7 φωτογραφίες »

Οι υβριδικές και ήπια υβριδικές εκδόσεις μέσα στην πόλη, εκεί που κατά βάση κινούμαστε περισσότερο, μπορούν και πετυχαίνουν νούμερα κατανάλωσης εξαιρετικά χαμηλά.

Συμπεράσματα

235.430 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/5/2021

Υπολογισμός ετήσιου κόστους
Ήρθε η στιγμή της αλήθειας και των συμπερασμάτων του μεγάλου μας τεστ. Είδαμε σε κάθε συνθήκη πως έπραξε το κάθε μοντέλο και εδώ θα δείτε σε συγκεντρωτικά αποτελέσματα διάφορους πίνακες σχετικά με την κατανάλωση και το κόστος του κάθε μοντέλου σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ επιπλέον δημιουργήσαμε και ένα μεικτό κύκλο. Μάλιστα κάναμε και αναγωγή σε ετήσια βάση με δεδομένο ότι ο μέσος οδηγός κάνει περίπου 30 χλμ./ημέρα σε αστικές συνθήκες (150 την εβδομάδα) και 45 χλμ. σε υπεραστικές, σαν να πηγαίνει μια μικρή κοντινή εκδρομή το Σ/Κ.. Παράλληλα για να φτιάξουμε έναν ετήσιο μεικτό κύκλο προσθέσαμε και δύο μεγάλα ταξίδια στο σύνολο 2.000 χλμ./έτος.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ηλεκτρικά σας εξασφαλίζουν ετήσιο όφελος άνω των 1.200 ευρώ από καύσιμα, απαλλαγή από τέλη και φθηνότερη συντήρηση. Συνεπώς η απόσβεση δεν είναι τόσο δύσκολη σε βάθος χρόνου.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ηλεκτρικά σας εξασφαλίζουν ετήσιο όφελος άνω των 1.200 ευρώ από καύσιμα, απαλλαγή από τέλη και φθηνότερη συντήρηση. Συνεπώς η απόσβεση δεν είναι τόσο δύσκολη σε βάθος χρόνου.

Συμπέρασμα 1: Τα ηλεκτρικά παίζουν χωρίς αντίπαλο
Δεν χρειαζόταν να πραγματοποιήσουμε τη δοκιμή μας για να συμπεράνουμε ότι η οικονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι υπεράνω σύγκρισης. Ωστόσο, είναι εντυπωσιακό σε μια διαδρομή μόλις 107 χλμ. το κόστος «καυσίμου» (τιμή κιλοβατώρας καθορίσαμε αυτή του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ προσθέτοντας όλες τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις που ισχύουν ανεξαρτήτως παρόχου) του Hyundai Kona Electric και του Peugeot e-2008 να είναι 8 φορές μικρότερο σε σχέση με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα μοντέλα, όπως στην περίπτωση μας του Citroen C3 Aircross, το οποίο μάλιστα είναι και από τα οικονομικά μοντέλα, ενώ παράλληλα έχουν φτάσει σε ένα σημείο που η αυτονομία τους μπορεί να διαρκέσει μια βδομάδα. Σαφώς και η τιμή αγοράς τους είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα, ωστόσο με ετήσιο κέρδος άνω των 1.200 ευρώ από καύσιμα, απαλλαγή από τέλη και φθηνότερη συντήρηση, η απόσβεση δεν είναι τόσο δύσκολη σε βάθος χρόνου.

Συμπέρασμα 2: Τα plug-in με καθημερινή φόρτιση καίνε σχεδόν όσο τα ηλεκτρικά
Το ίδιο ισχύει και για την οικονομία που προσφέρουν τα plug-in μοντέλα, ωστόσο με έναν αστερίσκο. Βασική προϋπόθεση να είναι φορτισμένα, το οποίο σημαίνει πως κάθε βράδυ ή έστω ανά δύο θα πρέπει να μπαίνουν στην πρίζα. Όπως είδαμε στην περίπτωση του Renegade 4xe, με γεμάτη μπαταρία μέσα στην πόλη έκαψε μόλις 0,6 λτ./100 χλμ., νούμερο που διατηρήθηκε μέχρι τα μισά της δεύτερης διαδρομής μας (συνολικά κοντά στα 50 χλμ..). Όταν όμως σώθηκε η μπαταρία τα νούμερα της κατανάλωσης ήταν τα υψηλότερα μεταξύ των 8 μοντέλων, δικαιολογημένα καθώς δούλευε ως βενζινοκίνητο και μάλιστα με την υψηλότερη απόδοση μεταξύ των 8.

Συμπέρασμα 3: 900 και 600 ευρώ ετησίως το κέρδος με CNG και LPG
Μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλή, ωστόσο το υγραέριο και το φυσικό αέριο στο τέλος του χρόνου μπορούν να σας εξοικονομήσουν ένα αξιοσέβαστο ποσό. Το Skoda Kamiq CNG, στον ετήσιο κύκλο που διαμορφώσαμε θα χρειαστεί 900 ευρώ λιγότερα συγκριτικά με τo C3 Aircross. Ωστόσο, σαν καύσιμο έχει τις ιδιαιτερότητές του. Από τη μία δεν υπάρχει ποικιλία μοντέλων, από την άλλη υπάρχει πολύ μικρό δίκτυο τροφοδοσίας. Χαρακτηριστικά στη διαδρομή αυτή περάσαμε μόνο από ένα πρατήριο του εμπορεύεται φυσικό αέριο, δηλαδή πιο εύκολο είναι να φορτίσεις ηλεκτρικό παρά μοντέλο CNG. Αυτό το πρόβλημα δεν υπάρχει με το LPG, το οποίο μπορεί να μην προσφέρει αντίστοιχη οικονομία, ωστόσο γεμίζει παντού και σε ετήσια βάση μπορεί να σου εξοικονομήσει 600 ευρώ. Επίσης και εδώ είναι μικρή η γκάμα μοντέλων.

Συμπέρασμα 4: Τα υβριδικά εξυπηρετούν σε πόλη και επαρχία
Τα υβριδικά μοντέλα μπορούν και προσφέρουν νούμερα κατανάλωσης ισάξια με αυτά των diesel και ειδικά μέσα στην πόλη ακόμη καλύτερα. Έτσι με δεδομένο πως η πλειοψηφία κάνει σχεδόν το 70% των μετακινήσεων σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον τότε και οικονομικά θα επιβαρύνουν ισάξια τον προϋπολογισμό σας. Ακόμα και τα ήπια υβριδικά συστήματα των 48 Volt, όπως του Ford Puma καταφέρνουν και αποφορτίζουν τον κινητήρα από πολλά έξτρα βάρη, ενώ με την έξτρα ροπή που παρέχει φροντίζει να μην πιέζεται το σύνολο. 
Ακόμη καλύτερα τα πράγματα για τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα όπως του Jazz Crosstar, τα οποία πέραν των παραπάνω, μπορούν να κινηθούν και ηλεκτρικά για λίγο περιορίζοντας περισσότερο την κατανάλωση. Η διαφορά αυτή είναι εμφανής ιδιαίτερα εντός πόλης, αλλά και στο βουνό όπου τα κατηφορικά κομμάτια έδιναν τη δυνατότητα να φορτίζεται η μπαταρία ώστε να χρησιμοποιείται αργότερα.

Συμπέρασμα 5: Μικρή σημασία αν είσαι σε πόλη ή αυτοκινητόδρομο 
Στα διαφορετικά κομμάτια της διαδρομής μας αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως το οικονομικότερο καύσιμο στην πόλη θα είναι και στον αυτοκινητόδρομο. Ένα ηλεκτρικό θα είναι οικονομικότερο παντού και ένα βενζινοκίνητο το πιο ενεργοβόρο. Ωστόσο, υπάρχει διακύμανση στο πόσο πιο οικονομικό είναι ανά συνθήκη. Όλα τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα ευνοούνται από συνθήκες που τους επιτρέπει να κάνουν ανάκτηση ενέργειας φορτίζοντας τις μπαταρίες τους. Γι αυτό το λόγο, άλλωστε, είδαμε τις μεγαλύτερες διαφορές στην εκτός πόλης διαδρομή, εκεί όπου τα συχνά φρεναρίσματα και η κύλιση στις κατηφόρες ευνοούσαν την ανάκτηση.

Συμπέρασμα 6: Εξίσου σημαντικός ο τρόπος οδήγησης  
Σε όλη τη διαδρομή κινηθήκαμε με ρυθμούς καθημερινούς, όπως ακριβώς πηγαίνουμε κάθε πρωί στην δουλειά και τη βόλτα μας το Σαββατοκύριακο. Δεν πηγαίναμε οικονομικά, ούτε όμως πιέσαμε τα αυτοκίνητα. Τα νούμερα των μετρήσεων λοιπόν έδειξαν πως αν οδηγείς νορμάλ μπορείς να πετύχεις χαμηλά νούμερα. Εκεί που η κατανάλωση αυξάνει απότομα δεν είναι όταν πηγαίνεις με σταθερά 100-120 χ.α.ω. αλλά όταν πιέζεις το σύνολο. Εκεί είναι που τα διψήφια νούμερα δύσκολα αποφεύγονται… 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

 
Σχολιάστε την είδηση 7 σχόλια