ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί όλοι οι κατασκευαστές στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση;

Το τέλος των μοτέρ εσωτερικής καύσης

6.978 Επισκέψεις στο άρθρο (12/11/2017)

Θα δούμε ξανά νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή είμαστε ήδη στην τελευταία γενιά τους; Γιατί όλοι οι κατασκευαστές στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση;

autotriti team

Πού ρίχνουν λεφτά οι κατασκευαστές; Ανταγωνίζονται ακόμη στο ποιος θα έχει καλύτερες επιδόσεις, καταναλώσεις και ρύπους; Ή μήπως έχουν πέσει όλοι με τα μούτρα στα ηλεκτρικά; Και αν είναι έτσι, θα ξαναδούμε νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ή αυτό ήταν;

Μήπως βαδίζουμε στις τελευταίες μέρες του κινητήρα εσωτερικής καύσης; Μια ματιά στις παρουσιάσεις που είδαμε στην έκθεση της Φρανκφούρτης αποκαλύπτει μία σημαντική εξέλιξη: Δεν υπάρχουν νέοι κινητήρες.

Κάθε πρωτότυπο που θέλει να σέβεται τον εαυτό του, παρουσιάζεται πλέον με ηλεκτρικό κινητήρα. Tο μικρό και συμπαθητικό Honda Urban EV, το Smart Vision EQ ForTwo, τη Mercedes EQA και το Renault Symbioz, τη BMW I Vision Dynamics και το Audi Aicon, είναι όλα ηλεκτρικά. Δεν υπήρξε ούτε ένα νέο αυτοκίνητο με νέο μοτέρ βενζίνης (και φυσικά τίποτα με ντίζελ).

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σήμερα έχουν όλα τεχνολογίες νέας γενιάς. Η Mazda βγάζει πλέον στην παραγωγή το νέο μοτέρ βενζίνης με ελεγχόμενη ανάφλεξη συμπίεσης (δηλαδή σαν ντίζελ, αλλά με μπουζί και φυσικά καύσιμο βενζίνης), ένα μοτέρ που αποτελεί μάλλον την επιτομή της τεχνολογίας στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όμως φαίνεται πως η εξέλιξη μάλλον θα σταματήσει εδώ.

Με τον ορίζοντα της ηλεκτροκίνησης να ξεκινάει το 2022 σε πολλές χώρες, με τόσες πρωτεύουσες ή κράτη να έχουν ανακοινώσει το τέλος των καυσαερίων από την επόμενη δεκαετία, και τώρα την Κίνα να δηλώνει πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης τελειώνουν και εκεί, ποιος κατασκευαστής θα ρίξει χρήμα να εξελίξει κάτι καινούργιο;

Τα υπάρχοντα μοτέρ είναι όλα καινούργια ή έχουν το πολύ δύο χρόνια στην πλάτη τους. Είναι άρτια εξελιγμένα και μπορούν να συνεχίσουν για τα επόμενα έξι ή και δέκα χρόνια άνετα. Υπάρχουν ακόμη περιθώρια εξέλιξης τους, όπως ηλεκτρικά τούρμπο, συστήματα υβριδικά 48V ή και μεγαλύτερα, και έτσι ανάγκη για αντικατάστασή τους από νέα δεν φαίνεται να υπάρχει.

Αντίθετα η κούρσα γίνεται στα ηλεκτρικά όπου οι κατασκευαστές ξεκινούν από μία λευκή κόλλα χαρτί. Ουσιαστικά πρέπει να πείσουν πως η δική τους υλοποίηση είναι η καλύτερη, αφού πλέον δεν μιλάμε για αντικατάσταση ενός κινητήρα με έναν ηλεκτροκινήτρα, αλλά για συνολική μεταμόρφωση της ιδέας «αυτοκίνητο». Και αυτό απαιτεί τεράστια ποσά σε επενδύσεις σε έρευνα και εξέλιξη.

Μήπως λοιπόν περνάμε την χρυσή εποχή του βενζινοκινητήρα; Μήπως περνάμε και την τελευταία εποχή του βενζινοκινητήρα και είμαστε στην τελική γενιά του πριν πάμε σε ηλεκτροκίνηση; Τι λέτε;

elk test
NISSAN