Γρήγορο και διασκεδαστικό, το Toyota Yaris GRMN είναι ένα πραγματικά σπορ μικρό αυτοκίνητο.

Για πρώτη φορά το Ford Fiesta ST προσφέρει σύστημα παραμετροποίησης με επιλογή μεταξύ 3 προγραμμάτων λειτουργίας: Normal, Sport και Track.

Με περισσότερο χαρακτήρα από ότι παλιότερα ήρθε το VW Polo GTI. Χωρίς απότομες αντιδράσεις αλλά με αρκετό ενεργή παρουσία το πίσω άκρο δίνει στον οδηγό αρκετό περιθώριο για να «παίξει».

Οδηγικό προφίλ: Τιμούν το όνομά τους

13.769 Επισκέψεις στο άρθρο (13/3/2018)

Σχεδόν αξεπέραστη μηχανική πρόσφυση ακόμη και στην υπερβολή, εξωπραγματική αμεσότητα και πολύ καλή απόκριση συνθέτουν την ευχάριστη οδηγική εμπειρία, που έχει κανείς με το Yaris GRMN. Η ανάρτηση αρχικά είναι αρκετά σφιχτή και αντιμετωπίζει κάπως νευρικά τις έντονες ανωμαλίες του δρόμου, ωστόσο δεν την λες «κούτσουρο» και επιπλέον δεν διαταράσσει σε καμία περίπτωση την σταθερότητα του αυτοκινήτου. Τα αμορτισέρ προέρχονται από την Sachs, τα φρένα είναι τετραπίστονα της ADVICS με χαρακτούς δίσκους και 275 χλστ. αεριζόμενα δισκόφρενα. Η αντιστρεπτική εμπρός ανέβηκε στα 26 χλστ. πάχους, προσαρμόστηκε μπάρα θόλων στο εμπρός τμήμα καθώς και επιπλέον σύνδεσμοι στο πίσω τμήμα της ανάρτησης και αλλάχτηκε και ο λόγος υποβοήθησης της κρεμαγιέρας.

Oλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα ελαστικά της Bridgestone (Potenza), το Torsen εμπρός διαφορικό και την εκτεταμένη μείωση του βάρους, αποτελούν το σπορ, σχεδόν αγωνιστικό setup αυτού του Yaris. Στο δρόμο, το GRMN είναι εξαιρετικά ευχάριστο και εθιστικό σε γρήγορους ρυθμούς, προβάλλοντας πολύ καλή σταθερότητα και αμεσότητα σε μεγάλες ταχύτητες, αλλά και εντυπωσιακό κράτημα σε στριφτερές διαδρομές. Εκεί, αν και το τιμόνι δεν διακρίνεται για την πολύ καλή του αίσθηση είναι φοβερά υπάκουο, με το μπροστινό να δουλεύει άψογα ακόμα και σε οριακές συνθήκες μέσω του διαφορικού. 

Το  VW Polo GTI, σε αντίθεση με το Yaris διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδηγησης (Normal, Sport, Eco, Comfort και Individual), τα οποία επηρεάζουν βασικές λειτουργίες (τιμόνι, γκάζι, κιβώτιο DSG και λειτουργία ΕSP), ενώ προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί και με το σύστημα Sport Select ή αλλιώς με ενεργά αμορτισέρ τα οποία ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει με βαση μια Normal και μια Sport χαρτογράφηση. Το Sport Select όμως περιλαμβάνει και μεγαλύτερη αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, αλλά και πιο σφικτή διαμόρφωση στα χαρακτηριστικά του τιμονιού.  

Η προσεγμένη ποιότητα κύλισης και το αξιόλογο επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση παραμένουν βασικά χαρακτηριστικά και σε αυτό το δυναμικό Polo. Ταυτόχρονα, τα ικανά φρένα, η μικρή κλίση, η ευελιξία σε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά και τα μεγάλα μετατρόχια της νέας πλατφόρμας, καταδεικνύουν την ικανότητα απροβλημάτιστης διαχείρισης ακόμη και υπερβολικής πίεσης. Στα συν και ο ήχος, ειδικά στο Sport προφίλ οδήγησης. Βέβαια, το βασικό όπλο παραμένει το πληθωρικό μοτέρ των 2,0 λίτρων το οποίο δεν έχει κενά σε κανένα άκρο του στροφόμετρου και μπορεί να δώσει πολύ γρήγορο τέμπο. 

Για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Ford Fiesta ST δεν μπορούμε να πούμε και πολλά μιας και δεν έχει γίνει ακόμα η οδηγική του παρουσίαση. Εικάζουμε πως η συναρπαστική οδηγική μαγιά των απλών εκδόσεων θα έχει αξιοποιηθεί στο έπακρο και σε συνδυασμό με την πρωτοεμφανισθείσα δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων λειτουργίας, αλλά και τα δεδομένα κορυφαία χαρακτηριστικά του προηγούμενου μοντέλου θα επαληθεύσουν στην πράξη υψηλές προσδοκίες μας για το επερχόμενο Ford Fiesta ST, που θα λανσαριστεί μέσα στο 2018.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
vw