Ρεύμα, μπαταρίες, υδρογόνο και... e-fuels

13.123 Επισκέψεις στο άρθρο
Ρεύμα, μπαταρίες, υδρογόνο και... e-fuels

Ο εξηλεκτρισμός που τα άλλαξε όλα (2015 – σήμερα)

Φτάνοντας λοιπόν στο σήμερα, οι ακόμα πιο αυστηρές  νόρμες της Ε.Ε. για τον περιορισμό των ρύπων, μας οδήγησε στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων. Πλέον οι συμβατικοί κινητήρες συνδυάζονται με κάποιο ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αναλαμβάνει να απαλλάξει τον κινητήρα από κάποια φορτία κατά τη λειτουργία του.

Η πιο απλή μορφή είναι αυτή των ήπια υβριδικών συνόλων, όπου ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά το μοτέρ με έξτρα ισχύ ή αναλαμβάνει κάποιες λειτουργίες, όπως την εκκίνηση του Start/Stop. Για παράδειγμα ο EcoBoost της Ford που αναφέραμε πριν, με τo έξτρα αυτό boost έχει φτάσει σε απόδοση τα 155 άλογα (ή και τα 170 στην περίπτωση του Puma ST 170).

Το επόμενο στάδιο του εξηλεκτρισμού, είναι τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα, μια τεχνολογία που εφαρμόζει η Toyota σχεδόν 20 χρόνια τώρα, όπου εδώ ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί και κινεί αυτόνομα το όχημα για μικρές αποστάσεις, φορτίζοντας την μπαταρία κατά την κίνηση.

Τέλος το τρίτο στάδιο και το τελευταίο πριν τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα είναι τα plug-in υβριδικά, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να κινούνται για 50-60 χλμ. μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα τους, με τη μπαταρία ωστόσο σε αυτήν την περίπτωση να φορτίζει μέσω πρίζας. Μια τεχνολογία που έχει επιτρέψει στους κατασκευαστές να λανσάρουν οχήματα 300 ίππων, τα οποία έχουν πραγματικές καταναλώσεις στα 5-6 λτ./100 χλμ..

Το μέλλον με τα e-Fuels, το υδρογόνο και τον πλήρη εξηλεκτρισμό

Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα της εξέλιξης; Ήδη όπως έχουμε δει ολοένα και κερδίζουν έδαφος τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που αυτή τη στιγμή αποτελούν τη νο. 1 τάση. Αντίπαλο δέος ακόμα δεν υπάρχει στην πράξη, ωστόσο ένα σενάριο θέλει τους κινητήρες υδρογόνου να ανταγωνίζονται τα ηλεκτρικά, καθώς η συγκεκριμένη τεχνολογία ήδη εφαρμόζεται και σε επιβατικά οχήματα, όπως το Toyota Mirai.

Επίσης μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, έδαφος κερδίζουν και τα e-Fuels, ως μια λύση που θα μπορέσει να δώσει ζωή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σελίδα 1Κάρβουνο, μετά ατμόσφαιρα & turbo, τώρα υβριδικά, ηλεκτρικά & υδρογόνο!
Σελίδα 2Ρεύμα, μπαταρίες, υδρογόνο και... e-fuels
ETRANSIT VS ESPRINTER
test center