Skoda και Volvo προσφέρουν δύο νέα μεγάλα SUV με παρόμοια χαρακτηριστικά, αλλά μεγάλη διαφορά στην τιμή.

Skoda και Volvo προσφέρουν δύο νέα μεγάλα SUV με παρόμοια χαρακτηριστικά, αλλά μεγάλη διαφορά στην τιμή.

Volvo XC60 ή Skoda Kodiaq & 20 χιλιάρικα ρέστα;

19.390 Επισκέψεις στο άρθρο (12/7/2017)

Skoda και Volvo προσφέρουν δύο νέα μεγάλα «trendy» SUV με παρόμοια χαρακτηριστικά. Η εύλογη απορία λοιπόν που δημιουργείται είναι: XC60, ή Kodiaq και σου μένουν 20 χιλιάρικα ρέστα;

Μέσα στο 2017, τόσο η Skoda, όσο και η Volvo  παρουσίασαν δύο νέα μεγάλα «trendy» SUV με παρόμοια χαρακτηριστικά: H Skoda για πρώτη φορά στην ιστορία της λανσάρισε ένα τέτοιο μοντέλο, το Skoda Kodiaq, ενώ η Volvo ξεκίνησε την παραγωγή της δεύτερης γενιάς του XC60.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Παρόμοιες όμως είναι και οι πορείες για Skoda και Volvo. Όταν ο ανταγωνισμός έφερε τις δυο φίρμες μπροστά από σοβαρά οικονομικά προβλήματα, Skoda και Volvo εξαγοράστηκαν από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες: Την μεν Skoda την πήρε η Volkswagen (2000), τη μεν Volvo αρχικά η Ford (1999).  Βέβαια η Skoda βρήκε από την αρχή ένα σίγουρο λιμάνι, στο οποίο παραμένει μέχρι και σήμερα, παρουσιάζοντας ιδιαίτερη ανάπτυξη. Από την άλλη όμως και στην πορεία, η Ford θέλησε να απαλλαγεί από την Volvo με αποτέλεσμα η πάλαι ποτέ ανεξάρτητη σουηδική Volvo να βρεθεί χωρίς προίκα και πόρους (όλα τα μοντέλα της Volvo βασίζονταν σε αντίστοιχα πατώματα και κινητήρες της Ford). Το 2010 λοιπόν ήρθε ο από μηχανής κινέζος θεός με την Geely όχι μόνο να εξαγοράζει την Volvo, αλλά και να κάνει κουμάντο μέχρι και στο που θα κατασκευάζονται τα μοντέλα της πάλαι ποτέ «σουηδικής» φίρμας.

Έτσι τη στιγμή, που η Skoda συνεχίζει να έχει την κύρια γραμμή παραγωγής στο  θρυλικό Μλάντα Μπόλεσλαβ της Τσεχίας με πάνω από 12.000.000 οχήματα να έχουν συναρμολογηθεί μέχρι σήμερα, η Volvo ανακοίνωσε πως  παραγωγή της μέσα στην επόμενη διετία θα γίνεται σε εργοστάσια της Κίνας. Εκεί  τα εργατικά είναι χαμηλότερα και κατά συνέπεια το κόστος παραγωγής είναι μικρότερο με συνέπεια τα αυξημένα περιθώρια κέρδους για την εταιρεία. Στην Κίνα, η Volvo διαθέτει ήδη δύο εργοστάσια, με ένα τρίτο να βρίσκεται υπό κατασκευή. Το καθένα από τα τρία εργοστάσια θα επικεντρωθεί σε μία Σειρά. 

Ήδη το εργοστάσιο του Daqing στη Βόρεια Κίνα κατασκευάζει μοντέλα της Σειράς 90, η παραγωγή του οποίου για όλο τον κόσμο μετακόμισε από την Σουηδία στην Κίνα . Μάλιστα τα πρώτα Volvo S90 έφτασαν με τρένο πριν περίπου έναν μήνα στο κέντρο διαλογής της Volvo στο Βέλγιο. Ο νέος αυτός εμπορικός δρόμος, ο οποίος «πατάει» στους δρόμους του μεταξιού και ονομάζεται «Οne Belt, One Road», μειώνει το χρόνο μεταφοράς αυτοκινήτων, όπως και άλλων υλικών αγαθών από την Κίνα στην Ευρώπη κατά σχεδόν 2/3, δίνοντας έτσι την ευχέρεια στην Volvo να παραδίδει τα αυτοκίνητα της στην Ευρώπη πολύ πιο γρήγορα.

Ίδια στο μέγεθος
Το Skoda Kodiaq, που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, έχει μήκος 4.697 χλστ. όντας 9 χλστ μακρύτερο από το XC60, που «πατάει» στη νέα πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) της Geely-Volvo. To ΧC60 από την άλλη είναι φαρδύτερο (1.902 χλστ. έναντι 1.882) και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.865 έναντι 2.791 χλστ.), αλλά είναι και σχεδόν 200 κιλά βαρύτερο (1.971 κιλά με οδηγό έναντι 1.761 του Kodiaq). Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ωστόσο το XC60 απαντά στα κλασικά γόνατα ΜακΦέρσον του Kodiaq με την πιο σοφιστικέ επιλογή των διπλών ψαλιδιών. Επίσης το XC60, που έχει απόσταση από το έδαφος 216 χλστ, προσφέρει και δυνατότητα αερανάρτησης, που δεν προβλέπεται στο Kodiaq, που «καθέται» με απόσταση 187 χλστ. από το έδαφος.

Με ίδιους κινητήρες
H βασική έκδοση του Volvo XC60 διαθέτει 2λιτρο turbodiesel κινητήρα με 190 άλογα και 400 Nm ροπής στις 1.750 – 2.500 σ.α.λ., που μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων μεταδίδει την κίνηση και στους 4 τροχούς με ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενη τετρακίνησης. Tα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,4 δλ και η τελική ταχύτητα είναι 205 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Volvo η κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 136 γρ./χλμ.
Aπό την άλλη, η 2λιτρη, τετρακίνητη και αυτόματη έκδοση με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έκδοση του Kodiaq αποδίδει 190 άλογα επίσης και ίδια ροπή, που όμως έχει μεγαλύτερο φάσμα απόδοσης (1.750-3.250 σ.α.λ.). Σύμφωνα με τη Skoda τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,6 δλ και η τελική φτάνει στα 210 χλμ./ώρα.  Η κατανάλωση είναι στα 5,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 150 γρ./χλμ/, στοιχείο που δεν επιτρέπει στο Kodiaq την ελεύθερη είσοδο στον «πράσινο» δακτύλιο.

Τεράστιο το πορτ μπαγκάζ του Kodiaq
Η καμπίνα του Kodiaq, που διακρίνεται για την ποιότητα της κατασκευής, είναι εξαιρετικά πρακτικά και ευρύχωρη. Μάλιστα προαιρετικά προσφέρεται και 7θέσια διάταξη. Από την άλλη η καμπίνα του XC60 δείχνει πιο μοντέρνα, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής επίσης, αλλά και παντελή απουσία κουμπιών στην κεντρική κονσόλα, αφού όλες οι λειτουργίες ελέγχονται από την σε στυλ tablet κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό. Ο χώρος αποσκευών του XC60 φτάνει στα 505 λτ., όταν αυτό του Kodiaq είναι στα 720 λτ. και με δυνατότητα αυξομείωσης της χωρητικότητας χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα!

20.000 ευρώ ακριβότερο το Volvo
Και παρότι τα δυό μοντέλα δείχνουν κοντά σε τεχνικά χαρακτηριστικά, τιμολογιακά τα χωρίζει χάος: Έτσι το Skoda Kodiaq 2,0 ΤDI 190 PS DSG7 4X4 με στάνταρ το σύστημα προγραμμάτων οδήγησης με λειτουργία off road στην έκδοση Ambition κοστίζει 34.900 ευρώ (37.500 στην έκδοση Style), ενώ το Volvo XC60 D4 AWD στην έκδοση Momentum κοστίζει 53.490 ευρώ (57.155 ευρώ στην R-Design και 59.225 στην Inscription).

O εξοπλισμός άνεσης και ευκολιών είναι πληρέστατος και στα δυο μοντέλα, με το XC60 ωστόσο να προσφέρει στάνταρ συστήματα, όπως το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety με ενεργή υποβοήθηση τιμονιού, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του ενώ παράλληλα προετοιμάζει τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη πέδηση αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα.

Επίσης στο βασικό εξοπλισμό είναι το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα) με την ενεργή υποβοήθηση τιμονιού βοηθά τον οδηγό να αποφύγει συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα, «οδηγώντας», αν είναι αναγκαίο, το νέο XC60 πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας, εκτός τροχιάς αντίθετα ερχόμενου οχήματος.

Εσείς λοιπόν, τι λέτε; Skoda Kodiaq ή Volvo XC60; Mεγάλο και πρακτικό 4Χ4 όχημα με σήμα Skoda και μηχανικά μέρη VW ή Volvo XC60 με ανάλογα τεχνικά χαρακτηριστικά, μερικά ηλεκτρονικά επιπλέον στο βασικό εξοπλισμό, αλλά και   20.000 ευρώ παραπάνω συν τον «κίνδυνο» σε 2 χρόνια να είναι made in China;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

VW LEASEPRO
test center