Η καμπίνα της νέας Α-Class δεν θυμίζει κανένα άλλο μοντέλο, φέρνοντας νέα στάνταρ στην αυτοκίνηση.

Πως η νέα A-Class τα αλλάζει όλα!

9.927 Επισκέψεις στο άρθρο (17/2/2018)

Τι αλλάζει στο εσωτερικό της νέας A-Class; Πόσο διαφέρει σε σχέση με ότι ξέραμε και κατά πόσο δείχνει το μέλλον;

Πόσο άλλαξε το εσωτερικό των αυτοκινήτων τα τελευταία 20 χρόνια; Αν η απάντηση είναι όχι πολύ, μια ματιά στην καμπίνα της επερχόμενης A-Class είναι αρκετή για να σας αλλάξει την άποψη. Η καμπίνα του σύγχρονου αυτοκινήτου δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Τι άλλαξε;

Με πρώτη ματιά, το εσωτερικό της A-Class δείχνει μάλλον το ίδιο με κάθε άλλο αυτοκίνητο που έχουμε τα περασμένα 20 ή 30 χρόνια. Φυσικά υπάρχουν αλλαγές, τα βασικά συστατικά όμως είναι τα ίδια. Ένα τιμόνι, λεβιέδες, αεραγωγοί, κουμπιά και πίνακες οργάνων.

Και φυσικά τα δύο πρώτα δεν αλλάζουν και πολύ. Τα τιμόνια λίγο μικρότερα, λιγότερο στρογγυλά και με ένα κάρο κουμπιά. Τόσα όσα δεν υπάρχουν στην υπόλοιπη καμπίνα. Οι λεβιέδες φυσικά απαραίτητοι για τα φλας, τα φώτα και τους γυαλοκαθαριστήρες, αν και τα δύο τελευταία πλέον τείνουν να εξαφανιστούν.

Οι αλλαγές όμως είναι πλέον εμφανείς. Στη νεά Α-Class έχουμε δύο βασικές ρίξεις με το παρελθόν. Τα κουμπιά είναι ελάχιστα. Πέρα από αυτά στο τιμόνι, μόνο μια σειρά λεπτών πλήκτρων για το χειρισμό του κλιματισμού στην κονσόλα έχουν απομείνει. Τα υπόλοιπα έχουν μεταφερθεί στο λογισμικό που πλέον λειτουργεί όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου.

Σε αυτή τη λογική η καμπίνα έχει μετατραπεί σε ένα κέντρο ελέγχουν με μια σειρά οθονών, σχεδόν από άκρη έως άκρη μπροστά από τον οδηγό. Οθόνη πληροφόρησης πίσω από το τιμόνι και αφής στο κέντρο για χειρισμό. Αυτοκίνητα με οθόνες φυσικά έχουμε ξαναδεί, αλλά στην κατηγορία αυτή δεν έχει υπάρξει μοντέλο με τόση αντικατάσταση των συστημάτων με ψηφιακό τρόπο.

Με όλα τα συστήματα στις οθόνες, η κονσόλα μένει ελεύθερη για μεγαλύτερους αεραγωγούς και πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα. Αυτό που έχει εξαφανιστεί τελείως είναι η μονοκόμματη κεντρική κονσόλα. Τώρα το ταμπλό και η κονσόλα είναι ξεχωριστά.

Από κει και πέρα λείπει τελείως (και για πάντα) το χειρόφρενο ανάμεσα στα καθίσματα. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο είναι αυτόματο στην εμπλοκή και απεμπλοκή, και έχει μετατραπεί σε ένα κουπί που σχεδόν ποτέ δεν χρειάζεται να πατήσει κανείς. Μετά το χειρόφρενο, τείνει να εξαφανιστεί και ο λεβιές των ταχυτήτων. Με τα αυτόματα κιβώτια να είναι πλέον τόσο συνηθισμένα, και να απειλούν τα χειροκίνητα με εξαφάνιση, ο λεβιές έχει αντικατασταθεί με ένα μικρό μοχλό. Και είναι θέμα χρόνου να φύγει και αυτός τελείως, αφήνοντας και αυτό το σημείο ελεύθερο για περισσότερες θήκες.

Στο σύνολο του, το εσωτερικό της καμπίνας, με τις οθόνες, τις λεπτές γραμμές του ταμπλό, τα χειριστήρια αφής, την έλλειψη λεβιέ χειροφρένου και ταχυτήτων, ο συνολικά μικρότερος όγκος όλων των επιφανειών και ο κρυφός φωτισμός, δείχνει ξεκάθαρα πως θα είναι οι καμπίνες από εδώ και στο εξής, ακόμη και στις μικρότερες κατηγορίες.

Εσάς σας αρέσει το εσωτερικό της Α-Class; Και πως σας φαίνεται το μέλλον της καμπίνας; Πολύ φουτουριστικό; Πολύ ψηφιακό; Ή ιδανικό και ότι πρέπει; Τι λέτε;

Hyundai
vw