Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
Αυτοκίνητα χωρίς πολλά μικροτσίπ! Χωρίς ποια ηλεκτρονικά «θα ζούσες»;

Αυτοκίνητα χωρίς πολλά μικροτσίπ! Χωρίς ποια ηλεκτρονικά «θα ζούσες»;

2.624 Επισκέψεις στο άρθρο (15/6/2022)

Η έλλειψη ημιαγωγών κάνει πολλές μάρκες να κόβουν λειτουργίες μειώνοντας έτσι την εξάρτηση σε μικροτσίπ. Τι θα κόψουν όμως και ποιές από αυτές θα μας λείψουν;

FORD: 610χλμ αυτονομία με μια μόνο φόρτιση

FORD: Εξοικονόμησε 1.873€ σε καύσιμα το χρόνο

FORD: Κερδίστε €10 κλείνοντας on line ραντεβού

Έλλειψη τσιπ = Η ευκαιρία σου για καινούργιο!

Εταιρείες όπως η Ford ανακοίνωσαν πως για να συνεχίσουν τις παραδόσεις νέων μοντέλων στις εκθέσεις θα πρέπει κάποιες λειτουργίες να αφαιρεθούν ώστε να μειωθεί ο αριθμός μικροτσίπ που απαιτούνται. Ποιές λειτουργίες όμως δεν πειράζει να λείψουν;
 
Ένα αυτοκίνητο σήμερα απαιτεί μερικές εκατοντάδες μικροτσιπ, από απλούς ελεγκτές κυκλωμάτων παροχής, μέχρι περίπλοκους επεξεργαστές που χειρίζονται σημαντικά και δύσκολα υποσυστήματα. Ειδικά αυτοί οι τελευταίοι παράγονται σε μονάδες παραγωγής επεξεργαστών μαζί με τσιπ όπως αυτά που έχουμε στους υπολογιστές και τα τηλέφωνά μας.
 
Αυτοί οι επεξεργαστές είναι που έχουν και τη μεγαλύτερη έλλειψη, και έτσι κατασκευαστές όπως η Ford, η BMW και άλλοι πρέπει να διαλέξουν τι θα «κόψουν» από τις «έξυπνες» λειτουργίες των αυτοκινήτων τους ώστε να συνεχίσουν να παράγουν και να διαθέτουν.
 
Κάποιοι κατασκευαστές ξεκίνησαν να κάνουν αλλαγές με σκοπό να μειώσουν τον αντίκτυπο της έλλειψης αυτής. Από τη μία κάποιες λειτουργίες αφαιρούνται τελείως, ενώ άλλες μένουν απενεργοποιημένες μέχρι τα τσιπ αυτά να γίνουν ξανά διαθέσιμα. Δηλαδή θα πάρεις το αυτοκίνητό σου χωρίς τη λειτουργία εντοπισμού αλλαγής λωρίδας, και μέσα στους επόμενους έξι ή δώδεκα μήνες, θα σε καλέσει ο αντιπρόσωπος και θα εγκαταστήσει το τσιπάκι και θα ενεργοποιήσει τη λειτουργία.
 
Κάποια άλλη λειτουργία, όμως, όπως η απεικόνιση 360 μοιρών στην οθόνη, λειτουργία που απαιτεί τεράστια υπολογιστική ισχύ, δεν θα έρθει ποτέ, γιατί το συγκεκριμένο τσιπ έχει αφαιρεθεί οριστικά. Και τι με αυτό θα αναρωτηθεί κανείς; Τόσο πολύ θα λείψει αυτό το έξτρα που είναι περισσότερο «πουλ μουρ», παρά ουσιαστικό;
 
Και εκεί τίθεται το ερώτημα: Ποιές λειτουργίες μπορούν να αφαιρεθούν και να μη μας νοιάζει, και ποιές είναι αυτές που πρέπει να αποκατασταθούν μέσα στους επόμενους μήνες ώστε να μην «λείψουν»;
 
Η Ford για παράδειγμα δεν έχει ανακοινώσει συγκεκριμένα ποιά λειτουργία θα αφαιρεθεί και ποιά θα επανέλθει αργότερα. Όμως μιλάμε για εκατοντάδες λειτουργίες που σήμερα θεωρούμε δεδομένες. Από την ενεργοποίηση των ασφαλειών μετά τα πρώτα 10 χλμ./ώρα, ή τον έλεγχο πίεσης ελαστικών, μέχρι το «φρένο» των ηλεκτρικών παραθύρων αν βρουν εμπόδιο ή τον υπολογισμό του βάρους του επιβάτη για την λειτουργία του προεντατήρα στη ζώνη ασφαλείας. Συστήματα που δεν ξέρουμε καν ότι υπάρχουν.
 
Η Ford έχει πει πως ότι έχει να κάνει με ασφάλεια θα είναι «παρών» χωρίς συζήτηση, οπότε μιλάμε κυρίως για «ευκολία» και «άνεση». Εσύ χωρίς ποιά συστήματα θα ζούσες άνετα και ποιά θα ήθελες οπωσδήποτε, ή έστω σε μερικούς μήνες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »