Αερόσακου, ABS ή check engine: Εσύ ποιό αναμμένο λαμπάκι αγνοείς;

Αερόσακου, ABS ή check engine: Εσύ ποιό αναμμένο λαμπάκι αγνοείς;

16.746 Επισκέψεις στο άρθρο (7/7/2022)

Μπορεί το λαμπάκι του αερόσακου να μην σε τρομάζει, ποιά άλλα λαμπάκια όμως έχεις ακόμη αναμμένα και δε «μασάς»;

To πιο απλό είναι της βενζίνης

Το πιο εύκολο λαμπάκι που μπορείς να σβήσεις είναι αυτό της βενζίνης. Τα υπόλοιπα κοστίζουν. Και έτσι κάποια μένουν αναμμένα για πάντα. Ποιά;

Το λαμπάκι βενζίνης είναι αυτό που ξέρουν οι περισσότεροι οδηγοί. Ανάβει όταν τελειώνει το καύσιμο, και σβήνει όταν πας στο βενζινάδικο. Μπορεί να θέλει φουλάρισμα για να κάνει καιρό να ξανανάψει, όμως και με 15 ευρώ σβήνει. Τα άλλα λαμπάκια;

Κλασική περίπτωση του αερόσακου!

Στα αυτοκίνητα από το 2000 και μετά είναι μερικά λαμπάκια που στα 15-20 χρόνια είναι δύσκολο να μην ανάψουν, και ακόμη πιο δύσκολο να σβήσουν. Ο αερόσακος συνοδηγού είναι επίσης πολύ συνηθισμένος. Μπορεί κάποια στιγμή να άνοιξε και απλά να μην αλλάχτηκε, η απλά μετά από τόσα χρόνια να μην λειτουργεί. Και αφού δεν επηρεάζει την οδήγηση του αυτοκινήτου, μένει το λαμπάκι αναμμένο. Εξάλλου για να το σβήσεις, ένας αερόσακος κοστίζει ένα σκασμό λεφτά.

Μεγάλη προσοχή: Λαμπάκι για τακάκια, ABS & ESP

Άλλα λαμπάκια θέλουν πιο άμεση προσοχή. Το λαμπάκι για τα τακάκια, ας πούμε, δεν το αγνοείς. Και  αν το αγνοήσεις στην αρχή, είναι θέμα ημερών να αρχίσεις να ακούς και ότι έχει μείνει από τα τακάκια και γδέρνει τους δίσκους. Δεν θες να πληρώνεις και δίσκους, ή ακόμη χειρότερα, να έχεις μία σύγκρουση από κακά φρένα. Το λαμπάκι αυτό, όσο και να στοιχίσει, το σβήνεις.

Τι γίνεται με το ABS όμως. Ένας αισθητήρας να χαλάσει και «τσουπ» ανάβει. Δεν ξέρεις τι είναι, αισθητήρας, καλώδιο, εγκέφαλος. Όμως το ABS καλύτερα να φτιαχτεί το συντομότερο. Το ίδιο θα λέγαμε και για το αντισπίν ή το ESP, τα οποία επίσης μπορεί να ανάψουν για τους ίδιους λίγους, και ίσως να σβήσουν με το ίδιο κόστος με το ΑΒS. Όμως πολλοί οδηγοί φοβούνται πως το κόστος θα είναι μεγάλο ή πολύ μεγάλο και έτσι μένουν συχνά αναμμένα.

Το «πολυφορεμένο» check engine

Και μετά είναι το γνωστό «Check Engine», το πορτοκαλί λαμπάκι με το σχήμα του κινητήρα που όταν ανάψει μπορεί να είναι ζημιά από 5 ευρώ μέχρι... 5.000. Δεν είναι λίγα όμως τα αυτοκίνητα που πάνε με το λαμπάκι αυτό αναμμένο για χρόνια. Είτε γιατί η ζημιά ήταν απλά μία παροδική αδυναμία επικοινωνίας με κάποιον αισθητήρα αλλά το αμάξι δεν κούμπωσε ποτέ σε διαγνωστικό για να σβήσει. Είτε γιατί είναι κάποιο «γνωστό» πρόβλημα στο συγκεκριμένο μοντέλο, μοτέρ ή μάρκα, που χωρίς (σημαντικές) επιπλοκές, μένει άλυτο αφού το κόστος αλλιώς είναι μεγάλο. Όπως μια βαλβίδα EGR που είναι ανοιχτή, και μπορεί να καίει λίγο παραπάνω, αλλά «τι να κάνεις».

Εσύ με ποιό λαμπάκι αναμμένο δεν φοβάσαι να οδηγείς; Έχεις κάποιο αναμμένο; Ξέρεις τι είναι; Και τι κάνεις γι αυτό;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
moto