Το best-seller μικρό SUV της Peugeot, το 2008 προσφέρεται στο ελληνικό κοινό τόσο με κινητήρες βενζίνης και diesel, όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Ποια όμως είναι προτιμότερη;
Το best-seller SUV της Peugeot
Το Peugeot 2008 είναι μία από τις κορυφαίες επιλογές των Ελλήνων αγοραστών στην κατηγορία των B-SUV. Δεν είναι μυστικό πως αποτελεί ένα από τα καμάρια της γαλλικής φίρμας, συνδυάζοντας κάτω από το καλοσμιλεμένο του αμάξωμα το μεγάλο τεχνολογικό υπόβαθρο και την μέγιστη ασφάλεια που θα απαιτήσει ο οποιοσδήποτε από ένα αυτοκίνητο στις μέρες μας! Μάλιστα το γεγονός πως η Peugeot διατηρεί στην γκάμα του μοντέλου τόσο τους κινητήρες βενζίνης και diesel, ενώ προσφέρει και την αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή με την ονομασία e-2008, δίνει τη μέγιστη δυνατή ποικιλία μηχανικών συνόλων που θα μπορούσε να έχει.
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα για τις επιλογές που υπάρχουν στα κινητήρα σύνολα αλλά και τις τιμές του, το μικρό SUV της Peugeot διατίθεται με βενζίνη από 22.900 ευρώ. Μοναδικός διαθέσιμος είναι ο 1,2 λίτρων PureTech κινητήρας σε απόδοση 100 ίππων, ωστόσο για αυτούς που επιθυμούν περισσότερο γκάζι παρούσες είναι και οι εκδόσεις με 130 (από 24.600 ευρώ) και 155 ίππους (από 38.000 ευρώ). Η εργοστασιακή κατανάλωση στο συνδυασμένο κύκλο WLTP κυμαίνεται από 5,4 έως 6,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Στην πιο οικονομική επιλογή αυτή του diesel βρίσκουμε τον 1,5 λίτρων BlueHDi, σε εκδόσεις 110 (από 24.700 ευρώ) ή 130 ίππων (από 33.900 ευρώ). Να σημειώσουμε πως τόσο στη βενζίνη όσο και στο diesel οι ισχυρότερες εκδόσεις συνδυάζονται με το «βελούδινο» αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8, που έρχεται μετά το 6άρι χειροκίνητο το οποίο αποτελεί την επιλογή στη βάση της γκάμας. Επιστρέφοντας στις δύο οικονομικές πετρελαιοκίνητες επιλογές να σημειώσουμε πως η κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με την εταιρεία έρχεται στα 4,4 και 4,8 λίτρα/ 100 χλμ., αντίστοιχα.
Από τη μεριά του το αμιγώς ηλεκτρικό e-2008 (από 37.300 ευρώ) εφοδιάζεται με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα του e-208 και μπαταρία 50kWh, ενώ η μέγιστη απόδοσή του ανέρχεται στους 136 ίππους και στα 260 Nm ροπής από τις 300 σ.α.λ..Φυσικά αποτελεί την «πράσινη» επιλογή για αυτούς που επιθυμούν να κινηθούν χωρίς ρύπους τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Η αυτονομία του e-2008 ανέρχεται στα 320 χιλιόμετρα σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις με το πρότυπο WLTP. Η κατανάλωση ανέρχεται στις 17,5 kWh/100 χλμ. ενώ τέλος για την πλήρη φόρτισή του από άδειο χρειάζεται 31 ώρες από απλή οικιακή πρίζα και 7μιση ή 5 ώρες από wallbox ισχύος 7,4 και 11 kW αντίστοιχα. Από ταχυφορτιστή 100 kW αρκούν 30 λεπτά φόρτισης για το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών του.
Έξι εξοπλιστικές εκδόσεις και συγκεκριμένα τις Active, Active Plus, Allure, Allure Plus, GT και GT Plus, μπορεί κάποιος να βρει στο Peugeot 2008. Από τη βάση του και την έκδοση Active ο εξοπλισμός του γαλλικού SUV είναι αρκετά ικανοποιητικός. Σε αυτή θα βρει μεταξύ άλλων: Cruise control, έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα ψυχαγωγίας με Apple CarPlay / Android Auto / MirrorLink, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ABS, ESP, Active Safety Brake με camera (αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με λειτουργία ημέρας & αναγνώριση πεζών), Distance Alert / Forward collision warning (προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης), Lane Keeping Assist (προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με αναγνώριση της άκρης του δρόμου, ακόμα και χωρίς διαγράμμιση) και σύστημα αναγνώρισης και ειδοποίησης υπέρβασης του ορίου ταχύτητας.
Υπέρ του δέοντος ικανοποιητικές οι Allure και Allure Plus
Ανεβαίνοντας ακόμα περισσότερο στη βαθμίδα των εκδόσεων και φτάνοντας στην πιο δημοφιλή, μεσαία έκδοση, την Allure (από 24.800 ευρώ), εκεί θα συναντήσει κανείς τον εξοπλισμό της βασικής Active έκδοσης προσθέτοντας ακόμα: LED φωτιστικά σώματα μπρος και πίσω, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, το σύστημα Driver Attention Alert (ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού) & Coffee Break Alert (ειδοποίηση υπέρβασης χρόνου οδήγησης χωρίς στάση), 4 θύρες USB, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Στην έκδοση Allure Plus (από 26.300 ευρώ) θα προστεθεί ακόμα το προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα Multimedia & Navigation με οθόνη αφής 10 ιντσών High Definition και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10, μεταξύ άλλων.
Σπορ εκδόσεις GT και GT Plus
Οι δύο τελευταίες και κορυφαίες κατ' επέκταση εκδόσεις είναι οι GT και GT Plus (από 30.900 ευρώ και 39.000 αντίστοιχα) που έχουν δομηθεί με τέτοιο τρόπο για να βγάζουν προς τα έξω τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Φυσικά οι εκδόσεις αυτές διατηρούν όλα τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά και προσθέτουν ανάμεσα από άλλα: διχρωμία εξωτερικού με μαύρη οροφή, προβολείς Full LED με αυτόματη ρύθμιση του ύψους της δέσμης, High Beam Assist (αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας προβολέων), Blind Spot Detection (σύστημα ελέγχου τυφλής γωνία), αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός και πίσω με οπτική και ηχητική ειδοποίηση, καθίσματα τύπου Dynamique και πεντάλ με επένδυση από αλουμίνιο. Κλείνοντας να πούμε πως στην έκδοση GT Plus, τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού καλύπτονται από Alcantara, ενώ τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού είναι θερμαινόμενα και οι ζάντες 18 ιντσών EVISSA με καπάκια κέντρου και μπουλόνια σε χρώμα Μαύρο Onyx.
Στο εσωτερικό του 2008 ο πίνακας οργάνων, με το τρισδιάστατο εφέ που φέρνει άλλες πληροφορίες πιο μπροστά και κάποιες λιγότερο σημαντικές τις τοποθετεί λίγο πιο «βαθιά», είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Δίπλα του η κομψή οθόνη του infotainment και από κάτω δύο σειρές με διακόπτες αφής οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες: ήχο, πλοήγηση, τηλέφωνο κλπ.. Ποιοτικά, το 2008 είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο για την κατηγορία του, με φροντισμένο, μαλακό υλικό, τόσο στο μεγάλο πάνω τμήμα του ταμπλό όσο και στο μεσαίο. Μιλώντας για τους χώρους κρατήστε πως τρεις ενήλικοι επιβάτες θα τακτοποιηθούν άνετα στο πίσω κάθισμα, ενώ το πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 434 λίτρα χωρητικότητα.
Στο δρόμο το 2008 ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική συμπεριφορά, κάτι που ισχύει και για το ηλεκτρικό e-2008 παρά το έξτρα βάρος που του πρόσθεσε η «ηλεκτροκίνηση». Το πλαίσιο και η ανάρτηση έχουν μια ωραία, στιβαρή αίσθηση με τη ρύθμιση στα αμορτισέρ να είναι σχετικά σφικτή, χωρίς όμως να ενοχλεί. Το 2008 έχει πολύ ευγενικό πέρασμα πάνω από λακκούβες ενώ και από πλευράς άνεσης καθισμάτων παίρνει καλούς βαθμούς. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, αλλά αλλάζει αποφασιστικά όταν επιλέξεις πιο σπορ πρόγραμμα. Ακόμα και χωρίς αυτό όμως, η κατευθυντικότητα είναι πολύ ικανοποιητική και ο οδηγός βλέπει τις εντολές να υλοποιούνται άμεσα και με ακρίβεια.
Το πλήθος εκδόσεων στους κινητήρες αλλά και σε επίπεδο εξοπλισμού, είναι βέβαιο πως θα οδηγήσει τους ενδιαφερόμενους να βρουν το σωστό συνδυασμό που καλύπτει τα θέλω τους. Φυσικά η πιο προσιτή έκδοση του 2008 είναι αυτή με τον κινητήρα βενζίνης, ωστόσο αν κάποιος πραγματοποιεί πολλά χιλιόμετρα οι επιλογές diesel ίσως να του ταιριάζουν καλύτερα. Φυσικά οι πιο hi-tech χαρακτήρες, αλλά και αυτοί που θέλουν να είναι μπροστά από την εποχή τους δε θα χάσουν με το ηλεκτρικό, το οποίο θυμίζουμε πως μπορούν να αποκτήσουν και με τη βοήθεια του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».