Ford PHEV για επιδόσεις ή για οικονομία;
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ford PHEV για επιδόσεις ή για οικονομία;

33.743 Επισκέψεις στο άρθρο (7/9/2022)

Τα Ford Kuga και Explorer διατίθεται και ως PHEV όμως το καθένα τους σύστημα έχει διαφορετική φιλοσοφία. Αφενός για χαμηλούς ρύπους, αφετέρου για επιδόσεις. Ας δούμε τις διαφορές των Ford Plug-in πιο αναλυτικά.

Δεν είναι όλα τα PHEV ίδια

Λίγο πολύ όλοι ξέρουμε πως δουλεύουν πλέον τα Plug-in. Ένας κινητήρας συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία. Ανάλογα με την μπαταρία, εξαρτάται η αυτονομία του PHEV μοντέλου. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα, εξαρτάται από το μέγεθος του αυτοκινήτου (δλ. μικρότερος σε μικρά, μεγαλύτερος σε μεγάλα). Αν τώρα βάλεις έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα, να σου και έγινε το μοντέλο 4κίνητο.
Αυτή η παραπάνω είναι η βασική αρχή-φιλοσοφία, όμως υπάρχουν διαφορές από μάρκα σε μάρκα (π.χ. άλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν ατμοσφαιρικούς και άλλοι turbo κινητήρες), αλλά και διαφορές μέσα στην μάρκα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Plug-in υβριδικά Ford αλλά με διαφορετική φιλοσοφία

Ένα τέτοιο παράδειγμα σαν το παραπάνω αποτελεί η Ford βλέποντας το υβριδικό σύστημα των δύο SUV της, του Kuga PHEV και του Explorer PHEV. Όπως είναι φυσικό αμφότερα έχουν την ίδια λογική, ωστόσο διαφέρουν στην προσέγγιση, αφού το PHEV σύστημα του Kuga είναι προσανατολισμένο στην κατανάλωση, αρά στη μεγαλύτερη οικονομία, καθώς και τις χαμηλές εκπομπές CO2, ενώ αυτό του «θηριώδους» Explorer δίνει μεγαλύτερη έμφαση στις επιδόσεις.
Όσον αφορά τις διαφορές τους στο τεχνικό κομμάτι; Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το Kuga έχει ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λίτρων, ενώ το Explorer έχει V6 turbo, ο ηλεκτροκινητήρας του Kuga είναι μεγαλύτερος σε ισχύ, η μπαταρία και στα δύο είναι στα 14,4 kW. Ας τα δούμε ένα-ένα.
 

Το Kuga PHEV στοχεύει σε κατανάλωση και CO2

Κοιτώντας με περισσότερη προσοχή το Plug-in υβριδικό σύστημα με το οποίο εφοδιάζει η Ford το Kuga, αυτό συνδυάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 2,5 λίτρων κινητήρα κύκλου Άτκινσον με έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα), η οποία φορτίζει σε 6 ώρες σε απλή πρίζα και σε 3,5 ώρες σε Ford Wall-Box. H συνδυαστική τους ισχύ αγγίζει τους 225 ίππους.
 
Το μυστικό της επιτυχίας είναι η ηλεκτρική αυτονομία, αφού στη δοκιμή μας με μια πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία καταφέραμε μέχρι και 70 χλμ. Δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού και τη δυνατότητα φόρτισης από τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 4,0 λτ./100 χλμ. Με μπαταρία και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή η κατανάλωση ήταν ανάμεσα στα 2,5-3,5 λτ./100 χλμ, δείγμα πως το Plug-in υβριδικό σύστημα του Kuga πετυχαίνει απόλυτα τον στόχο του για κατανάλωση στα… τάρταρα και μέγιστη οικονομία!

ΤΕΧΝΙΚΑ Kuga PHEV
Βενζινοκινητήρας: 2,5 λτ. Atkinson, 152 PS
Ηλεκτροκινητήρας: 132 kW
Συνδυαστική ισχύς: 225 PS
Μπαταρία: 14,4 kW
Πραγματική κατανάλωση: 2,5 έως 4 λτ./100 χλμ.
Πραγματική αυτονομία (EV): 70 χλμ.
0-100 χλμ./ώρα: 8,9 δλ.

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
FIESTA
Mercedes