Από τη δεύτερη γενιά και μετά, εκτός από το Coupe αμάξωμα, έχουμε και κάμπριο εκδοχές του (Cabriolet & Speedster).
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Από τη δεύτερη γενιά και μετά, εκτός από το Coupe αμάξωμα, έχουμε και κάμπριο εκδοχές του (Cabriolet & Speedster).

Οι 4 γενιές & οι υπερ-σπάνιες Carrera

16.770 Επισκέψεις στο άρθρο (23/12/2023)

Οι αλλαγές στην 356 ήταν πολλές στη διάρκεια της ζωής της, ωστόσο μπορεί να χωριστεί σε συνολικά 4 γενιές.


Η τρίτη γενιά (356 Β) είναι και η πλέον πετυχημένη καθώς από το 1959 έως το 1963 κατασκευάστηκαν σχεδόν 31.000 αυτοκίνητα.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η τρίτη γενιά (356 Β) είναι και η πλέον πετυχημένη καθώς από το 1959 έως το 1963 κατασκευάστηκαν σχεδόν 31.000 αυτοκίνητα.

Η πρώτη γενιά της 356 (356 pre-A) κατασκευάστηκε από το 1948 έως το 1954, σε 7.627 μονάδες. Έως το 1951 εξοπλιζόταν με τον αρχικό κινητήρα 1,1 λτ., ενώ στη συνέχεια εξοπλιζόταν με κινητήρες 1,3 και 1,5 λτ.. Βασικό χαρακτηριστικό της πρώτης γενιάς ήταν το διπλό εμπρός τζάμι που το 1952 αντικαταστάθηκε από ένα περίτεχνο σε σχήμα V ενιαίο τζάμι.

Η δεύτερη γενιά (1955-1959) ονομάστηκε 356 Α και κατασκευάστηκε σε συνολικά 21.045 μονάδες. Πλέον, εκτός από το Coupe αμάξωμα, έχουμε και κάμπριο εκδοχές (Cabriolet & Speedster). Εκτός από τους κινητήρες 1,3 & 1,5 λίτρων, πλέον υπάρχει και επιλογή 1,6 λτ. με δύο καρμπυρατέρ Zenith, απόδοσης 60 ίππων.  Σε αυτή τη γενιά έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτοι κινητήρες Carrera με 4 εκκεντροφόρους, με κυβισμό 1,6 λτ.

Η τρίτη γενιά (356 Β) είναι και η πλέον πετυχημένη καθώς από το 1959 έως το 1963 κατασκευάστηκαν σχεδόν 31.000 αυτοκίνητα. Η γενιά αυτή βελτιώθηκε ιδιαίτερα σχεδιαστικά, με διπλή πλέον γρίλια στο καπώ της μηχανής, μεγαλύτερο πίσω τζάμι, εξωτερική τάπα βενζίνης και μεγαλύτερους βαμμένους προφυλακτήρες, ενώ από κάποια μοντέλα εξοπλίζονταν και με εμπρός δισκόφρενα. Επίσης, ήταν η πρώτη 2λιτρη Porsche, με κινητήρα 4 εκκεντροφόρων (Carrera 2).

Η τελευταία 356 C, πουλήθηκε από το 1963 έως και το 1966, σε 16.678 μονάδες, με βασική προσθήκη δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και την επιλογή του ισχυρότερου 1.600άρη αερόψυκτου boxer, απόδοσης 95 ίππων.

Όπως είπαμε, η κατασκευή της 356 ολοκληρώθηκε το 1965 (με κάποιες μονάδες να πωλούνται το 1966), όποτε και αντικαταστάθηκε από την πρωτοεμφανιζόμενη 911. Αυτό που δεν ξέρουν όμως πολλοί, είναι πως επικεφαλής σχεδίασης της πρώτης 911 ήταν ο γιός του Ferry Porsche (και εγγονός του Ferdinand), Ferdinand Alexander Porsche, ακολουθώντας την κληρονομιά της οικογένειας.

Υπολογίζεται πως από τις 76.000 356 που κατασκευάστηκαν σήμερα διατηρούνται περίπου οι μισές. Η αξία τους σήμερα εξαρτάται από την γενιά, την έκδοση και φυσικά την κατάσταση του μοντέλου. Οι τιμές ξεκινούν από 90.000 ευρώ στη Γερμανία, ενώ μπορούν να ξεπεράσουν και τις 200.000. Ωστόσο μία 2λιτρη Carrera από τις μόλις 140 που κατασκευάστηκαν, ξεπερνά τις 650.000 ευρώ!
 

Σελίδα 1Porsche 356: Η πρώτη Porsche ήταν σχεδόν… Σκαραβαίος
Σελίδα 2Οι 4 γενιές & οι υπερ-σπάνιες Carrera
MIKRA VANS LEASING
VW CRAFTER LEASEPRO