Αφού τα ταξί είναι diesel, θα πάρω και εγώ diesel! Σωστά; Όχι!

Αφού τα ταξί είναι diesel, θα πάρω και εγώ diesel! Σωστά; Όχι!

9.710 Επισκέψεις στο άρθρο (30/12/2023)

- Τα περισσότερα ταξί καίνε πετρέλαιο
- Ο λόγος δεν είναι μόνο η οικονομία στο καύσιμο
- Αλλά και τα φθηνότερα αναλώσιμα
- Ασε που όταν αγοράστηκαν τα ταξί δεν υπήρχε πιο οικονομικό καύσιμο

Μάλλον κακή ιδέα να βασίζεσαι στο τι καύσιμο καίνε τα ταξί για να διαλέξεις για εσένα!

Αν το τι οδηγούν οι ταξιτζήδες ήταν κριτήριο για το τι αυτοκίνητο θα αγοράσεις, τότε θα είχαμε όλοι από μία Octavia. Αν λοιπόν η επιλογή αυτή δεν καθορίζεται από το τι οδηγούν οι ταξιτζήδες, γιατί θεωρείς ότι επειδή τα περισσότερα ταξί είναι diesel, πρέπει να πάρεις diesel και εσύ;
 
Το diesel στο ταξί είναι παράδοση. Με εξαίρεση τα λίγα ηλεκτρικά και τα αρκετά ταξί φυσικού αερίου, τα diesel είναι και παραμένουν η πλειοψηφία των ταξί. Θα έλεγε κανείς πως αφού οι επαγγελματίες, που το εισόδημά τους καθορίζεται από την κατανάλωση του αυτοκινήτου τους, διαλέγουν diesel για την πόλη, τότε και εσύ καλό θα είναι να πάρεις diesel. Ή όχι;

Το ζήτημα είναι πιο πολύπλοκο από την πρώτη εντύπωση που σου δίνει η κυριαρχία του diesel στα ταξί. Από τη μία, τα ταξί είναι (και αυτά) παλιά αυτοκίνητα, και σίγουρα παλιότερα από αυτό που θα αγοράσεις εσύ καινούργιο σήμερα.

Ένα ταξί αγορασμένο στο διάστημα 2010-2018 ήταν σίγουρο πως θα είναι diesel γιατί απλά οι άλλες τεχνολογίες της εποχής δεν ήταν ακόμη ανταγωνιστικές ή καθιερωμένες αρκέτα στο διάστημα εκείνο.

Από την άλλη η επιλογή ταξί εξαρτάται σημαντικά και από το κόστος συντήρησης, σέρβις και ανταλλακτικών. Όταν τρία στα πέντε ταξί είναι Octavia, ο επαγγελματίας θα πάει σε Octavia ώστε να πετύχει να γίνει μέρος της οικονομίας κλίμακας στην συντήρηση και τα ανταλλακτικά. Αυτό δεν έχει σχέση με εσένα, και ούτε με την κατανάλωση.

Και τέλος από τις Octavia αυτές που κυκλοφορούν ως ταξί, πολλές ήρθαν ως μεταχειρισμένα εισαγωγής σε τιμή «χώμα» όταν το σκάνδαλο με τους κινητήρες ντίζελ «σκότωσε» τις τιμές τους στο εξωτερικό, και δυστυχώς τα έφερε στην Ελλάδα να «ρουφάμε» εμείς τους τεράστιους ρύπους που εκπέμπουν. Αν επίσης ισχύουν και οι φήμες πως πολλά ταξί κυκλοφορούν με αφαιρεμένα φίλτρα DPF, τότε η σχέση που έχει το diesel ταξί με το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις εσύ είναι μηδενική.

Ακόμη όπως πιο σημαντικά, αυτό που πρέπει να δεις είναι τις μετρήσεις. Ένα diesel μοτέρ καίει στην εθνική λιγότερο από ένα υβριδικό, μέχρι και 1,5 λτ./100χλμ. Όμως στην πόλη η κατανάλωση του υβριδικού είναι σημαντικά χαμηλότερη, μέχρι και μισή. Το γιατί οι ταξιτζήδες δεν παίρνουν (όλοι) υβριδικά έχει να κάνει με λόγους που δεν αφορούν εσένα. Όμως το τι αγοράζουν εκείνοι, είναι βέβαιο πως δεν πρέπει να επηρεάσει το τι θα αγοράσεις εσύ.

Σωστά; Εσύ τι λες; Βλέπεις diesel στα ταξί και πας καρφί για diesel; Ή μήπως να το ψάξεις με μετρήσεις, και όχι με φήμες;

Mercedes
OPEL