ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το μίνι της Opel αναμένεται στα τέλη του 2010 με αρχές του 2011.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το μίνι της Opel αναμένεται στα τέλη του 2010 με αρχές του 2011.

Η «σπίθα» της Opel;

(12/6/2009)

Στο περασμένο σαλόνι αυτοκινήτου στη Γενεύη η Chevrolet παρουσίασε το μίνι αυτοκίνητο πόλης, το Spark (στα ελληνικά σπίθα). Πάνω σε αυτό θα βασίζεται και η πρόταση της Opel. Οι αισθητικές ομοιότητες (κατασκοπευτικές φωτο)είναι ολοφάνερες, ενώ κοινά θα είναι και τα περισσότερα μηχανικά μέρη.

autotriti team

Μπορεί το τελευταίο διάστημα με την οικονομική κρίση που επικρατεί η θέση της GM να μην είναι η καλύτερη όλων των εποχών, η πτώχευση και οικονομική κατάρρευση να βρίσκεται προ των πυλών και η Opel να μην ανήκει πλέον στις τάξεις της, αυτό όμως δεν σημαίνει, ότι οι συνεργασίες του παρελθόντος θα λήξουν από τη μια μέρα στην άλλη. Χαρακτηριστικό, άλλωστε, του τελευταίου deal (μέχρι νεοτέρων εξελίξεων) ήταν η GM να κρατήσει το 35% της Opel που θα της επέτρεπε να μοιράζεται τεχνολογία με αυτήν, το υπόλοιπο 35% αγοράστηκε από την (ρωσικών συμφερόντων) τράπεζα Sperbank, η οποία φαίνεται να καλύπτει και το οικονομικό μέρος της συμφωνίας, ενώ τέλος, η καναδική Magna θα έπαιρνε το 20% που απομένει, με το τελευταίο 10% να περνά στα χέρια των υπαλλήλων της Opel.

Εκτός από 3θυρο, το μίνι της Opel θα παραχθεί και σε 5θυρο, όπου οι χειρολαβές θα είναι ενσωματωμένες στο πλαίσιο των παραθύρων.

Εκτός από 3θυρο, το μίνι της Opel θα παραχθεί και σε 5θυρο, όπου οι χειρολαβές θα είναι ενσωματωμένες στο πλαίσιο των παραθύρων.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Μια περίπλοκη δηλαδή διαδικασία, που μπορεί μεν να καθυστερεί τις εξελίξεις στα κέντρα R&D όλων των πλευρών, όμως ταυτόχρονα δεν τις αναιρεί. Απόδειξη αυτού είναι το μίνι αυτοκίνητο πόλης το οποίο ετοιμάζει η Opel και το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως αποτελεί το δίδυμο αδερφάκι του Chevrolet Spark που παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και πρωτίστως από την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου της Opel, του οποίου, ωστόσο, το όνομα ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί. Αν το τοποθετήσεις λοιπόν δίπλα στο Chevrolet Spark, τότε το μίνι της Opel ελάχιστα διαφέρει από το Spark. Από οποιαδήποτε γωνία και να το παρατηρήσεις. Μόνο το σήμα στο κέντρο της μάσκας αλλάζει. Ξεχωριστό, φρέσκο και μοντέρνο στη σχεδίαση, ξεχωρίζουν πάνω του τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που φθάνουν μέχρι και την πρώτη κολόνα καλύπτοντας έτσι όλο το φτερό, ενώ η μεγάλη μάσκα (αναλογικά με τον υπόλοιπο όγκο του οχήματος) και τα έντονα νεύρα στο πλάι τονώνουν τον σπορτίφ και νεανικό σχεδιασμό. Από το πλάι οι φουσκωμένοι θόλοι ενισχύουν το δυναμικό χαρακτήρα του οχήματος, ενώ η γραμμή της οροφής δίνει μια πολυμορφική διάσταση στη σχεδίαση. Στη παραπάνω (αποκλειστική φωτογραφία του autotriti.gr) παρουσιάζουμε την τρίθυρη εκδοχή του μοντέλου, δεν αποκλείεται όμως και η πεντάθυρη, όπως στο Chevrolet Spark. Χαρακτηριστικό αυτής θα είναι οι χειρολαβές της πίσω πόρτας, οι οποίες θα είναι χωνευτές στο πλαίσιο των παραθύρων. Τέλος, όμοιο με το Spark αναμένεται και το πίσω μέρος του οχήματος, με τα κάθετα, φωτιστικά σώματα και μια διακριτική αεροτομή (τελείωμα της γραμμής της οροφής) να κλέβουν την παράσταση.
Από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων επίσημα στοιχεία δεν έχουν ανακοινωθεί (οι πληροφορίες και φωτογραφίες είναι κατασκοπευτικές), κρίνοντας όμως από το γεγονός ότι τα δύο μοντέλα βασίζονται στο ίδιο πάτωμα της GM, το μίνι της Opel αναμένεται να έχει μήκος στα 3,64 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του θα ανέρχεται στα 2.375 χλστ.
Το εσωτερικό από την άλλη θα δανείζεται τα ίδια σχεδιαστικά στοιχεία με αυτό του Chevrolet Spark. Όπως δηλαδή η εξωτερική σχεδίαση, έτσι και το εσωτερικό του μίνι της Opel είναι νεανικό, μοντέρνο και με ευχάριστους χρωματισμούς. Ο πίνακας οργάνων δεν συμβαδίζει με τα συνήθη πρότυπα (θυμίζει μοτοσικλέτας), ενώ την παράσταση κλέβει η σχεδίαση του ταμπλό (σε σχήμα ανοικτού V) και οι αρμονικές καμπύλες του. Έντονος τέλος αναμένεται να είναι ο πολυμορφικός του χαρακτήρας, αφού οι κρυφοί –και μη- αποθηκευτικοί χώροι δεν θα απουσιάζουν.
Αναφορικά με τους χώρους των επιβατών και τις αποσκευές τους, στην καμπίνα θα καθίσουν μάλλον άνετα τέσσερις ενήλικες επιβάτες (σε αυτό συμβάλλει η κλίση της γραμμής της οροφής), ενώ ο χώρος των αποσκευών θα κυμαίνεται περίπου στα 170 λίτρα. Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων αυτός θα ανέρχεται περίπου στα 1.000 λίτρα
Από πλευράς κινητήριων συνόλων, κατά το πιο πιθανό ενδεχόμενο, την κίνηση του μίνι της Opel θα αναλάβουν δύο 4κύλινδρα 16βάλβιδα μοτέρ 1,0 και 1,2 λτ., ισχύος 66 και 78 ίππων αντίστοιχα, τα οποία θα συνδυάζονται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η κατανάλωσή τους θα κυμαίνεται κάτω από τα 5,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές C02 θα είναι μικρότερες από 120 γρ./χλμ., ενώ με τον 1,2 τα 0-100 χλμ./ώρα θα επιτυγχάνονται περίπου σε 12,4 δλ.
Τέλος, κρίνοντας από το Chevrolet Spark, πολύ καλά αναμένονται και τα αποτελέσματα παθητικής ασφάλειας του μοντέλου της Opel. Στην παραγωγή το μοντέλο αναμένεται να βγει το 2010 με 2011, ενώ ανταγωνιστική πρέπει να είναι η τιμή του προκειμένου να «αντέξει» στο σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας. Μένει λοιπόν να αναμένουμε μέχρι τότε και να δούμε αν θα αποτελέσει πραγματική "σπίθα" για την Opel.
Mercedes
Mototriti.gr