Πετρέλαιο ή φυσικό αέριο; Μικρό ή μικρό SUV;

Διαφορές στο εσωτερικό των δύο μοντέλων δεν υπάρχουν ούτε ως προς τη σχεδίαση, ούτε ως προς την ποιότητα των υλικών.

Διαφορές στο εσωτερικό των δύο μοντέλων δεν υπάρχουν ούτε ως προς τη σχεδίαση, ούτε ως προς την ποιότητα των υλικών.

Τόσο το Ibiza, όσο και το Arona είναι δύο απολαυστικά στο δρόμο μοντέλα.

To Arona έχει χώρο αποσκευών 400 λτ., μεγαλύτερο από το Ibiza.

Ο χώρος αποσκευών του Ibiza στην περίπτωση του CNG έχει περιοριστεί στα 262 λτ..

O 1,6 TDI των 95 ίππων κερδίζει στις ρεπρίζ λόγω ροπής. Από την άλλη ο 1,0 TGI έχει μεγαλύτερο εύρος και είναι πιο πολιτισμένος. Η κατανάλωση στην πράξη είναι πρακτικά ίδια.

Ευέλικτο είναι το Arona στο δρόμο.

Ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου CNG διαρκεί 3-4 λεπτά. Το δίκτυο έχει αρχίσει και επεκτείνεται σταδιακά.

SEAT Ibiza CNG Vs Arona diesel

27.759 Επισκέψεις στο άρθρο (19/8/2018)

Πετρέλαιο ή φυσικό αέριο; Μικρό ή μικρό SUV; Δύο ερωτήματα που απασχολούν πολλούς και δημιουργούν πονοκέφαλο στον αγοραστή. Με τη βοήθεια των SEAT Ibiza που καίει CNG και του πετρελαιοκίνητου Arona προσπαθούμε να αναδείξουμε τις σημαντικότερες πτυχές.

Από τη μία τα μικρά και τα μικρά SUV αποτελούν δύο από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς, από την άλλη το πετρέλαιο είναι το καύσιμο το οποίο δέχεται τις μεγαλύτερες πιέσεις τα τελευταία τρία χρόνια και η hot ερώτηση είναι: να αγοράσω diesel; Με βάση τα παραπάνω δύο δεδομένα καταφεύγουμε σε μία ενδοοικογενειακή σύγκριση και προσπαθούμε να αναδείξουμε τις σημαντικότερες πτυχές για κάθε ερώτημα, βάζοντας μάλιστα στο παιχνίδι και το CNG, το εναλλακτικό καύσιμο που δείχνει να έχει δυναμική τα επόμενα χρόνια. Μοντέλα «πρότυπα» είναι το SEAT Ibiza που καίει φυσικό αέριο και το αδελφό του Arona diesel.

Μικρό ή μικρό SUV;
Το τιμολογιακό εύρος των μικρών (12 με 15 χιλιάδες ευρώ) και η ικανότητά τους να καλύπτουν μέχρι και οικογενειακές ανάγκες τα έχουν αναδείξει στη δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ελλάδα. Τα SUV από την άλλη είναι η νέα μόδα. 1 στα 4 αυτοκίνητα που πωλούνται είναι SUV. Ο κόσμος τα θέλει γιατί έχουν χώρους (κυρίως χώρο αποσκευών), αυξημένη απόσταση από το έδαφος, καίνε όσο τα μικρά και είναι ευέλικτα στην πόλη. 

Στην προκειμένη περίπτωση τώρα το Ibiza κοστίζει 15.400 ευρώ στη δεύτερη έκδοση Style, ενώ το Arona 16.650 ευρώ στην αρχική Reference, όμως η διαφορά αυτή δικαιολογείται αν κοιτάξεις σφαιρικότερα τα μοντέλα (σ.σ. ανήκουν άλλωστε σε διαφορετική κατηγορία. Συνεχίζοντας, στην εμφάνιση δεν θα σταθούμε, ούτε στο εσωτερικό, αφού πρόκειται για αδελφά μοντέλα, ωστόσο θα αναφερθούμε στα επιμέρους χαρακτηριστικά.

Έτσι, το Ibiza είναι πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες όμως το Arona για τις αποσκευές (σ.σ. συμβαίνει στις δύο αυτές κατηγορίες), αναφορικά με την ευελιξία έχουμε ισοπαλία, ενώ προβάδισμα έχει το Arona ως προς την οδηγική αίσθηση λόγω του αυξημένου ύψους του αμαξώματος. Τετρακίνηση δεν έχει, άρα δεν μιλάμε για κίνηση εκτός δρόμου…

Φυσικό αέριο ή πετρέλαιο; 
Το diesel «ακούει» πολλά το τελευταίο διάστημα λόγω NOx και κάποιες εταιρείες απομακρύνονται από αυτό. Σίγουρα εμείς θα πούμε να αποφύγετε τα παλιάς τεχνολογίας (Euro5 και πίσω), και να προσέξετε την αγορά σύμφωνα με τις ανάγκες σας, δηλαδή να κάνετε πολλά χιλιόμετρα ετησίως, και να βάλετε στόχο πόσα χρόνια θα κρατήσετε το αυτοκίνητό σας, ώστε να κάνετε απόσβεση. Το φυσικό αέριο από την άλλη συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της βενζίνης ως προς τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα με την οικονομία του diesel και δεν είναι «επίφοβο». Πάλι όμως υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί (π.χ. το δίκτυο ανεφοδιασμό καλύπτει κεντρικά σημεία, όχι όμως και το πιο απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας) που πρέπει να δείτε σύμφωνα με τις προσωπικές σας ανάγκες.

Στην προκειμένη περίπτωση τώρα, δηλαδή ανάμεσα στα Ibiza CNG και Arona diesel πρέπει να αναδείξουμε τα παρακάτω: Οι επιδόσεις είναι παραπλήσιες καθώς η ιπποδύναμη είναι ανάλογη, ωστόσο ο 1,6 TDI έχει ένα προβάδισμα στις ρεπρίζ λόγω ροπής. O 1,0 TGI από την άλλη έχει μεγαλύτερο ωφέλιμο εύρος και άρα πιο ευχάριστος στην οδήγηση.

Αναφορικά με την κατανάλωση, το Arona καίει 4 λίτρα στα 100 χλμ. άρα περίπου 5,7 ευρώ (μέση τιμή diesel κίνησης: 1,426 ευρώ*), ενώ το Ibiza περί τα 4,5 ευρώ, διαφορά όμως που σε κανονικές μετρήσεις ισοφαρίζεται, καθώς η απόκλιση της πραγματικής κατανάλωσης είναι στα diesel λίγο πιο μικρή σε σχέση με την βενζίνη. 
 
Η άποψή μας
Στις συγκεκριμένες σελίδες στόχος ήταν να κάνουμε μια διαφορετική προσέγγιση και όχι μία άμεση σύγκριση. Για αυτό δεν αναφερθήκαμε στην εξωτερική εμφάνιση, το εσωτερικό ή ακόμη και την οδική συμπεριφορά των μοντέλων. Εκεί που πρέπει να σταθούμε είναι ότι τα μικρά SUV αποτελούν μια κατηγορία με αρκετά από τα πλεονεκτήματα των μικρών, και ότι το φυσικό αέριο αξίζει την προσοχή σας. Από εκεί και πέρα η επιλογή πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις ανάγκες σας.

* Πηγή: Παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων

Toyota
test center