
Μέλλον χωρίς ντίζελ
6.949 Επισκέψεις στο άρθρο (15/1/2016)
Ποια είναι η λύση που θα προσφέρει την οικονομία χρήσης του ντίζελ, χωρίς τους ρύπους αλλά και χωρίς το κόστος των υβριδικών;
autotriti team
Υβριδικό αλλά όχι όπως το ξέρουμεΣήμερα τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν μια σειρά ακριβών τεχνολογιών. Από μία οι ηλεκτροκινητήρες και το σύστημα μετάδοσης της ροπής στους τροχούς, από την άλλη, και πιο σημαντικά οι μπαταρίες λιθίου που αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος, αφού επιβαρύνουν όχι μόνο με την τιμή τους, αλλά και τις ανάγκες που δημιουργούν στην σχεδίαση του υπολοίπου αυτοκινήτου.
Τα αυτοκίνητα 48V λύνουν το πρόβλημα ανεβάζοντας την τάση λειτουργίας της υπάρχουσας συμβατικής μπαταρίας στα 48 Volt επιτρέποντας έτσι την μεταφορά υψηλότερης ποσότητας ενέργειας. Έτσι τα αυτοκίνητα 48V δεν χρειάζονται ακριβές μπαταρίες λιθίου, διαφορετικά αμαξώματα να τις φιλοξενήσουν ή ακριβά συστήματα μετάδοσης. Γιατί είναι, βασικά, συμβατικά.Τι αλλάζειΜε 48 Volt λειτουργίας, ο κινητήρας όταν επιβραδύνει μπορεί να μεταφέρει περισσότερη ενέργεια στη γεννήτρια. Τέτοιες γεννήτριες υπάρχουν σήμερα ήδη στα μοντέλα ανάκτησης ενέργειας, και συνδυάζονται με την μίζα. Με περισσότερη ενέργεια αποθηκευμένη στην μεγαλύτερη αλλά συμβατική μπαταρία, η μίζα/γεννήτρια μπορεί τώρα να κάνει περισσότερα. Όχι μόνο να τροφοδοτήσει περιφερειακά συστήματα όπως ο κλιματισμός ή οι διάφορες αντλίες, απαλλάσσοντας τον κινητήρα από το φορτίο, αλλά και να υποβοηθήσει τον κινητήρα, προσφέροντας του ροπή όταν τη χρειάζεται. Το σύστημα της Bosch που θα δούμε σε παραγωγή το 2017 προσφέρει μέχρι και 150 Νm ροπής, όσο ένας ατμοσφαιρικός 1,400άρης δηλαδή.Αποκλειστικά ηλεκτρική κίνησηΤο σύστημα 48V δίνει με έναν απλό τρόπο τη δυνατότητα στον ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια/μίζα να κινεί το αυτοκίνητο παρακάμπτοντας τον βενζινοκινητήρα για όσο υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία. Ένας απλός συμπλέκτης συνδέει τον βενζινοκινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα, απεμπλέκοντας τον έναν ή τον άλλον από τη μετάδοση, ανάλογα με τη χρήση.Συστήματα που βρίσκονται σε εξέλιξη σήμερα θα μπορούν να κινούν μέχρι και 30χλμ/ώρα αυτοκίνητα 48V χωρίς τη χρήση του βενζινοκινητήρα. Δεδομένης της μικρότερης χωρητικότητας της μπαταρίας, η αυτονομία θα είναι μικρή. Σκοπός όμως δεν είναι η πλήρης ηλεκτροκίνηση αλλά η περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης στο σταμάτα/ξεκίνα της κίνησης.
Πρώτος ο όμιλος VWΜοντέλα της Audi, όπως το ΤΤ και της VW όπως το Golf αναμένονται να λαναριστούν με κινητήρες 48V μέχρι το 2017, καθώς ο όμιλος αναζητά λύση στο κενό που του αφήνει το ντίζελ. Το μοτέρ που θα συμπληρώνει το σύστημα θα είναι το 1.000άρι τρικύλινδρο του Up που όμως θα έχει ενισχυθεί με μία ηλεκτρική τουρμπίνα. Τα 48 Volt του συστήματος έχουν τώρα την ενέργεια να περιστρέφουν το τούρμπο συνεχόμενα με πενήντα ως 100.000 σ.α.λ, δίνοντας οριστικό τέλος στην υστέρηση, και πολύ υψηλή απόδοση. Αν και ακόμη δεν υπάρχουν αριθμοί για την ισχύ των συστημάτων, ένα Golf 48V με τον προαναφερθέντα συνδυασμό κινητήρα αναμένεται να αποδίδει 150 άλογα με ροπή στα 300 Νm, κατανάλωση κάτω από 4 λτ/100χλμ, διοξείδιο του άνθρακα όχι πάνω από 80 γρ/χλμ και ρύπους ΝΟx που και στην πράξη θα βρίσκονται κάτω από τα όρια του Euro6.Η καλύτερη εξέλιξη του βενζινοκινητήρα ή η καλύτερη εκδοχή της υβριδικής τεχνολογίας; Όπως και να έχει πρόκειται για τον καλύτερο αντικαταστάτη του ντίζελ και έρχεται ως η πρώτη σημαντική αλλαγή που φέρνουν οι εξελίξεις από το σκάνδαλο VW. Οι κινητήρες 48V με ηλεκτρικά τούρμπο αναμένεται να κυριαρχήσουν στα επόμενα χρόνια.
Πιστεύω ότι το μέλλον ανήκει στα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά, με τάση για τα αξεσουάρ 48 V, αλλά με θερμικό κινητήρα σε ρόλο range extender.