H ανάρτηση είναι εκπληκτική σε κάθε μια από 
τις δυο ρυθμίσεις της. Στην Normal θέση το RS μπορεί να κινηθεί άνετα στην καθημερινότητα, ενώ στην Sport μετατρέπεται σε ένα ακόμα πιο άμεσο και «πιστάδι
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

H ανάρτηση είναι εκπληκτική σε κάθε μια από τις δυο ρυθμίσεις της. Στην Normal θέση το RS μπορεί να κινηθεί άνετα στην καθημερινότητα, ενώ στην Sport μετατρέπεται σε ένα ακόμα πιο άμεσο και «πιστάδικο» αυτοκίνητο.

Oδική συμπεριφορά: Απλά RS…

(13/10/2016)

H τετρακίνηση στην ίδια πρόταση με το Focus RS «έπαιζε» δυνατά από την προηγούμενη γενιά του, με τον τότε υπεύθυνο του όλου project Γιοστ Καπίτο να αναφέρει σε κάθε σχετική ερώτηση πως δεν την χρειαζόταν. Στην πράξη αυτό ίσχυε, αφού τόσο η βασική έκδοση των 305 ίππων όσο και η έκδοση RS 500 των 350 ίππων δεν είχαν πρόβλημα να περάσουν την δύναμή τους στο δρόμο, άσχετα αν και να ήθελαν να το κάνουν δεν είχαν έτοιμη λύση, όπως είχαν για τα άλλα μηχανικά του μέρη. Το Focus RS Mk III όπως και το RS Mk I πριν από αυτό, δεν πήρε απλώς πράγματα από την οικογένεια της Ford, αλλά για λογαριασμό του ασχολήθηκαν μεγάλες εταιρείες στο κομμάτι της βελτίωσης, όπως η Cosworth για τον κινητήρα και η Βrembo για τα φρένα. Η τετρακίνησή του ναι μεν βασίζεται στην αντίστοιχη του νέου Kuga αλλά η ελευθερία που δίνουν οι νέες τεχνολογίες στο λογισμικό, επέτρεψαν στη Ford να διαμορφώσει ακριβώς τον χαρακτήρα που ήθελε ανάλογα με το μοντέλο. Στο Focus RS λοιπόν η τετρακίνηση έχει εστιάσει στο να προσδώσει σπορ χαρακτηριστικά κίνησης και αυτό είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό οδηγώντας το. Ξεκινώντας από την ανάρτηση αυτή έχει νέα γεωμετρία, με πιο σφιχτά ελατήρια και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ δύο σταδίων, νέους συνδέσμους στο εμπρός μέρος, επαναρυθμισμένο ηλεκτρικό τιμόνι και νέα σινεμπλόκ. Στην πράξη, η ανάρτηση είναι σφιχτή και διαβάζει όλες τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς ωστόσο να κοπανάει, ενώ ακόμα και στην ρύθμιση sport που σκληραίνει αισθητά τo setup, η μόνη ενόχληση έγκειται στο γεγονός ότι θα «κοπανιέσαι». Σε αστικές και υπεραστικές συνθήκες λοιπόν η ρύθμιση Normal είναι η ενδεδειγμένη, με την Sport ρύθμιση της ανάρτησης να επιστρατεύεται όπου θες να κινηθείς γρήγορα και παρεμβάλλονται στροφές. Αυτό είναι το βασικό πεδίο δράσης και αυτού του RS το οποίο περνάει όλη την δύναμη στο δρόμο υποδειγματικά παρέχοντας και αντίστοιχα κορυφαία αίσθηση στον οδηγό του. Το ούτως ή άλλως συμμετοχικό πίσω μέρος των Focus, εδώ καθίσταται τρομερά εθιστικό στον τρόπο που μπαίνει στο παιχνίδι, ανεξαρτήτου της επιλεγμένης ρύθμισης της τετρακίνησης. Η υποστροφή απουσιάζει, και μόνο σε κακή εκτίμηση του οδηγού μπορεί να υπάρξει μια τέτοια τάση στην τοποθέτηση, με το κάθε άφημα του γκαζιού να σου επιτρέπει να διορθώσεις άμεσα και εύκολα με αρωγό το πολύ καλό και γρήγορο τιμόνι. Η συμπεριφορά του είναι έτσι στην θέση Normal του συστήματος παραμετροποίησης που προσφέρει η τετρακίνηση και μεταβάλλεται ανάλογα με την επιλογή του οδηγού του από τον σχετικό διακόπτη. Η θέση Sport εκμηδενίζει τις κλίσεις και καθιστά ακόμα πιο έτοιμο το πίσω μέρος να μπει στο παιχνίδι, ενώ στην θέση Τrack όλα τα επιμέρους συστήματα βρίσκονται στην κορυφαία ρύθμιση, με την τετρακίνηση να ρυθμίζεται για πιο στρωτή αλλά γρήγορη οδήγηση. Στην τελευταία επιλογή Drift που είναι και το highlight όλης της κατασκευής, το RS μετουσιώνεται σε ένα ιδιαίτερο παιχνίδι θυμίζοντας αρκετά το Mitsubishi Lancer EVO IX, με το πίσω μέρος να είναι εκείνο που καθοδηγεί το εμπρός με τη σωστή χρήση του τιμονιού και του πεντάλ του γκαζιού. Τα φρένα της Βrembo επαρκούν πλήρως για την ακινητοποίησή του, με την αίσθηση στο πεντάλ ωστόσο να είναι μέτρια.      

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center