Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή οι αδιάφοροι οδηγοί;

3.597 Επισκέψεις στο άρθρο (17/5/2024)
Φώτα που τυφλώνουν: Φταίνε τα LED, τα ψηλά SUV ή οι αδιάφοροι οδηγοί;

- 9 στους 10 οδηγούς τυφλώνονται από τα φώτα των άλλων οδηγών
- Έρευνα λέει ότι φταίνε τα LED φώτα και τα ψηλά SUV
- Παλιά, τρακαρισμένα, ξερύθμιστα και «βελτιωμένα» φώτα το βασικό πρόβλημα στην Ελλάδα
- Από το 2027 θα είναι υποχρεωτική η αυτόματη ρύθμιση ύψους στα φώτα στην Ε.Ε.

9 στους 10 οδηγούς τυφλώνονται από τα φώτα των άλλων οδηγών

Το ήξερες ότι τα φώτα ομίχλης υπάρχουν για να ανάβουν όταν έχει ομίχλη; Πόσα αυτοκίνητα πετυχαίνεις κάθε βράδυ, χωρίς ομίχλη, να τα έχουν «περήφανα» αναμμένα. Και πόσα άλλα απλά έχουν τα φώτα τους να φέγγουν στο «γάμο του Καραγκιόζη», δηλαδή καρφί στα μάτια ή στον καθρέφτη σου;
 
Οι Βρετανοί πάντως δεν τα σηκώνουν κάτι τέτοια. Σε έρευνα της βρετανικής ΕΛΠΑ, της RAC, 90% από τους 2000 ερωτηθέντες είπαν πως η κατάσταση είναι τραγική, ενώ το 85% είπε πως χειροτερεύει χρόνο με το χρόνο. Με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να διατάξει ανεξάρτητη έρευνα που εκτός από την άποψη των οδηγών θα ψάχνει και τα αίτια που τυφλώνονται από τα φώτα των αυτοκινήτων τη νύχτα. Η Μ. Βρετανία μετράει 300 τρακαρίσματα και 6 νεκρούς το χρόνο με τα φώτα που τυφλώνουν ως την πρώτη αιτία.

Έρευνα λέει ότι φταίνε τα LED φώτα και τα ψηλά SUV

Φυσικά τα φώτα που τυφλώνουν δεν είναι αποκλειστικά βρετανικό πρόβλημα. Και στην Ελλάδα τα φώτα τυφλώνουν «μια χαρά». Απλά στη Μ. Βρετανία το πρόβλημα είναι τελείως διαφορετικό από την Ελλάδα. Τα φώτα ομίχλης αν τα ανάβεις χωρίς λόγο θα σε μαζέψει η αστυνομία στα πρώτα 200 μέτρα. Τα αυτοκίνητά τους είναι γενικά καινούργια, και σε πρώτο έλεγχο μόλις το 6% «κόβεται» στο (ετήσιο) ΚΤΕΟ για κακορυθμισμένα φώτα, οπότε ούτε αυτό φταίει. Φταίει, λέει, που πολλά, πλέον αυτοκίνητα έχουν πολύ δυνατά φώτα LED, αλλά και τα πολλά SUV που πλέον κυκλοφορούν, τα οποία με τα φώτα ψηλά, τυφλώνουν περισσότερο.

Παλιά, τρακαρισμένα, ξερύθμιστα και «βελτιωμένα» φώτα το βασικό πρόβλημα στην Ελλάδα


Και όσο οι Βρετανοί ψάχνουν τα δικά τους αίτια, στην Ελλάδα τα αίτια είναι λίγο πολύ γνωστά. Μετά τα φώτα ομίχλης για τα οποία κανείς δεν θα σε ενοχλήσει, ακόμη και αν παρκάρεις φάτσα σε μπλόκο της Τροχαίας, τα πράγματα είναι απλά. Τα φώτα είναι ξερύθμιστα μετά από τόσα χρόνια «καλοπέρασης» στο συχνά συγκρουόμενο τμήμα των παλιών ελληνικών αυτοκινήτων. Και επειδή εδώ δεν «κόβονται» τα αυτοκίνητα στο ΚΤΕΟ για τα φώτα τους, αν δεν αρκούσε η παλαιότητα και η ταλαιπωρία, έχουμε και τη βελτίωση στα φώτα, όπως «καπνίσει» του καθενός, για να τα κάνει ισχυρότερα.

Από το 2027 θα είναι υποχρεωτική η αυτόματη ρύθμιση ύψους στα φώτα στην Ε.Ε.

Οι Βρετανοί θα υποφέρουν μέχρι να έρθει η υποχρεωτική ρύθμιση στο ύψος των φώτων. Από το 2027, όπως παλιότερα το ABS και μετά με το ESP και τόσα άλλα έκτοτε, όλα τα νέα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν αυτόματη ρύθμιση ύψους για να πωλούνται στην Ε.Ε. όπως τόσα χρόνια έχουν όλα όσα διαθέτουν φώτα ξένον. Και μπορεί η M. Βρετανία να βρει τη λύση της και ας είναι εκτός Ε.Ε., εμείς που είμαστε εντός και με το ρυθμό που αποσύρονται τα παλιά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, πότε θα δούμε νύχτα χωρίς να μας τυφλώνει ο απέναντι ή ο από πίσω;

Εσύ τι λες; Είναι πρόβλημα τα φώτα που τυφλώνουν; Πόσο φταίνε οι «περηφανοι» που ανάβουν τα φώτα ομίχλης χωρίς ομίχλη; Πόσο φταίει το ΚΤΕΟ που δεν τα ελέγχει; Και πόσο φταίει ο οδηγός που δεν τα ρυθμίζει, ή τα «βελτιώνει» μόνο για πάρτη του; Τι λες; 

home pro
VW CRAFTER LEASEPRO