• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αν μέχρι τώρα αγοράζαμε ακριβά ντίζελ με την ελπίδα να πάρουμε πίσω τη διαφορά από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις στη μεταπώληση, τι θα γίνει όταν σε πέντε χρόνια δεν τα θέλει κανείς;

Τα diesel μπροστά σε γκρεμό

Διαβάστηκε από 11093 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/3/2017

Δείτε τώρα γιατί θα πέσει η μεταπωλητική αξία των diesel αυτοκινήτων, μετά τις απαγορεύσεις, την εγκατάλειψη του από τις εταιρείες leasing και την επερχόμενη άνοδο της τιμής του πετρελαίου κίνησης.

 
Πριν 5 χρόνια, με την άρση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας στις 2 μεγάλες πόλεις της χώρας, τα ντίζελ αποτελούσαν την πιο «hot» επιλογή. Όλοι ήθελαν ένα «ντιζελάκι», ακόμα και δεύτερο χέρι, κάτι που κατέστησε τα ντίζελ, να μην χάνουν την μεταπωλητική τους αξία. Αυτό όμως, άλλαξε.

Κατακόρυφη πτώση της αξίας των diesel αυτοκινήτων.

Τυπικά, τα ντίζελ μοντέλα κοστίζουν 2.000 με 3.000 ευρώ πάνω από τα βενζινοκίνητα στον ίδιο εξοπλισμό και επιδόσεις. Έτσι, είναι λογικό να περιμένεις… το κάτι παραπάνω και στη μεταπώλησή τους.

Όμως τα δεδομένα δείχνουν ότι αλλάζουν. Η δημοτικότητα των ντίζελ έχει πέσει κατακόρυφα από τις εξελίξεις και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και στις μεταπωλητικές τους αξίες.

Απαγόρευση κυκλοφορίας ήδη, σε 4 μεγάλες πρωτεύουσες

Το ντίζελ δεν είναι τόσο καθαρό όσο νομίζαμε, με το diesegate να έρχεται για επιβεβαίωση. Αποτέλεσμα, 4 μεγάλες πόλεις να ανακοινώνουν την απαγόρευσή του μέχρι το 2025.
 
Έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, έδειξε ότι όλα τα πετρελαιοκίνητα είναι πολλές φορές πάνω από τα όρια των ρύπων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την εξέλιξη των μικρών πετρελαιοκίνητων.
 
Το εγκαταλείπουν και οι εταιρείες leasing
 
Η πρόβλεψη του 2011 ότι το ντιζελάκι θα κρατήσει τιμή μεταπώλησης φαίνεται να αλλάζει σιγά σιγά. Τα αυτοκίνητα που αγοράζονται σήμερα και θα βγουν στην αγορά δεύτερο χέρι το 2021-22 θα πρέπει να είναι ελκυστικά και με τα τότε δεδομένα. Όμως, όπως φαίνεται, το σημερινό ντίζελ θα φαίνεται σαν ατμομηχανή μετά από κάποια χρόνια.

Με αυτά τα δεδομένα η στροφή μακριά από το ντίζελ έχει ξεκινήσει και από τις εταιρείες leasing, που στρέφονται στα βενζινοκίνητα, καθώς βλέπουν ότι όταν τελειώσει η μίσθωσή τους θα είναι πολύ δύσκολο να πουλήσουν με κέρδος.

Ανεβαίνει και η τιμή του πετρελαίου κίνησης
 
Αυτή τη στιγμή η τάση πανευρωπαϊκά είναι η τιμή του ντίζελ να αυξηθεί και να «πιάσει» αυτή της βενζίνης, με ότι αυτό συνεπάγεται και για την Ελλάδα, ενώ ήδη βλέπουμε σημαντική αύξηση στην τιμή του.
 
Όλα αυτά μας δείχνουν, ότι η ζήτηση στα ντιζελάκια θα πέσει κατακόρυφα στο άμεσο μέλλον. Η μεταπωλητική τους αξία παύει να είναι ένα από τα δυνατά τους ατού και τα χτυπήματα δεν έχουν σταματημό.

Εσείς πως βλέπετε αυτή την εξέλιξη; Πως σκέφτεστε την μεταπώληση του αυτοκινήτου που θα αγοράσετε σήμερα; Πιστεύετε πως τα ντίζελ θα είναι ακόμη σε ζήτηση σε έξι χρόνια; Ή μήπως θα χάσετε τα λεφτά σας; Τι λέτε;

 
  • Μολυσμένος

    Είναι ντροπιαστικο ανάλογα με τα εκάστοτε συμφέροντα, να προσπαθητε να εξαπατησετε τους αναγνώστες σας

      47
    • autotriti

      Απάντηση: Καλησπέρα σας. Θεωρείτε ότι κάτι από όσα γράφουμε δεν έχει βάση; Είναι αλήθεια ότι ανακοινώθηκε απαγόρευση των ντίζελ σε Αθήνα, Παρίσι, Μεξικό και Μαδρίτη μέχρι το 2025 και ότι το Λονδίνο είναι έτοιμο να τις ακολουθήσει. Είναι αλήθεια ότι οι εταιρείες Leasing στρέφονται σε βενζινοκίνητα για να μην χάσουν χρήματα και η ανοδική πορεία της τιμής του πετρελαίου κίνησης είναι μια πραγματικότητα. Τι δεν ισχύει λοιπόν από αυτά που γράφουμε, κάνοντας το μάλιστα ντροπιαστικό;

        16
  • tony

    Εγώ πάντως δεν άντεξα, πήδηξα στον γκρεμό. Έκανα το τεράστιο λάθος και πήρα diesel το 2015...

      54
  • Νίκος

    Ως ανεξάρτητο; μέσο ενημέρωσης θεωρώ πιο σωστό να παρουσιάζετε απλώς τα γεγονότα χωρίς να χρωματίζετε τις λέξεις και χωρίς επιτηδευμένους υπαινιγμούς και βεβιασμένα συμπεράσματα. Εσείς κάθε βδομάδα βρίσκετε ολοένα και πιο ηλίθιους τίτλους για να πείσετε τον κόσμο να μην παίρνει diesel; Στην τελική τι λόγος σας πέφτει για το τι αμάξι θα πάρει ο καθένας; Με τα λεφτά σας θα το πάρει ή αν του βγει σκάρτο θα σας ζητήσει τα ρέστα;

      39
  • Vin Diesel

    Πηρα Opel Mokka 1.6 diesel με πραγματικη καταναλωση 5.7 lt/ 100km. Μηπως θα επρεπε να παρω το βενζινοκινητο με 9 lt/ 100km βενζινη??!!

      39
  • Theod

    Και εγώ έκανα "λάθος" πριν 1μήνα και πήρα ford bmax tdci 1.5 titanium 14800e μέ το κλειδί στο χέρι, αγαπημένο autotriti εσύ ωρύεσαι αλλά ποιός να σε ακούσει 😂😂😂

      38
  • JIMETA

    Πετρέλαιο και τα μυαλά στα κάγγελα ότι και να μας λέτε και να τρομοκρατείτε τον κοσμάκη,φωστήρες.

      38
  • Stauros

    ΑΠό τη στιγμή που δεν υπάρχουν φτηνες μαζικές συγκοινωνίες, τότε ότι και να αγοράσεις από ΙΧ είναι χασούρα..... πουλησε το την άλλη μερα και θα έχεις 10 με 20 % κάτω στην τιμή, βάλε μετα, καύσιμο, ασφάλειες , ανταλλακτικά..ΚΤΕΟ άσε αν το γρατσουνίσεις η το κτυπήσεις... μετα μας λέτε για την μ ικρη διαφορά που έχει το ντίζελ με την βεντζίνη.. Είπαμε , αν δεν κανει παμω από 10-15 χιλιαδες χιλιόμετρα το χρόνο βετνζίνα και ο κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός ακόμη καύτερα , αν κανεις πανω από 15 με 20 χιλιαδες χιλιόμετρα το χρόνο.. με κλειστα μάτια ντζίζελ ..μας εχετε πρηξει .....

      38
  • john

    ναι καλα τα λετε το 2025 θα γεμισει η Ελλαδα υβριδικα και ηλεκτροκινητα θα εχουμε τον μεγαλυτερο ρυθμο αναπτυξης ,οι συγκοινωνιες θα ειναι καταπρασινες οι ποδηλατοδρομοι θα εκτεινονται σε ολο το λεκανοπεδιο,θα εχουμε ενα αρτιο δικτυο καλυψης ηλεκτροκινητων οχηματων. Εσεις αραγε τα πιστευετε αυτα??

      34
  • Γιωργος

    Φημες που κυκλοφορουν οτι αγοραζοντας ενα βενζινοκινητο παιρνεις και μια ετησια συνδρομη του autotriti χαρακτηριζονται ως ανυποστατες.Επισεις ερευνονται απο την αστυνομια αναρτησεις σε social media για μαζικες αυτοκτονιες κατοχων ντιζελ διαβαζοντας εμπεριστατωμενα αρθρα.

      28
  • sklst

    α) Το ότι θα απαγορευτεί το diesel το 2025 στην Αθήνα και 3 ακόμα πόλεις το είπε ο Καμίνης σε forum δημάρχων. Δεν είναι ούτε νόμος του κράτους, ούτε νόμος της ευρωπαϊκής ένωσης. Ειναι μια παπατζα του Καμινη. Οταν λοιπόν ο Καμινης ειναι δημαρχος το 2025 βλέπουμε. β) Στο πακετακι λέγοντας diesel βάζουμε απο τα EURO3 μέχρι τα EURO6 πράγμα το οποίο είναι άτοπο. Δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύσει κάτι τέτοιο σύντομα για diesel EURO 6. γ) Θα ήθελα να μάθω με το όνομα της ποια εταιρία leasing εχει σταματήσει τα diesel. Γιατί στις 4-5 μεγάλες εταιρίες εχουν προσφορά σχεδον μονο diesel

      26
  • Πάνος

    Η προπαγάνδα του auto Μεγάλη Παρασκευή ξεπερνάει και δελτίο ειδήσεων του Σκάι...Δημοσιογράφοι τα γράφουν αυτά τα άρθα ή τίποτα part time φοιτητές για να βγάζουν το χαρτζιλίκι τους;Παραθέστε δεδόμενα και αφήστε τον κόσμο να κρίνει.Γίνεστε απωθητικοί με αυτό τον τρόπο...

      17
  • ΑΠΚ

    Κάτι μου λέει πως ο κος Νίκος έχει δίκιο. Αν τελικά σταματήσουν οι εταιρείες να παράγουν μικρά ντίζελ (κάτι που προς το παρόν δεν φαίνεται) τότε όλοι όσοι έχουν μικρά ντίζελ μάλλον κερδισμένοι θα βγουν από μεταπωλητικής απόψεως. Και να εξισωθεί η τιμή του ντίζελ με αυτή της βενζίνης (λίγο δύσκολο γιατί θα ανέβει και το κόστος των μεταφερομένων αγαθών) πάλι τα ντιζελ κερδισμένα είναι διότι καίνε λιγότερο καύσιμο. Τέλος τουλάχιστον στην Ελλάδα δεν θα απαγορευθεί η χρήση τους στη πόλη - άντε να έχουμε εκ περιτροπής κυκλοφορία μονών ζυγών ή μικρών μεγάλων (Αθάνατη Αλλαγή χαχαχαχαχαχα)

      15
  • Νίκος

    Ακόμη και έτσι όπως τα λέτε να είναι, δηλαδή να αυξηθεί το κόστος παραγωγής των diesel και επομένως και η τιμή πώλησης τους, ΤΩΡΑ είναι η ευκαιρία να αγοράσεις. Γιατί το corsa που θα πάρεις τώρα 15.000 σε 5 χρόνια αν σταματήσει η παραγωγή του δεν θα υπάρχει εναλλακτική σε μικρό ή θα κοστίζει 17-18.000 οπότε αυτό θα κρατήσει και την τιμή του παλιού ψηλά.

      14
  • tony

    @Vaggelis φίλε συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, τα έχω πει και εγώ 800 φορές σε άλλα άρθρα, η απαγόρευση ΑΝ ισχύσει θα είναι για μοτέρ τεχνολογίας euro 5 και πριν, μέχρι τότε κάνοντας πάνω από 20.000 km τον χρόνο θα το έχουμε αποσβέσει 100 φορές. Φυσικά όσοι έχουν μοτέρ euro 6 ( λογικά και euro5 ) θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν κανονικά. Με 4,6 lt/100km σε μικτό κύκλο όσο και να πάει το diesel σε κόστος εγώ προσωπικά δεν έχω πρόβλημα. Πάω ξανά στον γκρεμό μου τώρα περιμένοντας το επόμενο άρθρο που θα κράζει το diesel για να σχολιάσω.

      12
  • Σπυρος

    θελω να ξερω ποιος σας τα χωνει και εχετε κηρυξει τετοιο πολεμο στα ντιζελ,καθε λιγακι αρθρακια κατευθυνομενα,μια οτι θα χασουν αξια,μια ειναι ακριβα,την αλλη ρυπαινουν,ενω ξεχνατε επιδεικτικα το νεφος στην αθηνα που μας πνιγει το δημιουργησαν τα βενζινοφαγα,χωρις να κυκλοφορει ουτε ενα ντιζελ,θα αγοραζουμε μαγκες οτι θελουμε και η πληρωμενη απο εταιριες γνωμη σας μας ειναι αδιαφορη,,,και πειτε στα αφεντικα σας οτι γνωριζουμε,οτι μετα απο την κυοφορουμενη κατα τα λεγομενα σας καταργηση του ντιζελ,ακολουθουν και τα βενζινοκινητα για να προωθησουν τα ηλεκτρικα με τα 150-200 χλμ αυτονομια,δεν μας εφτανε το αγχος με τις μπαταριες των κινητων τλφ,τωρα θα ψαχνουμε πριζες και για τα αυτοκινητα-ηλεκτρικες σκουπες των 40,000 ευρω,,,,χαιρετισματα!!!

      9
  • France

    Για να χτυπιέται έτσι το ....Τρίτη κατά των diesel σκούρα τα πράγματα μάλλον δεν αγοράζει κανείς βενζίνης ποια.

      8
  • Tasos

    Δλδ τα εταιρικά θα είναι όλα βενζίνη σε λίγα χρόνια; χαχαχαχα το άλλο με τον Τοτο το ξέρετε; Οι εταιρίες δλδ θα σκεφτούν το περιβάλλον πιο πολύ από το κέρδος τους χαχαχαχα κλαίω. Άμα δω τότε εταιρικά ντίζελ θα τους πετάω κατευθείαν φωτιά.

      8
  • Νίκος

    Ακόμη και στην Ευρώπη που το diesel είναι εξισωμένο με την βενζίνη σε τιμή, πολλοί επιλέγουν το diesel και αυτό όχι μόνο για την οικονομία του καυσίμου αλλά και για τον τρόπο που αποδίδουν οι κινητήρες γενικά. Η μόνη διαφορά εκεί είναι ότι κάποιος πρέπει να κάνει >20-25.000χλμ/έτος για να αξίζει το diesel ενώ στην Ελλάδα με τα τωρινά δεδομένα πρέπει κανείς να κάνει 10-15.000χλμ/έτος. Σε κάθε περίπτωση η Ελλάδα απέχει ΠΟΛΥ από το να γίνει μια χώρα όπου δεν συμφέρει η αγορά του diesel. (ποτέ δεν ξέρεις με ΣΥΡΙΖΑ βέβαια)

      7
  • P73

    Το ψεμμα έχει τρεις τρόπους να το πεις: 1) λες απευθείας ψέμματα 2) λες τη μισή αλήθεια 3) λες στατιτιστικα στοιχεία. Εσείς κύριοι απλώς το έχετε τερματίσει.

      4
  • Perolhead

    Αυτό που δεν φαντάζονται οι περισσότεροι σημερινοί ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων είναι ότι πολύ πιθανόν στο μέλλον να μπει φόρος πετρελαιοκίνησης στα επιβατικά, όπως ισχύει σήμερα στα 2.000κ.εκ. & πάνω. Ένα ποσό της τάξεως των 500€, το οποίο στην ουσία θα εξισώνει την διαφορά τιμής των καυσίμων χωρίς να πλήττει τις μεταφορές ή επαγγελματίες όπως τα ταξί. Έτσι και το περιβάλλον θα προστατευθεί καθώς δεν θεωρώ ότι κάποιος θα πληρώσει γύρω στα 1.5000€ να αλλάξει DPF όταν αυτό θα φτάσει στις 200.000χλμ και δεν είναι σε θέση να αναγεννηθεί. Θα το αφαίρει και η κάπνα θα πηγαίνει σύννεφο (μεταφορικά και κυριολεκτικά). Εκεί θα αλλάξουν και οι ισορροπίες στην μεταπώληση (τι να το κάνεις το σπάνιο dieselακι καθώς δεν θα υπάρχουν μικρά πετρελαιοκίνητα όταν θα έχει χαράτσι που θα το καθιστά ασύμφορο)

      4
  • ΑΝΤΩΝΗΣ

    Έχετε καταντήσει κουραστικοί να φοβερίζετε τον κόσμο και να δημιουργείτε οπαδούς του ενός καυσίμου ή του άλλου. Επίσης υποτιμάτε την νοημοσύνη των αναγνωστών σας. Προσοχή γιατί θα γυρίσει εναντίον σας η εμμονή σε κάτι και η προσπάθεια χειραγώγησης του κοινού.

      3
  • Raimon

    Σταυρο πολύ καλά τα λες και σχεδόν και τα υπόλοιπα παιδιά....Σταυρο η peugeot όσο και η renault είναι δύο εταιρίες που όπως Φενεται είναι σοβαρές όπως και κάποιες άλλες ιαπωνικες.Εαν σταματήσει το diesel η όπως λέει ο αρθρογράφος έχει ανέβει η τιμή του παραπάνω από την βενζίνη πως το είδε αυτός και εμείς δεν το είδαμε αυτό?Την ίδια αύξηση είχανε.Πως βγάζετε κάθε εβδομάδα τα ίδια και τα ίδια για τα diesel?Η δεν έχεις κάτι άλλο autotriti να μας πεις η καποιο σκοπό έχεις?Ποιον?Όπως και να έχει σιγά μην σας ακούσουμε για το τι θα πάρουμε...Στις πόλης που αναφέρεις εκτός από την Αθήνα γιατί εδώ δεν πρόκειται να γίνει τίποτε μόνο τα diesel θα απαγορεύουν ή μήπως και τα βενζίνης?Μεγάλη επιμονή για τα diesel βλέπω εκεί στο autotriti με συγκριτικά που κανεται ότι κινητήρες βενζίνης καίνε σχεδόν τα ίδια και ότι τα diesel είναι επικίνδυνα για το περιβάλλον.

      3
  • jim

    πρέπει λίγο να ανοίξουμε τα μάτια μας που τα βάζουν με τον απλό κοσμάκη που μπορει να πηγαινει και λιγο πιο μακρυα με το αυτοκινητάκι του και να δουν τι ρυπαινει πραγματικά την ατμόσφαιρα...οταν ενα αεροπλάνο σε ένα ταξίδι του ρυπαινει όσο ένα αυτοκίνητο σε ένα χρόνο....αλλά ποιον να κυνηγήσουν ;

      3
  • Σταύρος

    Θα περ'ιμενα να υπάρχαν σχόλια και γνώμες σχετικά με τα μικρού κυβισμού με τρεις κυλίνδρους με σουπερ ντουπερ αυτοματισμούς, με άλλοθι την οικονομία και την προστασία στο περιβάλλον , αλλά με κοστος αγοράς και συντήρησης υπερβολικο...δεν μας λέτε για την αξιοπιστία τους κάτι...για τα κοστη στα σερβισ; Γιατι οι γιαπωνέζοι επιμένουν σε αυτούς ; πειτε μας την γνώμη σας! Στην ευρ'ωπη μονο η Φιατ βαζει πλέον ατμοσφαιρικούς βετζίνης; η Πεζω , η Ρενώ τους έχουν καταργήσει;

      3
  • Imaginos

    Εγώ έτσι και αλλιώς δεν σκέφτηκα ποτέ να αγοράσω ένα ντίζελ γιατί κάνω σχετικά λίγα χιλιόμετρα το χρόνο οπότε απόσβεση της διαφοράς θα έβλεπα μετά από 10 χρόνια, δεύτερος λόγος είναι το ότι σίγουρα θα φτάσει η τιμή του ντίζελ αυτό της βενζίνης, τρίτο είναι το ότι ζούμε σε ένα κράτος αβέβαιο που δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει αύριο όπου όλα αλλάζουν, τέταρτο είναι το ότι ούτε καλή ποιότητα ντίζελ και έχουμε και τεράστια νοθεία ειδικά στο ντίζελ, πέμπτον δεν έχουμε ακόμα κατάλληλη εμπειρία ούτε καν στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία για την επισκευή των ντίζελ μηχανών, έκτον το κόστος επισκευής είναι απείρως μεγαλύτερο από εκείνο των βενζινομινητήρων όπως και τα ανταλλακτικά και τέλος εάν θελήσω φθηνότερο καύσιμο κάποια στιγμή μπορώ στο βενζινοκίνητο να βάλω αέριο ενώ στο ντίζελ δεν μπορώ..

      3
  • Στάθης

    Αν κάποιος έχει αυτοκίνητο που καίει Diesel και ζει στην πόλη, όπου θα απαγορευτεί η κυκλοφορία Diesel, νομίζω ότι μπορεί να αλλάξει τον κινητήρα του, με τον αντίστοιχο του βενζινοκίνητου μοντέλου και να λύσει το πρόβλημα του. Τον κινητήρα θα αγοράσει μεταχειρισμένο, για να μην τον πληρώσει χρυσό.

      3
  • Vaggelis

    Δεν ξέρω αν κινδυνολογεί ο αρθογράφος και αν υπερβάλλει αλλά όχι και να ντρέπεται ρε παιδιά. Τα δεδομένα όπως και να χει σε ένα βαθμό έχουν αλλάξει μετά το Dieselgate. Η τιμή του diesel στην Ελλάδα κατ' εξαίρεση είναι σε χαμηλότερη τιμή απο την υπόλοιπη τιμή απο την υπόλοιπη Ευρωπαική ένωση. Μια ματιά στις τιμές των καυσίμων στις υπόλοιπες χώρες αρκεί. Τί σημαίνει αυτό? Σημαίνει πως πολύ σύντομα η κυβερνηση θέλοντας ή μη (πιεζόμενη πάλι ενδεχομένως απο Ε.Ε) θα αλλάξει την πολιτική φορολόγησης και θα φέρει την τιμή του Diesel σε ίδια επίπεδα με της βενζίνης. Αυτό σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση των σύγχρονων βενζινοκίνητων θα καταστήσει την οικονομία των Diesel παρελθόν. Και αυτό μαζί με το περιβαλλοντικό πρόβλημα που μπορεί απο το 2025 να οδηγήσει στην απαγόρευση της κυκλοφορίας των Diesel (τουλάχιστον μέχρι Euro 5 αν όχι και Euro 6) στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη κάνοντας τα άχρηστα σε μεγάλο ποσοστό κατόχων. Μέχρι τότε έχουμε 8 χρόνια. Αν κάποιος θέλει να αγοράσει αμάξι σήμερα ή πρέπει να περιμένει ή να σκεφτεί σοβαρά να πάει σε βενζίνη για τους παραπάνω λόγους. Αυτός που έχει ήδη Diesel θα συνεχίσει να το οδηγεί απολαμβάνοντας τα οφέλη του μέχρι αυτά να μειωθούν ή να μηδενιστούν. Και σαφώς, αν και εφόσον η τιμή του Diesel εξισωθεί με της βενζίνης ακόμα και τα εταιρικά αυτοκίνητα που θα αγοράζονται θα είναι βενζίνη (και όχι σώνει και καλά ηλεκτρικά ή υβριδικά) γιατί δεν θα υπάρχει λόγος να αγοραστεί Diesel Και ας πουλιόνται ακόμη. Με εξαίρεση σαφώς στα μεγάλου κυβισμού που οι διαφορές στην κατανάλωση είναι σημαντικές.

      3