλύτερη ακρίβεια. Το 2011 προστέθηκε η αξιολόγηση για τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας (ESP).

     Οι αλλαγές του 2014 έκαναν ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα, καθώς από τότε αξιολογούνται και τα συστήματα αποφυγής τρακαρίσματος, όπως το σύστημα που φρενάρει μόνο του, αλλά και το σύστημα υποβοήθησης παραμονής στη σωστή λωρίδα. Αυτά πλέον βαρύνουν περισσότερο στη βαθμολογία που αφορά στην ασφάλεια των επιβατών. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το ESP σταμάτησε να αξιολογείται, καθώς από το Νοέμβριο του 2014, αυτό έγινε υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη. Eγιναν επίσης αναβαθμίσεις στον τρόπο που αξιολογείται και η ασφάλεια των πεζών.

    Το 2015 οι δοκιμασίες δυσκόλεψαν κι άλλο. Τα μοντέλα, εκτός από την πλαγιομετωπική πρόσκρουση, προσκρούουν και σε σταθερό εμπόδιο, μετωπικά με 50 χλμ./ώρα. Οι κούκλες (dummies), που χρησιμοποιούνται σε αυτή τη δοκιμασία, δεν έχουν τον όγκο ενός full sized άντρα (όπως στην πλαγιομετωπική σύγκρουση), αλλά μιας μικρόσωμης γυναίκας. Ένα μοντέλο εκτός από άκαμπτο πρέπει να είναι και «έξυπνα» δομημένο. Η διαδικασίες πλευρικής πρόσκρουσης, σε σταθερό και κινούμενο εμπόδιο, έγιναν δυσκολότερες, με βαρύτερα & φαρδύτερα εμπόδια σε άλλη κλίση. Στην προστασία των πεζών μετριέται το πόσο θα τραυματιστεί ο πεζός στο πάνω μέρος του ποδιού του. Η αξιολόγηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ασφαλείας έγινε πιο αυστηρή. Κυρίως, αυξήθηκαν τα όρια. Ένα αυτοκίνητο που έπαιρνε 5 αστέρια, τώρα 4, τα 4άρια παίρνουν τώρα 3 αστέρια κ.ο.κ. 

    Το 2016 η αξιολόγηση βασίζεται σε μοντέλα, που εξοπλισμός ασφαλείας είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα. Μια δεύτερη αξιολόγηση είναι δυνατή στο ίδιο όχημα εξοπλισμένο με «safety pack». Τα dummies των παιδιών αντιστοιχούν σε παιδιά 6 και 10 ετών, αντί για 1,5 και 3 ετών. Έξτρα πόντους έχουν τα οχήματα, που έχουν σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, αλλά με αναγνώριση πεζών.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    ford
    fiat