
Τελικά τι συμβαίνει με τις εκπομπές CO2; Πως καταφέρνουν οι εταιρείες να έχουν μία ισορροπία και να είναι πιστές στις απαιτήσεις της Ε.Ε.;
Τι συμβαίνει με τους ρύπους;
Ποιος κάνει το αντίβαρο στους ρύπους για να οδηγούν κάποιοι τα ρυπογόνα θηρία μεγάλου κυβισμού;
autotriti team
Πως γίνεται το δικό μας
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
αυτοκίνητο να πρέπει να έχει 89 γραμμάρια διοξειδίου σε κάθε χιλιόμετρο καικάποιου άλλου να μπορεί να έχει 300; Πως γίνεται η πίεση στους κατασκευαστές νατους υποχρέωσε να παράγουν μοντέλα με χαμηλούς ρύπους και την ίδια στιγμή νακατασκευάζουν και τα ρυπογόνα μεγαθήρια;Μέσα σε μία δεκαετίαολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία βρέθηκε να πιέζεται από τη... Σκύλα τηςκατανάλωσης και τη Χάρυβδη των ρύπων. Η Ε.Ε. έβαλε τα δύο πόδια τωνκατασκευαστών στο ένα παπούτσι του διοξειδίου του άνθρακα και τους υποχρέωσεμέχρι το 2012 να μειώσουν τους ρύπους τους. Και το έκαναν.
Αν δεν έκαναν αλλιώς ταπρόστιμα θα τους είχαν κλείσει. Και έτσι από την Fiat μέχρι την Mercedes όλοι οικατασκευαστές ρυπαίνουν το ίδιο. Πως γίνεται αυτό; Με τον μέσο όρο.
Βλέπεις η Ε.Ε. δεν έβαλεόρια όπως αυτά του Euro6 που επιβάλουν σε κάθε αυτοκίνητο να ρυπαίνεικάτω από ένα όριο. Τα όρια για το διοξείδιο του άνθρακα οι κατασκευαστές πρέπεινα τα πιάνουν στο σύνολο των αυτοκινήτων που πουλάνε. Αν πουλήσουν 50αυτοκίνητα που εκπέμπουν 100 γραμμάρια και 50 που εκπέμπουν διακόσια, τότε στομέσο όρο έχουν 150 γραμμάρια, τα ίδια δηλαδή με έναν κατασκευαστή που παράγει όλατου τα αυτοκίνητα στα 150 γρ/χλμ.
Και έτσι μάρκες όπως η Peugeot, η Citroen, η Fiat καιάλλοι, πιέστηκαν να κατεβάσουν όλα τους τα μοντέλα κάτω από τα 130 γραμμάριαπου ήθελε η Ε.Ε. Για τις μάρκες που στη γκάμα τους έχουν αυτοκίνητα επιδόσεωνμε μεγάλους κινητήρες και αποδόσεις φυσικά αυτό δεν ήταν δυνατό. Δεν περιμένειςτα 600 άλογα να ρυπαίνουν όσο τα 80. Εκεί έπεσε ο μέσος όρος.
Και να τα μικρά και νατα υβριδικά, και να ένα σωρό νέες κατηγορίες στις οποίες τα τελευταία δέκαχρόνια μπήκαν όλοι αυτοί οι κατασκευαστές ώστε να παράγουν μοντέλα χαμηλώνρύπων για να αντισταθμίζουν τα άλλα, αυτά που δεν κατεβαίνουν με τίποτα.
Για κάθε ένα ηλεκτρικόαυτοκίνητο που πωλείται με (θεωρητικά) μηδενικούς ρύπους (στον δρόμο, αλλά όχικαι στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας), ένα άλλο, με ρύπους 260 γραμμάρια,μπορεί να πουληθεί. Για κάθε έναν που θα θέλει να αγοράσει το ρυπογόνο μοντέλοθα πρέπει να βρεθεί ένας άλλος να πάρει το οικολογικό.
Εσείς ποιο από τα δύοπήρατε; Είστε αυτός που κάνει το αντίβαρο για το ρυπογόνο, ή αυτός πουεκμεταλλεύεται το αντίβαρο για να πάρει αυτό που θέλει; Τι λέτε; Είναι δίκαιααυτή η ισορροπία;
Όσοι πήραν vw (με κινητήρες "άγνωστων" εκπομπών ρύπων), σε ποιά κατηγορία ανήκουν?
Στη ζωή μας υπάρχουν αυτοί που θέλουν ένα οικονομικό αυτοκίνητο, για να μην τους κοστίζει ακριβά η χρήση του και παράλληλα να μην ρυπαίνει και την ατμόσφαιρα. Υπάρχουν και οι άλλοι που είναι σαφώς λιγότεροι και έχουν ως χόμπυ το αυτοκίνητο, οι οποίοι θέλουν επιδόσεις, οπότε και αυτοί πρέπει να έχουν δικαιώματα σε αυτή τη ζωή. Δυστυχώς όπως λέτε και εσείς οι επιδόσεις έχουν ως συνέπεια μεγαλύτερη ρύπανση. Για τη ρύπανση όμως αυτή δεν ευθύνονται οι οδηγοί, αλλά οι κατασκευαστές. Από την άλλη αυτοί που θέλουν επιδόσεις και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κάτι παραπάνω, είναι η μειοψηφία, οπότε αν υπολογίσουμε το μέσο όρο, βγαίνει ένα ικανοποιητικό νούμερο ρύπων, οπότε όλοι είναι ευχαριστημένοι. Μην ξεχνάμε ότι τα βενζινοβόρα αυτοκίνητα κάνουν και λιγότερα χιλιόμετρα, οπότε συνολικά αντισταθμίζουν τη μεγαλύτερη ρύπανση που προκαλούν. Γιατί λοιπόν να μην βρούμε τρόπο να είναι όλοι ικανοποιημένοι και η ρύπανση να είναι σε ένα ανεκτό μέσο όρο;
Το ότι αγοράζουμε (οι περισσότεροι) αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων δεν οφείλεται τόσο στην υπερβολική μας αγάπη για το περιβάλλον, αλλά γιατί αυτά μπορούμε να αγοράσουμε! Ήδη υπάρχει μια επιβάρυνση για τους ρύπους των αυτοκινήτων μέσω των τελών, αλλά η "ψαλίδα" θα έπρεπε να είναι πιό ανοικτή για τα νέα αυτοκίνητα (κατά την άποψή μου το βάρος και το μήκος των αυτοκινήτων θα έπρεπε να συμμετέχουν επίσης στον καθορισμό των τελών). Βέβαια απόλυτη "δικαιοσύνη των ρύπων" δεν μπορεί, ούτε πρέπει να υπάρξει, αλλιώς θα πρέπει να πληρώνουν τέλη ρύπανσης και οι κρεατοφάγοι (για την παραγωγή ενός κιλού βοδινού, ελευθερώνεται (σαν μεθάνιο) στην ατμόσφαιρα το ισοδύναμο 30 κιλών διοξειδίου του άνθρακα). Είναι εύκολο να υπολογίστε σε πόσα χιλιόμετρα ενός αυτοκινήτο χαμηλών εκπομπών αντιστοιχεί.
Τον τελευταιο καιρο διαβαζω διαρκως οτι ολοι οι κατασκευαστες αγωνιζονται διαρκως για να μειωσουν τα επιπεδα διοξειδιου του ανθρακα. Με αυτα και με αυτα σε λιγα χρονια τα αυτοκινητα θα χασουν τα ιδιαιτερα τους χαρακτηριστικα στην οδικη τους συμπεριφορα και στις επιδοσεις αφου θα ειναι προσανατολισμενα στην οικονομια. Το αν θα υπαρχει και ενα αυτοκινητο που θα εκπεμπει περισσοτερα γραμμαρια CO2 δεν θα σημανει και το τελος του κοσμου. Μαθαμε τωρα με την ηλεκτροκινηση να εισβαλλεοι και στον κοσμο των supercars τα οποια ειναι φτιαγμενα για να συγκλονιζουν με τις επιδοσεις και την οδικη συμπεριφορα. Αν ειναι δυνατον! Αλλωστε τα εργοστασια και αλλες επιχειρησεις ρυπαινουν πολυ περισσοτερο το περιβαλλον απο τα αυτοκινητα τα οποια ηταν ανεκαθεν και θα ειναι παντα ο αποδιαπομπαιος τραγος.