ADAC: Απώλειες έως 30% από φόρτιση αυτοκινήτου σε οικιακή πρίζα
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

ADAC: Απώλειες έως 30% από φόρτιση αυτοκινήτου σε οικιακή πρίζα

1.842 Επισκέψεις στο άρθρο (22/9/2022)

Έρευνα του ADAC αποκαλύπτει πως η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην οικιακή πρίζα, εκτός από χρονοβόρα, είναι και μη αποδοτική, αφού οι απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν να φτάσουν έως και το 30%.

Μη αποδοτική η φόρτιση ηλεκτρικού σε οικιακή πρίζα

Αποκαλύψεις για την ηλεκτρική ενέργεια που χάνεται κατά την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάνει σε δημοσίευμά του το γερμανικό ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), κάτι σαν τη δική μας ΕΛΠΑ, κάνοντας μάλιστα ιδιαίτερη μνεία για την διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην φόρτιση σε οικιακή πρίζα και το wallbox.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Πρίζα ή wallbox όταν φορτίζεις σπίτι;

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει με 2,3 κιλοβάτ σε οικιακή πρίζα ή με έως και 11 κιλοβάτ στο wallbox (με 22 kWh με την άδεια του παρόχου). Για να διαπιστώσει το ADAC πόση ενέργεια χάνεται κατά την φόρτιση προχώρησε σε δικές του μετρήσεις και τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα: Η φόρτιση με wallbox είναι αρκετά πιο αποδοτική από την φόρτιση σε οικιακή πρίζα, ιδιαίτερα όσον αφορά στις μετρήσεις που έγιναν στα Renault Zoe και VW ID.3. Τo Fiat 500e είχε τις μικρότερες απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας κατά την φόρτιση με οικιακή πρίζα.

Επίσης, εξετάστηκε πόσο μεγάλες είναι οι απώλειες φόρτισης όταν το όχημα φορτίζεται με μειωμένη ισχύ στο wallbox όταν αυτό φορτίζει δύο ή περισσότερα οχήματα. Σε αυτή την περίπτωση, οι μετρήσεις δείχνουν ότι η υψηλότερη ισχύς φόρτισης συνεπάγεται λιγότερες απώλειες.

Πώς εξηγούνται οι απώλειες;

Επειδή οι μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορούν να αποθηκεύσουν μόνο συνεχές ρεύμα DC, αλλά το ηλεκτρικό δίκτυο παρέχει μόνο εναλλασσόμενο AC, ο ενσωματωμένος φορτιστής πρέπει να μετατρέψει αυτό το ρεύμα από εναλλασσόμενο σε συνεχές. Κατά τη μετατροπή αυτή υπάρχουν σημαντικές απώλειες. Απώλειες σημειώνονται επίσης στο 12βολτο ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος γιατί ένας αριθμός μονάδων ελέγχου είναι ενεργοί κατά τη φόρτιση. Για την λειτουργία των εξαρτημάτων που ελέγχουν την διαδικασία φόρτισης απαιτούνται 100 έως 300 watt.

Το μακρύ καλώδιο από την πρίζα στο πάρκινγκ ή στο γκαράζ μπορεί επίσης να αυξήσει τις απώλειες σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Συνολικά, με φόρτιση σε πρίζα σπιτιού οι απώλειες είναι 10 έως 30 τοις εκατό.

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
Πώς λειτουργεί τo υβριδικό σύστημα του Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel