Κινητήρας: Ο κινητήρας που θέλεις

43.013 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2018)

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1.499 κ.εκ της Peugeot μας άφησε με εξαιρετικές εντυπώσεις. Συνολικά καταφέρνει να είναι πολύ καλύτερος από τον 1,6 λτ. που αντικατέστησε, παρόλο που και εκείνος ήταν από τα πιο ολοκληρωμένα μοτέρ. Η διαφορετική αρχιτεκτονική του με 16 βαλβίδες καταφέρνει να κρατήσει τα επίπεδα θορύβου πιο χαμηλά, να εξαλείψει κατά πολύ το χαρακτηριστικό κροτάλισμα, ενώ συνολικά η απόδοση βελτιώθηκε κατά 10 ίππους.

Ένα νέο στοιχείο επίσης είναι η διαφορετική ρύθμιση του 6τάχυτου κιβωτίου, το οποίο έχει κοντές σχέσεις και εξαιρετική αίσθηση στο κούμπωμα, χαρίζοντας στο 308 κορυφαίες για την κατηγορία επιδόσεις και πολύ βελτιωμένες συγκριτικά με τον 1,6. Αναλυτικότερα το 60-100 χλμ./ώρα έρχεται με 4η σε 6,9 δλ. (από 8,4) και με 5η σε 9,6 δλ. από 15,4! Αντίστοιχα το 80-120 θέλει 10,0 και 13,4 δλ (5η και 6η) από 11,3 και 20,1 δλ του 1.600άρη.

Από τα νούμερα γίνεται αντιληπτό η ικανότητα του κινητήρα να «αρπάζει» από χαμηλές στροφές, όντας ελαστικός, αλλά και τη εύρωστη λειτουργία του στις μεσαίες. Βέβαια από την άλλη οι εξαιρετικές επιδόσεις και το κοντό σασμάν επηρεάζουν τη μέση κατανάλωση, η οποία φτάνει τα 6,2 λτ./100 χλμ. από 5,7. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

NEO TRAFIC
skoda