AUTOCHECK

100χλμ. με 1,12 ευρώ χρειάζεται το Mitsubishi i-MiEV.

Το i-MiEV διαθέτει 2 υποδοχές φόρτισης.

Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας του οχήματος είναι τοποθετημένα στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Τα υλικά που συναντούμε στο εσωτερικό του i-MiEV είναι σκληρά, εμφανίζοντας καλή συναρμογή.

Τo κιβώτιο μιας σχέσης, περιλαμβάνει τρεις επιλογές. Τις Drive, Battery και City, ανάλογα με τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης.

To εσωτερικό του i-MiEV μπορεί να μεταφέρει 4 επιβάτες, ενώ δεν θα συναντήσουν δυσκολίες ο οδηγός και οι επιβάτες με τον παρεχόμενο χώρο για τα κεφάλια.

Η κίνηση με το i-MiEV δεν διαφέρει σε τίποτα σε σχέση με κάποιο συμβατικό αυτοκίνητο.

Η μπαταρία και το ηλεκτρικό μοτέρ του i-MiEV όπως είναι τοποθετημένα στο αυτοκίνητο.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Mitsubishi i-MiEV

Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/1/2012

Πώς θα σας φαινόταν ένα περιβάλλον όπου τα αυτοκίνητα θα ανεφοδιάζονται μόνο από την πρίζα; Μάλλον φαντάζει ιδανικό, όπως μας απέδειξε το ηλεκτρικό Mitsubishi i-MiEV.

 
Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσουν το βασικό τρόπο μετακίνησης στο εγγύς μέλλον, αφού η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα γίνεται ολοένα και περισσότερο επιτακτική ανάγκη (λόγω μείωσης των αποθεμάτων και κυρίως για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που γιγαντώνεται συνεχώς). Με αυτά τα δεδομένα, το ηλεκτρικό Mitsubishi i-MiEV μας δείχνει το δρόμο του μέλλοντος, αφού κινείται χωρίς να έχει ανάγκη από κανένα τύπο συμβατικού καυσίμου. Το μόνο που χρειάζεται για τον ανεφοδιασμό του είναι μια πρίζα, σαν και αυτή που χρησιμοποιείτε για τις ηλεκτρικές σας συσκευές. Έτσι, το μίνι ιαπωνικό μοντέλο καταφέρνει να «χαμογελά» ειρωνικά περνώντας έξω από τα πρατήρια καυσίμων. Πόσο πρακτικό όμως είναι στη χρήση του; Η ολιγοήμερη επαφή που είχαμε με το i-MiEV, μας απέδειξε ότι η χρήση του είναι εξαιρετικά απλή, οικονομική και προπάντων οικολογική. Τα οποιαδήποτε προβλήματα που αφορούν στην απόκτηση και στη χρήση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, σχετίζονται με την ελληνική πραγματικότητα. Κι αυτό γιατί το δίκτυο ανεφοδιασμού ταχείας φόρτισης για τα ηλεκτρικά μοντέλα απουσιάζει παντελώς (με εξαίρεση τους τρεις πιλοτικούς σταθμούς της ΕΚΟ οι οποίοι δεν πωλούν ρεύμα καθώς απουσιάζει το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο), ενώ το ελληνικό κράτος έχει φροντίσει, ώστε σε αυτό το τόσο οικολογικό αυτοκίνητο να επιβάλλεται φόρος πολυτελείας και να καθιστά την εισαγωγή του απαγορευτική. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, το i-MiEV πωλείται στην υπόλοιπη Ευρώπη σε τιμή που ανέρχεται στα 35.000 ευρώ. Και αν το συγκεκριμένο ποσό σας φαίνεται υπερβολικό, αναλογιστείτε ότι μπορείτε να διανύσετε περίπου 100 χιλιόμετρα με κόστος περίπου 1,12 ευρώ.

Σε πόση ώρα φορτίζει
Το i-MiEV διαθέτει δύο υποδοχές φόρτισης. Η μια αφορά στις περιπτώσεις ύπαρξης σταθμών ταχείας φόρτισης και η άλλη προορίζεται για οικιακό δίκτυο. Σχετικά με το χρόνο φόρτισης που πολλοί θα αναρωτιέστε, σε δίκτυο 220V, μέσα σε 6-7 ώρες έχουμε πλήρη φόρτιση, ενώ σε δίκτυο 100V απαιτούνται 14 ώρες. Τέλος, στην περίπτωση που το δίκτυο είναι ταχείας φόρτισης, μέσα σε 30 λεπτά η μπαταρία γεμίζει σε ποσοστό 80%.

Εσωτερικό-Χώροι: Αρκετά ευρύχωρο και με καλή ποιότητα υλικών
Το εσωτερικό του i-MiEV εμφανίζεται ευρύχωρο για 4 επιβάτες, δεδομένης της μίνι κατηγορίας στην οποία ανήκει. Τα σκληρά πλαστικά από τα οποία αποτελείται το εσωτερικό, εμφανίζουν καλή συναρμογή αποπνέοντας γενικότερα μια στιβαρή αίσθηση. Στο θέμα της εσωτερικής σχεδίασης, μπορεί οι γραμμές που έχουν ακολουθηθεί να είναι λιτές, δε λείπουν ωστόσο τα σύγχρονα στοιχεία, όπως η εικόνα της κεντρικής κονσόλας και ο πίνακας οργάνων. Ειδικά ο τελευταίος, φέρει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, για ένα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Ο δείκτης που εμφανίζεται περιμετρικά της ψηφιακής ένδειξης ταχύτητας, απεικονίζει τη φόρτιση ή τη συμμετοχή των μπαταριών στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ ο δείκτης αποθέματος καυσίμου που γνωρίζουμε στα συμβατικά αυτοκίνητα, ενημερώνει τον οδηγό για την πληρότητα της μπαταρίας του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο: Ένα ευχάριστο αυτοκίνητο πόλης
Η κίνηση με το i-MiEV, δε διαφέρει σε τίποτα με κάποιο συμβατικό αυτοκίνητο. Μοναδική αίσθηση αποτελεί η μηδενική παραγωγή θορύβου, με τα ελάχιστα decibel να προέρχονται από την κύλιση και το ηλεκτρικό μοτέρ. Στα θετικά χαρακτηριστικά του ιαπωνικού μίνι συγκαταλέγονται η υποδειγματική σταθερότητα του στον αυτοκινητόδρομο και στους ελιγμούς (κάτι που ευνοείται από το μακρύ μεταξόνιο των 2.550 χλστ.), αλλά και η ευκολία που παρέχει στους χειρισμούς εντός του αστικού κύκλου. Όσον αφορά στις επιδόσεις, ο ηλεκτροκινητήρας των 64 ίππων κάνει θαύματα! Με τέρμα γκάζι το i-MiEV σε «κολλάει» σχεδόν στην πλάτη του καθίσματος-λόγω της ακαριαίας ροπής των 180Nm- ενώ τα 130 χιλιόμετρα τελικής έρχονται εύκολα και προ πάντων αθόρυβα. Από τα χιλιόμετρα που πραγματοποιήσαμε με το ηλεκτροκίνητο μοντέλο, η αυτονομία μας ανήλθε στα 100 χιλιόμετρα περίπου και χωρίς να δείξουμε ιδιαίτερο σεβασμό στο δεξί πεντάλ. Έτσι, με περίπου 1,12 ευρώ μπορεί να διανύσει κάποιος ακόμη και 100 χλμ. Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η χρήση του καλοριφέρ και του air condition μειώνει «δραματικά» την αυτονομία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Τύπος κινητήρα Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 64/2.500-8000
Ροπή (Nm/ σ.α.λ.) 180/0-2.000
Αυτονομία (χλμ.) 130
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) 130
Κατανάλ. (Wh/χλμ.) 135
Μπαταρία ηλεκτροκινητήρα Ιόντων λιθίου
Βάρος (κιλά) 1.110
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Διαστάσεις
ΜxΠxΥ (χλστ.) 3.475x1.475x1.610
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.550

Tags: MITSUBISHI