
Εσείς τι καταλαβαίνετε όταν ακούτε τη λέξη ποιότητα; Μήπως εννοούμε διαφορετικά πράγματα;
Τι είναι ποιότητα;
3.353 Επισκέψεις στο άρθρο (30/12/2015)
Εσείς τι καταλαβαίνετε όταν ακούτε τη λέξη ποιότητα; Μήπως εννοούμε διαφορετικά πράγματα;
autotriti team
Πρώτα να ξεκαθαρίσουμε πως η λέξη «ποιοτικό» δεν σημαίνει κάτι με καλή ποιότητα. Όπως δεν σημαίνει η λέξη «ποσοτικό» κάτι με μεγάλη ποσότητα. Είναι μία λάθος έκφραση. Αλλά αυτό είναι θέμα γραμματικής.
Στην ουσία του πράγματος όμως, η σύγκριση της ποιότητας ανάμεσα σε μοντέλα είναι στις πρώτες πέντε συγκρίσεις που γίνονται. Επιδόσεις, κατανάλωση, τιμή, κόστος χρήσης, ποιότητα. Αυτά απασχολούν. Και ενώ με τα πρώτα τέσσερα όλοι μιλάμε για το ίδιο πράγμα, όταν έρχεται η ώρα για την ποιότητα, ο καθένας λέει τα δικά του.
Βλέπεις οι επιδόσεις μετριούνται. Λίγο η τελική, λίγο το 0-100, λίγο οι ρεπρίζ, ακόμη κι από το ξερό νούμερο της ισχύος αντιλαμβανόμαστε για το τι ακριβώς να περιμένουμε στο δρόμο. Η κατανάλωση, αν και με τα νούμερα που έχουμε είναι λίγο αισιόδοξη, τουλάχιστον μετριέται στην ίδια βάση και οι συγκρίσεις είναι δυνατές. Για την τιμή και το κόστος χρήσης τα πράγματα είναι απλά. Ένα τηλεφώνημα στην αντιπροσωπία, πόσο κοστίζει το αυτοκίνητο, πόσο τα σέρβις. Απλά πράγματα.
Στην ποιότητα όμως τι έχουμε να συγκρίνουμε; Την απαλότητα των υλικών; Το μέγεθος των αρμών; Τον αριθμώ των εμφανών βιδών και άλλων τέτοιων; Δεν υπάρχει μετρητής ποιότητας. Και γι αυτό οι κατασκευαστές κλέβουν. Πως κλέβουν; Απλά με αυτό που ονομάζουν «απτή» ποιότητα.
Γιατί αγαπητέ, τι θα καταλάβεις αν μπεις σε ένα αυτοκίνητο και σου περιγράψουν πόσες στρώσεις βαφής έχει η μπογιά, πόσες στρώσεις ηχομόνωσης η καμπίνα, πόση έρευνα και τεχνολογία έχει πέσει στη σωστή απόσβεση των καθισμάτων και στην μείωση των κραδασμών του κινητήρα;Αυτό που θα δεις είναι αν έχει δερμάτινα υποτυπωδώς καλοραμμένα, αν τα πλαστικά είναι μαλακά και αν δεν φαίνονται οι βίδες που τα κρατούν μεταξύ τους.
¶ντε να κοπανήσεις και την πόρτα δύο φορές να δεις αν κλείνει σαν τενεκές ή όχι, και να ρίξεις και μία στο ταμπλό (προσοχή στους αερόσακους) να δεις αν ακούγεται κούφιο. Αυτά καταλαβαίνεις, σε αυτά επενδύουν οι κατασκευαστές για να σου «δείξουν» ποιότητα. Και έτσι απορείς τι παραπάνω έχει μία Mercedes και κοστίζει τόσο παραπάνω, αφού δερμάτινο και κρουζ-κοντρόλ έχει και το δικό σου.
Δυστυχώς οι άλλες λέξεις που περιγράφουν την ποιότητα, όπως τα υλικά, η συναρμογή, το φινίρισμα, και η πολυτέλεια, δεν εξετάζονται ξεχωριστά, και έτσι μένει ο καθένας με τελείως διαφορετική αντίληψη για το τι κάνει ένα αυτοκίνητο να έχει καλή ποιότητα.
Εσείς τι λέτε; Πως εξετάζετε την ποιότητα ενός αυτοκινήτου; Τι κοιτάτε, που εστιάζετε την προσοχή σας; Και τελικά τι είναι αυτό που σας κλέβει την εντύπωση και τι είναι αυτό που αγνοείτε τελείως; Τι είναι η ποιότητα για εσάς;
Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει μία ενιαία ποιότητα, αλλά επιμέρους ποιοτικά χαρακτηριστικά σε πολλές ιδιότητες του αυτοκινήτου. Όσο βαθύτερα φτάνουν αυτές, τόσο πιο "ποιοτικό" είναι ένα αυτοκίνητο. Έτσι, ποιότητα μπορεί να είναι και αυτό που φαίνεται ή αγγίζεται ("απτή", που είναι και της μόδας), αλλά και η καλή ηχομόνωση και το γενικότερο ραφινάρισμα του αυτοκινήτου (δείκτης "nvh" - noise, vibration, harshness, που λένε και στο χωρίο μου), το ράψιμο του αυτοκινήτου από τα ρομπότ (πόσο πυκνά "πονταρισμένο" είναι), η επεξεργασία κατά της διάβρωσης, η προστασία των μηχανικών μερών από τα στοιχεία της φύσης (καλυμμένες ή ακάλυπτες επαφές κλπ.), τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα μηχανικά μέρη (αμάν με τις πλαστικές αντλίες πάσης φύσεως...) και άλλα πολλά, που συνήθως δεν φαίνονται. Ποιότητα όμως είναι και η τεχνολογία, στο μέτρο που κάνει καλύτερο το αυτοκίνητο ως προς τις βασικές του λειτουργίες και στο μέτρο που συνδυάζει τις εγγενείς αντιφάσεις: τις επιδόσεις με την κατανάλωση, το κράτημα με την άνεση, τους χώρους και την ορατότητα με την εντυπωσιακή σχεδίαση κλπ. Απέναντι σε όλα αυτά, όποιος ψάχνει την ποιότητα "χουφτώνοντας" το ταμπλό και τις πόρτες πέφτει στην παγίδα των κατασκευαστών, που επικεντρώνουν ακριβώς εκεί. Πόσοι πριν αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο σκύβουν από κάτω για να δουν την ανάρτηση ή την προστασία των θόλων ή ρωτούν αν το ψυγείο έχει πλαστικές σωληνώσεις αντί για αλουμινένιες; Υ.Γ: Αυτή η ιστορία είναι διαχρονική. Όταν ήμασταν παιδιά, οι "γνώστες" χτυπούσαν με το πάνω μέρος των δακτύλων τις πόρτες, για να δουν αν έχει "χοντρή λαμαρίνα". Όπου βέβαια, χοντρή λαμαρίνα συνήθως σήμαινε απαρχαιωμένα μηχανήματα κοπής μετάλλου, αλλά άντε να το εξηγήσεις αυτό στους ιθαγενείς...
Η ποιότητα έχει ένα και μόνο ένα όνομα, το Toyota. Όλα τα υπόλοιπα είναι φθηνές ή ακριβές απομιμήσεις. Ευχαριστώ
Ποιοτητα κατασκευης ,απλα κοιτας ποση εγγυηση δινει ο κατασκευαστης ,εαν δεις κατω απο 6 χρονια το επιασες το υπονοουμενο .
Για μένα καλή ποιότητα, σημαίνει ότι τα πάντα στο αυτοκίνητο θα διαρκέσουν περισσότερο, από ότι σε ένα άλλο. Τα πλαστικά του εσωτερικού (ταμπλώ, καθίσματα, επενδύσεις κ.λ.π.) δεν θα αλλοιωθούν με την πάροδο του χρόνου, ή όταν το αυτοκίνητο μένει στον ήλιο για ώρες. Τα μέταλλα, από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα μηχανικά μέρη, δεν θα φθαρούν σύντομα, οπότε και δεν θα χρειάζονται αλλαγή. Ο κινητήρας δεν θα χρειάζεται συχνό σέρβις, αλλά θα ζήσει για πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα, πριν να χρειαστεί γενική επισκευή. Τα ηλεκτρονικά και τα ηλεκτρικά, δεν θα παρουσιάσουν ποτέ διακοπές, βραχυκυκλώματα, φθορές κ.λ.π. Το χρώμα του αμαξώματος δεν θα αλλοιωθεί με την πάροδο του χρόνου. Με άλλα λόγια το αυτοκίνητο θα ζήσει πολλά χρόνια, χωρίς βλάβες. Προσωπικά θα επιθυμούσα σε όλο το αυτοκίνητο οι βίδες, τα παξιμάδια, οι ροδέλλες κ.λ.π. να είναι από ανοξείδωτο χάλυβα, ώστε να μην σκουριάζουν με την πάροδο του χρόνου. Όμως δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο αυτοκίνητο, στο οποίο να χρησιμοποιούνται τέτοιες βίδες, ή άλλα εξαρτήματα από ανοξείδωτο χάλυβα.