• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θέτουμε αντιμέτωπες τις βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις των Opel GrandlandX & VW Tiguan.

Εμφανισιακά το νέο Opel Grandland X προβάλει δυναμισμό, συνδυασμένο με κομψή αισθητική.

Το Grandland X είναι πιο εμπνευσμένο αισθητικά, στο εσωτερικό του.

Το Tiguan παραμένει συντηρητικό αλλά καταφέρνει να είναι ένα άμεσα αναγνωρίσιμο όχημα.

Κορυφαία επίπεδα ποιότητας συναντάμε στο εσωτερικό του Tiguan.

Opel Grandland X εναντίον VW Tiguan

Διαβάστηκε από 12553 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/5/2018

Στο δρόμο του VW Tiguan μπαίνει το νέο Opel Grandland X το οποίο αποτελεί την πρώτη ουσιαστικά πρόταση της εταιρείας στην crossover μικρομεσαία κατηγορία. Με παραπλήσια τιμή εκκίνησης, διαστάσεις και απόδοση κινητήρων θέτουμε αντιμέτωπες τις βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις τους.

 
Η Opel μπαίνει δυνατά στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover με το νέο Grandland X το οποίο βασίζεται σε ένα αποδεδειγμένα ικανό μοντέλο, το Peugeot 3008. Ωστόσο, το Grandland Χ είναι σημαντικά διαφοροποιημένο σε όλους τους τομείς ώστε να εκφράζει τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, κάτι που εκ του αποτελέσματος επετεύχθη απόλυτα. Στην προκειμένη περίπτωση φέρνουμε αντιμέτωπο το νέο μοντέλο της Opel με το VW Tiguan, ένα μοντέλο το οποίο διαθέτει ηχηρό όνομα και βρίσκεται και ψηλά στις πωλήσεις. 

Eμφάνιση: Πιο επιβλητικό το Grandland X
Εμφανισιακά το νέο Opel Grandland X υιοθετεί το νέο σχεδιαστικό προφίλ της Opel και προβάλει δυναμισμό, συνδυασμένο με κομψή αισθητική. Τα σχεδιαστικά στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και οι έντονες νευρώσεις του αμαξώματος που συνδυάζονται όμορφα με τις καμπύλες επιφάνειές του, κάτι που σε συνάρτηση με τις αυξημένες του διαστάσεις το καθιστούν αρκετά επιβλητικό. Το Tiguan από την άλλη αν και απέκτησε δυναμισμό στην τελευταία του γενιά, παραμένει συντηρητικό συγκριτικά αλλά στόχος για την VW και πάλι ήταν να είναι ένα άμεσα αναγνωρίσιμο όχημα, κάτι που καταφέρνει.

Κινητήρες-Επιδόσεις: Υπεροχή για τον 1,2 λτ. turbo
Ο κινητήρας που εφοδιάζει το Opel Grandland X είναι ο 1,2 λτ. PureTech του ομίλου PSA. Αυτός ως τρικύλινδρος, έχει αισθητά αυξημένα επίπεδα παραγόμενου θορύβου σε σχέση με τον 4κύλινδρο TSI του Tiguan, ωστόσο αυτός είναι και ο μοναδικός τομέας που υπερτερεί ο TSI μαζί με την επιτάχυνση από στάση. Αντίθετα τόσο στις ενδιάμεσες ρεπρίζ όσο και σε κατανάλωση, ο 1,2 λτ. Τurbo του Grandlad X αποδεικνύεται πιο καλός όντας σε θέση να κινήσει σβέλτα το πιο ελαφρύ του αμάξωμα αλλά και πιο οικονομικά. 

Εσωτερικό – Χώροι: Πιο όμορφο και ευρύχωρο το Grandland X, ελαφρά υπεροχή Tiguan σε ποιότητα
H Οpel έχει βάλει τη σφραγίδα της και στο εσωτερικό του Grandland X το οποίο διακρίνεται για τον μοντέρνο σχεδιασμό του και την στιβαρή του αίσθηση. Αντίστοιχα στιβαρή είναι και η αίσθηση στο εσωτερικό του Tiguan το οποίο και πάλι σχεδιαστικά κινείται σε πιο συμβατικά επίπεδα, χωρίς όμως να στερείται σύγχρονων στοιχείων. Οι οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό αμφότερες συμπληρώνουν τον ευχάριστο διάκοσμο, ενώ ποιοτικά και τα δύο βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα τόσο σε χρήση υλικών όσο και σε εφαρμογή. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι παραπλήσιοι και σε κάθε περίπτωση ικανοί για ακόμα και 5 επιβάτες, με το Grandland X να προσφέρει καλύτερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και το Tiguan για τα πόδια τους. Αυτό βέβαια εφόσον το συρόμενο πίσω κάθισμα βρίσκεται στην πιο πίσω θέση του, κάτι που επηρεάζει τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών αρνητικά.

Οδική συμπεριφορά: Γαλλική συνταγή άνεσης για το Opel 
Tα προσθιοκίνητα crossover που συγκρίνουμε είναι ευχάριστα στην οδήγηση συνδυάζοντας ιδιαίτερα πετυχημένα την άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το Grandland X είναι συγκριτικά ελαφρώς καλύτερο στην άνεση και το πετυχαίνει αυτό μέσω της χρήσης της πλατφόρμας EMP2 του ομίλου PSA. Παράλληλα αν και δεν «πείραξε» την ρύθμιση της ανάρτησης, οδηγικά μεταφέρει την αίσθηση ενός Opel και είναι σταθερό και ασφαλές σε κάθε περίπτωση. Το Tiguan από την άλλη κερδίζει σε οδηγική αίσθηση, χωρίς όμως αυτό να μεταφράζεται σε περισσότερη αποτελεσματικότητα, μιας και τα 2 αυτοκίνητα διακρίνονται για την ευκολία τους να κινηθούν ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς. 

Η άποψή μας
Το Grandland X μπαίνει στα βαθιά και με τις διαστάσεις αλλά και την τιμή του αμφισβητεί άμεσα έναν παραδοσιακά ικανό παίκτη της κατηγορίας. Η γαλλική χείρα βοηθείας έχει ένα σαφές θετικό αποτέλεσμα, αφού τελικά το Grandland X καταφέρνει να περάσει στην κατηγορία την δική του ευχάριστη και εμπνευσμένη υπογραφή.

 

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Δεν είναι παράλογο...

    Η οδήγηση με turbo κινητήρα, σου επιτρέπει να κινείσαι με μία ταχύτητα κάτω, σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτό είχα παρατηρήσει όταν ήμουν κάτοχος Tsi 1.4 125Hp. Στην παρούσα φάση που οδηγώ ένα 3008 diesel 2015, συμβαίνει το ίδιο. Σημειώνω ότι τα crossover/SUV είναι βαριά οχήματα και γενικά δεν προδιαθέτουν για γρήγορη οδήγηση. Όσο και να το "σπρώξεις" ποτέ δεν θα έχεις την αίσθηση (κράτημα, επιτάγχυνση, φρένα) που θα είχες με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Είναι "οικογενειακά" αυτοκίνητα που με τον τρόπο τους σε ωθούν να οδηγείς χαλαρά....και τότε μπορεί να συμβεί η στιγμή του να χρειαστεί να προσπεράσεις , οπότε αντί να κατεβάσεις...πατάς τέρμα το γκάζι προσπαθώντας να χρησιμοποιήσεις την ροπή του κινητήρα !!! Γενικά στα turbo το κατέβασμα το ¨φοβάσαι" λίγο για την ασφάλεια του κινητήρα....ιδία στα diesel. Δεν είναι κινητήρες που φρενάρουν κατεβάζοντας ταχύτητα (όταν θες να πας γρήγορα) και το κατέβασμα το οποίο θεωρητικά θα σε ανεβάσει στις 5000-6000 στρ/λεπτό ηχητικά δεν είναι αρμονικό τόσο όσο σε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτά που έχει δείξει η εμπειρία μου και αναφέρομαι σε απλές εκδόσεις κινητήρων και όχι σε αναβαθμισμένες (revo, rs, ....)

      4
  • Stam

    Χωρίς να θέλω να ταχθώ υπέρ του ενός ή του άλλου αυτοκινήτου θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση. Αναφέρετε ότι το Grandland υπερτερεί σε ρεπρίζ. Βλέπω όμως ότι οι μετρήσεις είναι για το 60-100 με 4η/5η ταχύτητα και για το 80-120 με 5η /6η. Όταν κάποιος θέλει να αναπτύξει γρήγορα ταχύτητα δεν θα επιλέξει αυτές τις σχέσεις στο σασμαν. θα επιλέξει 3η και 4η αντίστοιχα. Εκεί τι γίνεται; Είμαι σίγουρος ότι αλλάζουν οι αριθμοί. Αλλιώς πώς δικαιολογείται το Tiguan να είναι καλύτερο στο 0-100 και χειρότερο στο 60-100; Δηλαδή πώς γίνεται να κάνει το 0-100 σε 10,7 δευτερόλεπτα και το 60-100 σε 9,1; Σίγουρα με 3η πετυχαίνει πολύ καλύτερο 60-100. Με αυτά σαν δεδομένο οι μετρήσεις που δείχνετε δεν αποδεικνύουν ότι το Grandland είναι καλύτερο σε ρεπρίζ (τουλάχιστον όπως αντιλαμβάνομαι εγώ τις ρεπρίζ, θέλοντας με το αυτοκίνητο που οδηγώ να πετύχω τη μεγαλύτερη δυνατή επιτάχυνση).

      4
  • Νίκος

    Στη βασική, εννοείται grandland με κλειστά μάτια...το συγκεκριμένο Tiguan ειναι κοροϊδία. Όπως και το 16αρι diesel. Αν πάμε ομως στο 14αρι (πλέον 15αρι) με τα 150 άλογα 4χ4, εκει αλλάζει το πράγμα... ρε παιδιά, εσείς που λέτε οτι το turbo θέλει κατέβασμα ταχύτητας σε σχέση με το ατμοσφαιρικό, έχετε οδηγήσει ποτέ turbo ;

     

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα