• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσα τετρακίνητα αυτοκίνητα των περασμένων δεκαετιών θυμάσαι;

Έχει πλέον λόγο ύπαρξης η τετρακίνηση;

Διαβάστηκε από 14074 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/10/2018
 

Έχει πλέον λόγο ύπαρξης η τετρακίνηση; Εσείς επιμένετε να την θέλετε στα αυτοκίνητα ή όχι;

Πόσα τετρακίνητα αυτοκίνητα των περασμένων δεκαετιών θυμάσαι; Και πόσα τετρακίνητα αυτοκίνητα μπορείς να κατονομάσεις σήμερα; Μήπως η τετρακίνηση μας έχει αφήσει χρόνους; Μήπως δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης; Γιατί πάει προς εξαφάνιση;
 
Ας το πάρουμε από την αρχή. Τετρακίνηση δεν είχαν μόνο τα εκτός δρόμου οχήματα. Ήταν όμως τα πρώτα που έρχονταν στο νου για την κίνηση και στους δύο άξονες. Από τα σκληροτράχηλα εκτός δρόμου με τρία διαφορικά όπως τα Land Rover Defender, ή τα πιο «βασικά» εργαλεία, όπως το Lada Niva, αλλά και όλες οι ενδιάμεσες λύσεις, από τα pickup μέχρι τα Range Rover και από τα Land Cruiser μέχρι τα Audi Q7, η τετρακίνηση ήταν ο κοινός παρονομαστής που έκανε αυτά τα μοντέλα θρυλικά.
 
Εντάξει, και σήμερα τα θηρία της κατηγορίας των SUV διατηρούν την εξελιγμένη τετρακίνηση, όμως η πλειοψηφία την «βγάζει» πλέον με πιο light εφαρμογές. Είτε με εμπρός κίνηση και έναν συμπλέκτη για μετάδοση πίσω, είτε με κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα και τέλος.
 
Δεν χρειάζεται εξάλλου, αφού τα SUV πλέον δεν προορίζονται καν για εκτός δρόμου χρήση. Δεν χρειάζεται ούτε καν στο χιόνι, όπως μαρτυρά και η παραδοσιακή προτίμηση των σκανδιναβών σε δικίνητα μοντέλα με χιονολάστιχα με καρφιά. Αρα η χρήση της τετρακίνησης σήμερα είναι σε μοντέλα που επιμένουν είτε λόγω κυβισμού και απόδοσης, οπότε η εμπρός κίνηση είναι εκτός τόπου και χρόνου, είτε λόγω πρεστίζ, γιατί τι θα αγοράσεις με 100+ χιλιάδες ευρώ σε SUV αν δεν έχει καν κίνηση 4x4.
 
Και ο περιορισμός της τετρακίνησης συνεχίζει και στις κατηγορίες που δεν την είχαν ανάγκη ποτέ. Όπως τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα, κυρίως της Audi αλλά και των άλλων premium κατασκευαστών. Σαφώς οι εκδόσεις quattro υπάρχουν ακόμη, όπως υπάρχουν οι εκδόσεις x-Drive των σειρών 3 και 5 της BMW, και οι εκδόσεις 4matic της Mercedes. Ακόμη όμως και το συνώνυμο της Audi, το quattro, δεν είναι πλέον ούτε στις δόξες του τεχνολογικά, αφού δεν κάνει πλέον χρήση τόρσεν διαφορικών, ούτε όμως και στην πρώτη λίστα των προτιμήσεων, με τα προσθιοκίνητα να επικρατούν σαφώς στις πωλήσεις.
 
Γιατί από τη μία το κόστος και το βάρος, από την άλλη τα τεχνολογικά βοηθήματα και οι εξελιγμένη ανάρτηση, κάνουν την τετρακίνηση, το λιγότερο μη-απαραίτητη, ακόμη και όταν τα άλογα είναι πάνω από 250+. Για την BMW  και την Mercedes οι πισωκίνητες εκδόσεις δεν είχαν ανάγκη «πρεστίζ» ούτως ή άλλως, οπότε το 4x4 παρέμενε στο όριο του «ειδικού».
 
Τι μένει λοιπόν για την τετρακίνηση; Με όλο και λιγότερα μοντέλα να προσφέρονται, όλο και λιγότερο κόσμο να τη χρειάζεται, και όλο και περισσότερη τεχνολογία να την υπερκαλύπτει, μήπως είναι από τις απώλειες που δεν θα λείψουν σε πολλούς; Ή μήπως θα σας λείψει; Τι λέτε;

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια