• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Έχετε διαφορετική άποψη ή θέλετε και εσείς να γυρίσουμε το χρόνο πίσω και να εξαφανίσουμε τα ηλεκτρικά χειρόφρενα;

Χειρόφρενο ή «τρίχες»;

Διαβάστηκε από 14604 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/7/2017

Γιατί ηλεκτρικό χειρόφρενο; Κάποιος μηχανικός θα έκανε σεξ στο αυτοκίνητο και το χειρόφρενο τον ενοχλούσε. Η μόνη εξήγηση…

 
Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες μιας παράξενης εισβολής: Τα ηλεκτρικά χειρόφρενα, τα οποία με το πάτημα του κουμπιού αναλαμβάνουν να σταθεροποιήσουν το αυτοκίνητο, επιτίθενται κατά κύματα.

Εδώ δεν υπάρχει περίπτωση να ξεχάσεις να τραβήξεις χειρόφρενο (ειδικά αν υπάρχει αυτόματο κιβώτιο), δε χρειάζεται δύναμη για να το λειτουργήσεις, δε χρειάζεται ιδιαίτερη συντήρηση και σίγουρα δεν κινδυνεύεις να… σου μπει πουθενά ο λεβιές, αν κάνεις την καμπίνα του αυτοκινήτου κρεβατοκάμαρα!

Πέρα από τα αστεία το ηλεκτρικό χειρόφρενο είναι μια άνεση, η οποία κάνει και εξοικονόμηση χώρου στην καμπίνα: ένα κουμπάκι αντικαθιστά τον… κλασικό λεβιέ, ενώ εξαφανίζει και όποια καλώδια ή συρματόσχοινα υπάρχουν κάτω από το αυτοκίνητο.

Είναι όμως όλα τόσο μαγικά και ωραία; Σίγουρα όχι! Αν ένα παιδάκι, από περιέργεια και χωρίς να το πάρει είδηση ο οδηγός, τραβήξει το κουμπί το ηλεκτρικό χειρόφρενο επενεργεί κανονικά. Σε αυτή την περίπτωση το ατύχημα δεν είναι απίθανο. Επίσης η απενεργοποίηση του ηλεκτρικού χειρόφρενου απαιτεί πάτημα του φρένου και κατάλληλη εκπαίδευση.

Πάντως να λέμε και του στραβού το δίκιο, αν φοράς ζώνη και ξεκινήσεις, το ηλεκτρικό χειρόφρενο απενεργοποιείται αυτόματα. Το πιο σημαντικό για όλους τους πραγματικούς οδηγούς όμως είναι πως το ηλεκτρικό χειρόφρενο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να σώσει τον οδηγό από μια ακραία κατάσταση υποστροφής.

Με το κλασικό χειρόφρενο ένας έμπειρος οδηγός μπορεί να αποτρέψει την άσχημη εξέλιξη ενός ακραίου γλιστρήματος του μπροστινού μέρος τραβώντας στιγμιαία το χειρόφρενο προκαλώντας γλίστρημα του πίσω. Με το ηλεκτρικό χειρόφρενο αφενός είναι αδύνατο να βρεις το κουμπάκι για να το τραβήξεις μέσα στον πανικό και αφετέρου συνήθως επενεργεί και στους 4 τροχούς…
Κανονικό ή ηλεκτρικό χειρόφρενο τελικά; Κανονικοοοοοοοοό!!! Αν κάποιος είναι τεμπέλης ή ξεχνάει να τραβήξει χειρόφρενο όταν σταματάει ας μην οδηγεί. Δεν του αξίζει. Δε θα πληρώνει τη νύφη το 99% των υπόλοιπων οδηγών.

Έχετε διαφορετική άποψη ή θέλετε και εσείς να γυρίσουμε το χρόνο πίσω και να εξαφανίσουμε τα ηλεκτρικά χειρόφρενα;

 
  • Takis

    Το μισώ το ηλεκτρονικό χειρόφρενο όσο δε πάει. Προσφατα οδηγουσα ενα νοικασμενο Γκολφ και δε μπορουσα με τιποτα να συνηθίσω. Ασε που σε παρκαρισμα σε ανηφορα εκανα 10 ωρες μιας και δεν ειχα το κλασσικό χειροφρενάκι να παιζω. Οποιος δε μπορει το λεβιε να μη παίρνει δίπλωμα. Ελεος με τα ηλεκτρονικά

      5
  • IMAGINOS

    @ Χρήστος S "Λες και δεν ξέρει, ότι τα αυτόματα χειρόφρενα δεν ενεργοποιούνται όταν το αμάξι κινείται" Αυτό ακριβώς είναι και το πρόβλημα.... ένα από τα προβλήματα δηλαδή... Εγώ θέλω το χειρόφρενο να πιάνει και όταν κινείται το αμάξι, για πολλούς λόγους.

      2
  • IMAGINOS

    Αυτοκίνητο με ηλεκτρικό χειρόφρενο δε πρόκειται ποτέ να αγοράσω. Και οι λόγοι είναι πάρα πολλοί. Ούτε τακάκια δε μπορείς να αλλάξεις σε μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Άμα πέσει η μπαταρία υπάρχει θέμα πολλές φορές. Χαλάει επίσης πολλές φορές. Κόστος επισκευής και συντήρησης άστα να πάνε. Σε μία δύσκολη θέση που θα χρειαστείς υπερστροφή τι κάνεις; Ποτέ ηλεκτρικό χειρόφρενο. Εάν βγουν όλα με ηλεκτρικό χειρόφρενο θα πάρω μεταχειρισμένο χωρίς ηλ. χειρ. Δε με πείθει κανείς για το αντίθετο. Η τεχνολογία να φτάνει μέχρι εκεί που να μη τα κάνει δυσκολότερα τελικά τα πράματα. Δε θα πάθω τενοντίτιδα εάν σηκώνω το κλασσικό χειρόφρενο.

      2
  • Χρήστος S

    IMAGINOS, γράφω ότι δεν ενεργοποιούνται όταν το όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Σε ταχύτητες κάτω των 40, λειτουργεί κανονικά. Και συνήθως αμάξι που έχει ηλεκτρονικό χειρόφρενο, έχει και τέτοια ενεργητικά συστήματα που καθιστούν την παραδοσιακή χρήση του χειρόφρενου εν κινήσει, περιττή. Το οτι έχουμε συνηθίσει να οδηγούμε με ένα συγκεκριμένο τρόπο, δεν σημαίνει οτι θα κατακρίνουμε κάθε τι καινούργιο επειδή απλά μας ξενίζει. Εμένα ούτε κρύο, ούτε ζεστή μου κάνει το ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Αλλά σίγουρα δεν θα αποτελέσει κριτήριο για ενα αμάξι που θέλω να αγοράσω και πολύ περισσότερο δεν θα κατακρίνω κάποιον που το θέλει λέγοντάς του να μην οδηγεί ή να μην παίρνει δίπλωμα όπως κάνει κατά απαράδεκτο τρόπο ο αρθρογράφος. Σ αυτόν απευθύνεται το σχόλιό μου περισσότερο και οχι στους υπόλοιπους σχολιαστές.

     
  • Χρήστος S

    Που το ξεθαψατε αυτό πάλι? Τελοσπαντων, όσοι απροσαρμοστοι - σαν τον αρθρογράφο - δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αφομοιώσουν τις καινούργιες τεχνολογίες,είτε πρόκειται για αυτόματα χειρόφρενα, είτε για αυτόματα σασμαν είτε οτιδήποτε άλλο κάνει την ζωή μας πιο εύκολη και κυρίως πιο ασφαλή, να σταματήσουν πάραυτα να οδηγούν. Άκου λέει αν τραβήξει κάνα παιδάκι το κουμπί. Λες και δεν ξέρει, ότι τα αυτόματα χειρόφρενα δεν ενεργοποιούνται όταν το αμάξι κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Και επίσης τέτοιο αμάξι, δεν χρειάζεται καμία επέμβαση με χειρόφρενο σε περίπτωση υποστροφης, (που η συντριπτική πλειοψηφία δεν ξέρει να την κάνει έτσι και αλλιώς), γιατί υπάρχει κάτι που λέγεται ESP και κάνει αυτό την δουλειά. Αν το ESP που επεμβαίνει και στους 4 τροχούς ανεξάρτητα δεν μπορεί να σε σώσει, θα σε σώσει το χειρόφρενο? Άντε ναουμε με τον κάθε απροσαρμοστο.....Ευτυχώς που οι βιομηχανίες δεν σας υπολογίζουν, αλλιώς ακόμα κάρα θα οδηγουσαμε....