Πέρασε η εποχή που τα θέλαμε να δείχνουν άγρια;

Εσύ θες τα SUV να δείχνουν «off road»;

4.326 Επισκέψεις στο άρθρο (17/6/2018)

Εσύ θες το SUV να δείχνει σαν «εκτός δρόμου» ή πέρασε η εποχή και το θες αλλιώς;

Πόσο μοιάζουν με τα παλιά «εκτός δρόμου» οχήματα τα σημερινά SUV; Αφού πρώτα άλλαξαν σε φιλοσοφία, και μετά σε τεχνολογία, τώρα αλλάζουν και στη σχεδίαση. Εσείς τα θέλετε ακόμη να δείχνουν σαν τζιπ;

Τα SUV έχουν μεταμορφωθεί από σκληροτράχηλα εργαλεία για κίνηση εκτός δρόμου, σε πολιτισμένα υπερυψωμένα χάτσμπακ μεγάλων διαστάσεων. Και η απόσταση που τα χωρίζει από το παρελθόν τους όλο και μεγαλώνει.

Η αλλαγή στη φιλοσοφία, άλλαξε τη χρήση τους. Από εργαλεία έγιναν σημεία αναφοράς ως τρόπος ζωής, το λεγόμενο lifestyle. Και επειδή το lifestyle δεν είχε καμία σχέση με περιπέτειες εκτός δρόμου, σταδιακά άρχισαν να αφαιρούνται και όσα επέτρεπαν στα SUV να κινούνται εκτός δρόμου.

Έφυγαν τα τρία διαφορικά, οι άκαμπτοι άξονες, και τελικά η τετρακίνηση. Στη θέση τους ήρθαν έξυπνα συστήματα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς, ανεξάρτητες αναρτήσεις, και πολιτισμός στην κύλιση. Όμως η μόδα επέμενε. Μόλις μία γενιά πριν και μάρκες όπως η VW ή η Toyota έφτιαχναν τα SUV τους «τετράγωνα», γωνιώδη και τουλάχιστον να «δείχνουν» σαν τζιπ και όχι απλά ένα ψηλό μικρομεσαίο.

Η μόδα όμως αλλάζει. Το SUV σήμερα το αγοράζουν άνθρωποι που δεν ξέρουν από που κατάγεται, από που προέρχεται και πως ήταν τα οχήματα της εποχής. Οι νεότεροι αγοραστές θέλουν δυναμισμό, θέλουν αθλητική εμφάνιση, θέλουν στοιχεία που ποτέ δεν είχαν τα SUV. Μέχρι σήμερα.

Το παράδειγμα της Skoda είναι μάλλον το πιο ενδεικτικό. Η μάρκα δεν αντικατέστησε απλά το Yeti, ένα μοντέλο με εμφανείς σχεδιαστικές αναφορές σε «εκτός δρόμου» όχημα, χάρη στις γωνίες και τις αναλογίες του. Το έβαλε στο ντουλάπι και στη θέση του έφερε το Karoq, ένα αυτοκίνητο εμφανώς πιο μοντέρνο, πιο κοντά σε υπερυψωμένο χάτσμπακ, με δύο λέξεις, καμία σχέση με «τζιπ».

Μια ματιά γύρω αρκεί να δεις πως ελάχιστοι κατασκευαστές επιμένουν με τη «μάτσο» εικόνα. Αναμενόμενα τα μοντέλα της  Jeep  είναι τα πιο «τζιπ» με το Renegade να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό με το γωνιώδες αμάξωμά του. Όμως το Renegade δεν πάει όσο καλά στην Ευρώπη όσο θα περίμεναν. Μπορεί αυτό να είναι απλά μια ακόμη ένδειξη ότι τα γούστα αλλάζουν και τα SUV τα θέλουν περισσότερο χάτσμπακ και λιγότερο «τζιπ».

Εσείς; Πως το θέλετε το SUV; Να δείχνει τετράγωνο και σαν εκτός δρόμου; Ή πιο κυριλέ, πιο χάτσμπακ και λιγότερο «τζιπ»; Τι λέτε;

peugeot
NISSAN