Ford Fiesta και Peugeot 208 αποτελούν δύο από τα πιο fun to drive και hi-tech μικρά αυτοκίνητα πόλης της αγοράς, ωστόσο έχουν αρκετές διαφορές σε συγκεκριμένους τομείς που κάνουν το δίλημμα πιο έντονο.
Ford Fiesta και Peugeot 208: Δύο ολοκληρωμένα μικρά σε κόντρα
Ford Fiesta και Peugeot 208 είναι δύο παραδοσιακοί «παίκτες» στην δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων που έχουν σημειώσει χιλιάδες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη. Το Ford Fiesta ανανεώθηκε πρόσφατα και έρχεται με μοντέρνα εμφάνιση, όπως και το 208, προσφέρει hi-tech εξοπλισμό στην καμπίνα ενώ άλλο ένα κοινό στοιχείο είναι η απολαυστική οδηγική συμπεριφορά τους, που τα κάνει από τα πιο «στριφτερά» μικρά της αγοράς. Αν υπάρχει κάτι που τα χωρίζει είναι πως ενώ το Peugeot 208 προσφέρεται με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel (δεν πρέπει να ξεχνάμε το e-208), το Ford Fiesta προσφέρεται στην ελληνική αγορά μόνο με ήπια υβριδικά μοτέρ βενζίνης. Πάμε να αναλύσουμε αυτά τα δύο δημοφιλή μικρά της ελληνικής αγοράς σε σχεδίαση, καμπίνα, χώρους και κινητήρες και να δούμε τις τιμές τους:
Εξαιρετικά και τα δύο! Σε ποιον όμως τομέα κερδίζει το καθένα;
- Πιο σπορτίφ το Fiesta στην καμπίνα, πιο κομψό το 208
- Λίγο πιο κοφτερό το Fiesta στον δρόμο
- Πιο προσιτό σε τιμή το ατμοσφαιρικό το 208, ήπια υβριδικό το Fiesta
Ποιο fun to drive μικρό θα επέλεγες; To Fiesta που είναι ήπια υβριδικό ή το 208 που έχει μείνει πιστό σε βενζίνη και diesel;
Η εμφάνιση είναι ένα από τα δυνατά σημεία και των δύο μικρών μοντέλων, με το καθένα να εκφράζει τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα του αλλά και την εταιρεία που εκπροσωπεί. To Fiesta είναι πιο νεανικό και διατίθεται στην έκδοση ST-Line Χ με Matrix LED φώτα και πιο σκούρα φανάρια πίσω. Ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός περιλαμβάνει επίσης το ψηλότερα τοποθετημένο καπό που αυξάνει το ύψος του ρύγχους, σε συνδυασμό με μεγαλύτερες πάνω γρίλιες. Το μπλε οβάλ σήμα της Ford βρίσκεται τώρα μέσα στη μάσκα και όχι στο χείλος του καπό, καθιστώντας το πιο εντυπωσιακό με την πρώτη ματιά.
Δεν μπορεί κάποιος να μην παραδεχτεί ότι το 208 είναι εντυπωσιακό σπιθαμή προς σπιθαμή, με το εμπρός μέρος να εκφράζει έντονο δυναμισμό μέσω της μεγάλης μάσκας, των «νυχιών» των LED φωτιστικών σωμάτων και των «χαυλιοδόντων» που εκτείνονται χαμηλά στον προφυλακτήρα. Οι έντονες γραμμές του καπό συνεχίζονται και στα πλαϊνά του αμαξώματος ενώ είναι εμφανής η πιο σπορ γραμμή και το «φούσκωμα» των πίσω ώμων του αμαξώματος. Εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος με τα όμορφα φωτιστικά σώματα και την μαύρη φάσα που τα ενώνει να συμπληρώνουν το «φρέσκο» και επιβλητικό του προφίλ.
Το Fiesta χαρακτηρίζεται ευχάριστο σε διάκοσμο με hi-tech στοιχεία και καλό επίπεδο ποιότητας. Στο άνω άκρο της κονσόλας βλέπουμε μία TFT οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, ενώ το εξοπλιστικό επίπεδο ST-Line X προσφέρει επίσης πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, σπορ στοιχεία όπως οι κόκκινες ραφές και τριάκτινο τιμόνι με flat κάτω μέρος. Σε κάθε περίπτωση οι χώροι παραμένουν καλοί για τέσσερις επιβάτες με το εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος να είναι μικρό, ενώ ο χώρος αποσκευών με όγκο 292 λίτρα βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Το εσωτερικό του Peugeot 208 «λάμπει» μέσω του i-Cockpit. Η καμπίνα ξεχωρίζει για την όμορφη και οδηγοκεντρική της προσέγγιση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαθέτει όπως είναι το μικρό τιμόνι με τις «κοφτές» επιφάνειες πάνω και κάτω, τους ξεχωριστούς και πρακτικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα εντυπωσιακό 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (5, 7 ή 10 ιντσών ανάλογα την έκδοση) που συμπληρώνει τον hi-tech χαρακτήρα του. Οι θήκες για αντικείμενα θα ικανοποιήσουν, με αυτή που βρίσκεται κάτω από την κεντρική κονσόλα να εντυπωσιάζει με την χωρητικότητα και τη χρηστικότητά της, ενώ προσφέρει και επαγωγική φόρτιση smartphone. Το όμορφο εσωτερικό του 208 ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης, cruise control, αναγνώριση ορίων ταχύτητας κ.α. Τέλος σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός ορίζεται στα 311 λίτρα, δίνοντας ένα μικρό προβάδισμα στο γαλλικό μοντέλο.
To Ford Fiesta στρίβει αποφασιστικά και εμφανίζει μικρές κλίσεις σε δρόμο με στροφές, ενώ στο όριο παραμένει απόλυτα ρυθμίσιμο αφού άλλωστε κατέχει το ρεκόρ στην διαδικασία του elk test στην κλάση των μικρών με 77 χλμ./ώρα. Κάθε έκδοση του Fiesta προσφέρει ευχάριστη εμπειρία οδήγησης χάρη στο fun to drive προσανατολισμό που διαθέτει. Ο οδηγός από τη βασική Titanium έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό οδηγικά αυτοκίνητο με την ανάρτηση και το πλαίσιό του να θυμίζουν μεγαλύτερης κατηγορίας όχημα. Βέβαια η ST-Line έκδοση, με την πιο σφιχτή ανάρτηση, αυξάνει περισσότερο το ενδιαφέρον στις στιφτερές διαδρομές, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως η βασική Titanium υστερεί ή ότι γίνεται κουραστικό στην καθημερινότητα.
Το 208, από την άλλη, κρατάει κάποια βασικά χαρακτηριστικά στο δρόμο ανεξάρτητα από το μοτέρ και την έκδοση ισχύος. Παρά τις ανωμαλίες που θα βρει στο δρόμο το αμάξωμα παραμένει σταθερό, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι και αυτή ιδιαίτερα προσεγμένη και υψηλού επιπέδου. Ωστόσο, μέσω της ραφιναρισμένης ανάρτησής του προάγεται και ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας, με το 208 να πατάει αποφασιστικά και να στρίβει σβέλτα δείχνοντας πως τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει την ουδέτερη –ακόμα και στο όριο- συμπεριφορά του. Ούτε καν οι σχετικά αυξημένες κλίσεις που εμφανίζει και τις οποίες ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται σχεδόν ποτέ ως κάτι ανησυχητικό. Το μπροστινό σύστημα «ακούει» στις εντολές πολύ πιο άμεσα από ότι αφήνει να «εννοηθεί» το ελαφρύ σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, με το πίσω μέρος να είναι πάντα μέσα στο παιχνίδι «διακριτικά».
Το Ford Fiesta προσφέρεται στην Ελλάδα σε έξι διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, όμως ουσιαστικά υπάρχουν τρεις βασικά επίπεδα (Titanium, ST-Line και Active) που καλύπτουν διαφορετικό προφίλ οδηγιών αναγκών και άλλες τρεις (Τitanium X, ST-Line X και Active X) που προσφέρουν κάποιες επιπλέον ανέσεις. Στην βάση της γκάμας υπάρχει το Ford Fiesta των 125 ίππων με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης στο εξοπλιστικό πακέτο Titanium που κοστίζει 18.496 ευρώ. Ο ίδιος κινητήρας με αυτόματο κιβώτιο κοστίζει στην ίδια έκδοση εξοπλισμού 19.332 ευρώ. Από 19.499 ευρώ είναι το κόστος αγοράς στο εξοπλιστικό πακέτο ST-Line με το 125άρι μοτέρ (20.357 με αυτόματο), ενώ 20.320 ευρώ είναι η τιμή με τον ισχυρότερο κινητήρα των 155 ίππων. Τέλος, όσον αφορά τις «X» εκδόσεις, η Τitanium Χ κοστίζει από 19.696 ευρώ (στα 125 άλογα) και η ST-Line Χ από 20.699 ευρώ με τα 125 άλογα και 21.561 στα 155 PS.
Από την άλλη πλευρά, το Peugeot 208 τροφοδοτείται με τον πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα 1,2 λτ PureTech (ατμόσφαιρα ή turbo), όσο και με τον πετρελαιοκινητήρα 1,5 λτρ. BlueHDi, σε συνδυασμό με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο. Στην βενζίνη, Το 208 προσφέρεται με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη των 75 ίππων με τις τιμές να ξεκινούν από τις 15.700 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Like και να ανεβαίνουν σταδιακά μέχρι τις 19.000 ευρώ στην Allure. O τουρμπάτος PureTech των 100 ίππων ξεκινά από 19.200 στο εξοπλιστικό επίπεδο Active Plus (21.200 με αυτόματο κιβώτιο) και ανεβαίνει έως και τις 24.500 στην κορυφαία GT έκδοση (26.000 το αυτόματο). ενώ στην έκδοση με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο, οι τιμές ξεκινούν από 27.200 ευρώ στην πολύ πλούσια Allure Plus. Στο diesel, o 1.500άρης BlueHDi τιμάται από 19.900 ευρώ και σταδιακά φτάνει μέχρι και τις 25.700 ευρώ στην κορυφαία GT έκδοση.
Τόσο το Ford Fiesta όσο και το Peugeot 208 είναι δύο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα που έχουν ως κοινά στοιχεία την fun to drive οδηγική τους συμπεριφορά, τη μοντέρνα εξωτερική τους σχεδίαση και τον hi-tech χαρακτήρα. Δεν λείπουν όμως και οι διαφορές, αφού το 208 έχει μείνει πιστό στους θερμικούς κινητήρες καθώς δεν έχει ασπαστεί ακόμη τον υβριδισμό, κάτι που έχει κάνει το Ford Fiesta, ενώ στην καμπίνα το ένα (Fiesta) είναι πιο σπορτίφ τη ίδια στιγμή που το άλλο (208) επιδιώκει premium περγαμηνές. Στο τομέα του κόστους αγοράς, το 208 ξεκινά πιο χαμηλά από το Fiesta με τα 125 άλογα αλλά συνδυάζεται με το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 75 ίππων. Το τουρμπάτο 208 με τα 100 άλογα είναι 500 ευρώ πιο ακριβό από το Fiesta και από εκεί και πέρα η διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων συνεχίζει να μεγαλώνει όσο πάμε σε επίπεδα εξοπλισμού που βρίσκονται πιο ψηλά.