Ένα γαλλικό και ένα γερμανικό B-SUV με στυλ και ξεχωριστό design. Ποιο από τα δύο έχει το πάνω χέρι στις βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις;
Μάχη στα 100 άλογα!
Στο θέμα μας θα εστιάσουμε σε δύο B-SUV με ξεχωριστό στυλ: Το best seller SUV για το 2021, το Peugeot 2008 και το ολοκαίνουργιο VW Taigo, που βασίζεται στο T-Cross και φέρνει τη μόδα με την κουπέ γραμμή της οροφής στην πιο hot κατηγορία της αγοράς. Θα τα συγκρίνουμε μάλιστα στις βασικές βενζινοκίνητες εκδόσεις των 100 (2008) και 95 ίππων (Taigo) αντίστοιχα, οι οποίες έχουν και παραπλήσιο κόστος αγοράς. Συγκεκριμένα, το μοντέλο της Peugeot είναι διαθέσιμο από 22.900 ευρώ και 5 χρόνια εγγύηση, ενώ το Taigo έχει κόστος από 21.100 ευρώ στην ενδιαφέρουσα έκδοση Life, αλλά με 2 χρόνια εγγύηση. Αμφότερα διαθέτουν πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με το 2008 να μην προσφέρει ζάντες αλουμινίου και ηλεκτρικά αναδιπλώμενους καθρέφτες στη βασική έκδοση Active.
Τα δύο μοντέλα είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ενώ παράλληλα προσφέρουν το καθένα με τον τρόπο του ένα ξεχωριστό design. To Taigo των 4,266 μ. χρησιμοποιεί την ίδια, MQB A0, πλατφόρμα με το T-Cross (είναι 15,8 εκατ. μικρότερο) και φέρνει μια ξεχωριστή αύρα στην κατηγορία με την κομψότητα του πίσω μέρους και την ανασχεδίαση της μάσκας. Οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, αλλά και τα 184 χλστ. από το έδαφος επιβεβαιώνουν τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά κακά τα ψέματα όλα τα λεφτά στη σιλουέτα του Taigo είναι το στυλ της οροφής.
Από την άλλη, τo 2008 με μήκος 4,3 μ. διαθέτει ένα αυθεντικό crossover look, με δυναμικές αναλογίες, απόσταση 170 χλστ. από το έδαφος, μεγάλη μάσκα και macho προφυλαχτήρα. Χαρακτηριστικό είναι το φωτεινό του αποτύπωμα με τους «χαυλιόδοντες» μπροστά και τις «νυχιές» στα φανάρια.
Μοντέρνος σχεδιασμός και premium ύφος στην καμπίνα του νέου 2008. H ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα είναι πολύ προσεγμένα.
Το ταμπλό του Taigo σχεδιαστικά δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, ακολουθώντας την τυπική δομή του ανανεωμένου Polo και του T-Cross με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών και μια ευμεγέθη οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με σύστημα πλοήγησης «Ready 2 Discover», υπηρεσίες Streaming και Internet (έκδοση Life). Η ποιότητα είναι προσεγμένη, τριγμός δε θα ακουστεί, ενώ καλοδεχούμενη είναι η ευρεία χρήση μαλακού-αφρώδους πλαστικού σε αντίθεση με τα T-Cross και T-Roc, στοιχείο που συγκριτικά αφήνει μια πιο «premium» επίγευση.
Οι σχεδιαστικοί τόνοι στην καμπίνα του Taigo είναι χαμηλοί, αλλά η ποιότητα και το φινίρισμα είναι top. Στάνταρ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Πάντως, σε σχεδιασμό το εσωτερικό του 2008 κυριαρχεί όντας πιο εντυπωσιακό. Παράλληλα όμως προσφέρει και premium standards για τα δεδομένα της κατηγορίας βασισμένο στη φιλοσοφία i-cockpit με χαρακτηριστικά μικρό τιμόνι, ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων και ελαχιστοποίηση διακοπτών. Ο προσανατολισμός τους αυτός τονίζεται από στοιχεία όπως τα άψογα φινιρισμένα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, ο (έξτρα) 3D ψηφιακός πίνακας οργάνων, οι τύπου πιάνο διακόπτες και φυσικά η ποιότητα των υλικών.
Όσον αφορά στους χώρους, τα δύο μοντέλα είναι αντίστοιχα ευρύχωρα, τόσο σε για επιβάτες, όσο και για αποσκευές, όντας ικανά να καλύψουν και οικογενειακές ανάγκες. Θα θέλαμε πάντως το Taigo να έχει το συρόμενο πίσω κάθισμα του T-Cross.
Δυνατός και πολιτισμένος, αλλά κυρίως εύρωστος από τις χαμηλές στροφές είναι ο 1,2 PureTech των 100 ίππων που φοράει το 2008.
Η μεγαλύτερη ισχύς του 3κύλινδρου, turbo, 1.200άρη PureTech συγκριτικά με τον αντίστοιχων προδιαγραφών 1,0 TSI, τόσο σε ίππους (100 έναντι 95) όσο και σε ροπή (205 από τις 1.750 σ.α.λ. έναντι 175 Nm από τις 2.100 σ.α.λ.) αποτυπώνεται στα νούμερα των επιδόσεων, όπου το 2008 εμφανίζεται πιο σβέλτο. ¶λλωστε το σύνολο του 2008 το έχουμε δει σε αρκετά μοντέλα και μας αρέσει ο τρόπος που τραβάει από χαμηλά και η ελαστικότητά που επιδεικνύει. Να σημειώσουμε εδώ την πλήρη γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει βενζίνη, πετρέλαιο, αλλά και ηλεκτρική έκδοση. Παρόμοια χαρακτηριστικά θα συναντήσουμε και στον 1,0 TSI του Taigo, ο οποίος όμως συνδυάζεται με 5άρι μακρύ κιβώτιο που δε βοηθά το τράβηγμα από πολύ χαμηλά. Βοηθά όμως στην μέση κατανάλωση καυσίμου, που και στα δύο μοντέλα είναι χαμηλή (σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις), όπως και οι εκπομπές CO2 άλλωστε που επιτρέπουν την ελεύθερη κίνηση στο δακτύλιο. Το Taigo είναι διαθέσιμο μόνο σε βενζίνη με μια ακόμη έκδοση 110 ίππων συνδυασμένη με αυτόματο κιβώτιο, όπως και η κορυφαία 1,5 TSI με 150 ίππους.
Το VW Taigo έχει περισσότερο οδηγικό μπρίο από το «αδελφό» T-Cross, κάτι που ταιριάζει με τη κομψή και νεανική του σιλουέτα.
Κορυφαία είναι η ποιότητα κύλισης του Taigo, με χαμηλό θόρυβο και άριστη διαχείριση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος.
Αμφότερα τα μοντέλα προσφέρουν εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά και ευελιξία στην πόλη, έχοντας όμως διαφορετικά προφίλ. Αυτό του 2008 για παράδειγμα είναι εξαιρετικά ισορροπημένο ανάμεσα στην άνεση και την αποτελεσματικότητα, με την ανάρτηση καταφέρνει να λειαίνει πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες και το άμεσο τιμόνι να δίνει το ρυθμό σε πιο γρήγορο τέμπο. Το Taigo είναι πιο ενδιαφέρον από το T-Cross με κάπως πιο σφιχτό τιμόνι και ανάρτηση. Πείθει απόλυτα με την ουδετερότητα και το εξαιρετικό του κράτημα. Δεν είναι άλλωστε τυχαία που κατάφερε την κορυφαία επίδοση στο ELK TEST με 78 χλμ./ώρα (πλούσια έκδοση Style). Παράλληλα, εξαιρετική είναι η ποιότητα κύλισης και μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος πάνω από τα 120 χλμ./ώρα θα τη μετριάσει. Επίσης, θα προτιμούσαμε στους πίσω τροχούς να έχει δίσκους, όπως το 2008 και όχι ταμπoύρα.
Η καλορυθμισμένη ανάρτηση και το «ζωντανό» πλαίσιο φροντίζουν για την άνεση και την αποτελεσματικότητα του 2008.
Τα Peugeot 2008 και νέο Volkswagen Taigo είναι πλέον τα 2 B-SUV που ξεχωρίζουν με το στυλ τους. Παράλληλα, έχουν την ικανότητα να παίξουν το ρόλο και του οικογενειακού οχήματος λόγω χώρων και ολοκληρωμένου χαρακτήρα. Το μοντέλο της Peugeot θα σε κερδίσει με το ποιοτικό και οπτικά περίτεχνο εσωτερικό του, την elegant σχεδίαση, το ισορροπημένο του οδηγικό προφίλ, τη μεγάλη γκάμα εκδόσεων και κινητήρων, καθώς και με τα 5 χρόνια εγγύησης. Στο αντίστοιχα ποιοτικό Taigo θα εκτιμηθεί η μοναδικότητα του κουπέ στυλ, η άνεση, η ουδέτερη συμπεριφορά υπό πίεση, το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ, αλλά και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος.