• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Diesel ή μεγαλύτερο αμάξι με βενζίνη;

Διαβάστηκε από 5492 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/7/2019
 

Στην ερώτηση βενζίνη ή diesel, η απάντηση είναι εύκολη και εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που κάνεις. Τι γίνεται όμως όταν στα ίδια λεφτά του diesel μπορείς να αγοράσεις μεγαλύτερο αυτοκίνητο σε βενζίνη; Εσείς τι προτιμάτε;


Βενζίνη ή diesel; Εύκολη η απάντηση. Αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα τον χρόνο, το diesel σε συμφέρει, με την προϋπόθεση βέβαια να μην είναι παλιάς τεχνολογίας. Αν κάνεις λίγα, τότε και η βενζίνη είναι η συμφέρουσα επιλογή για την τσέπη σου
 
Τι γίνεται όμως αν αλλάξεις ελαφρώς την ερώτηση και την κάνεις «diesel ή αυτοκίνητο της επόμενης κατηγορίας;»

Ανατρέχοντας στις τιμές των καινούριων μοντέλων στη σχετική ενότητα του autotriti.gr θα δείτε ότι ένα diesel αυτοκίνητο της κατηγορίας των B-SUV κοστίζει όσο περίπου ένα βενζινοκίνητο C-SUV.  Το ίδιο ισχύει και στα μικρά με τα μικρομεσαία. Η ερώτηση λοιπόν εδώ, είναι πιο δύσκολη και η απάντηση περίπλοκη, μιας και άλλα κερδίζεις, και άλλα χάνεις.
 
Πρώτα από όλα, επιλέγοντας αυτοκίνητο της επόμενης κατηγορίας κερδίζεις σε χώρους. Τόσο για τους επιβάτες, όσο και τις αποσκευές. Αρα, αν οι χώροι είναι σημαντικοί για εσένα το βενζινοκίνητο είναι καλύτερο.

Έπειτα είναι η οδική συμπεριφορά. Σε λίγες περιπτώσεις οι διαφορές είναι μικρές, όμως ο κανόνας λέει ότι το μεγαλύτερο αμάξωμα πατάει καλύτερα στο δρόμο και είναι πιο άνετο. Αλλη π.χ. ποιότητα κύλισης έχει το Focus, και άλλη το Fiesta…

Συνεχίζοντας, στο κομμάτι της ποιότητας κατασκευής οι διαφορές είναι πάλι μικρές, όμως ο κανόνας της αυτοκίνησης λέει ότι το μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητο έχει πιο προσεγμένα υλικά από τους μικρότερους συγγενείς.
 
Από την άλλη πλευρά, επιλέγοντας diesel κινητήρα σε μικρότερο αμάξωμα κερδίζεις άλλα πράγματα. Το αυτονόητο είναι η οικονομία από το κόστος των καυσίμων. Σύμφωνα με τις μετρήσεις κατανάλωσης που κάνουμε στο AutoΤρίτη, μπορούμε να πούμε πως σε γενικές γραμμές ένα diesel Β-SUV καταναλώνει 5 ευρώ -τουλάχιστον- λιγότερα από ένα C-SUV με βενζινοκινητήρα.

Έπειτα, σημαντική είναι η ευελιξία που έχει ένα αμάξωμα compact διαστάσεων. Αυτός που θέλει να παρκάρει σε στενά σημεία, θα προτιμήσει κάτι μικρότερο…
 
Εσείς όμως τι λέτε; Ιεραρχείτε τις προτεραιότητές σας; Προτιμάτε ένα κινητήρα πετρελαίου σε μικρότερο αμάξωμα, ή ψάχνετε περισσότερα πλεονεκτήματα σε ένα μεγαλύτερο αμάξωμα με κινητήρα βενζίνης;