• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μήπως η μεταμόρφωση των GTI στοιχίζει στην εμπειρία οδήγησης;

GTI μόνο για «χεράδες» ή για όλους;

Διαβάστηκε από 6239 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2019
 

Πόσο χάνουν τα GTI όταν μεταμορφώνονται σε ευκολοδήγητα μοντέλα για όλους;

Πόσο καλό είναι ένα αυτοκίνητο που θέλει οδηγό αγώνων για να το οδηγήσει; Και πόσο αδιάφορο μπορεί να γίνει όταν φτάσει να είναι εύκολο να το οδηγήσεις σα να παίζεις βιντεοπαιχνίδι; Μήπως η μεταμόρφωση των GTI στοιχίζει στην εμπειρία οδήγησης;
 
Όταν το πρώτο Audi S5 λανσαρίστηκε, οι κριτικές ήταν κακές. Οι πωλήσεις όμως ήταν απίστευτες. Γιατί απλά οι ειδικοί το βρήκαν βαρετό, ενώ οι αγοραστές του το βρήκαν πολύ ενδιαφέρον. Ο λόγος; Το S5 γινόταν αμέσως κτήμα σου, ήταν εύκολο, προβλέψιμο και ουδέτερο και σε έκανε πίσω από το τιμόνι του να νιώθεις «χεράς». Αν πάλι ήσουν χεράς, μέσα στα πρώτα μέτρα σου είχε δώσει ότι είχε, και δεν άφηνε τίποτε να ανακαλύψεις αργότερα. Ήταν κακό; Όχι.
 
Και αυτό είναι το επιχείρημα που διέπει πλέον όλα τα γρήγορα αυτοκίνητα. Πρέπει να είναι εύκολα ώστε να μπορείς να τα απολαύσεις χωρίς να είσαι ειδικός, πιλότος, χεράς, πως το λένε. Έτσι οι κατασκευαστές έκαναν μια σειρά αλλαγών. Τα μοτέρ, με το τούρμπο τους, δεν πρέπει πλέον να τα ξεζουμίζεις στο κόκκινο για να αποδώσουν. Δεν χρειάζεται να μάθεις το φάσμα λειτουργίας τους για να έχεις ροπή και δύναμη, έχεις παντού. Δεν χρειάζεται να μάθεις να αλλάζεις ταχύτητα εκεί που πρέπει, να ρίχνεις κούφιες για να σου έρθει το κατέβασμα σχέσης εκεί που το θες, και δεν χρειάζεται να πατήσεις όλα τα πετάλια συγχρόνως για να βγεις από τη στροφή και να έχει το μοτέρ ακόμη δύναμη. Στις στροφές δεν χρειάζεται να έχεις την απόλυτη «γραμμή». Δεν θα σου βγάλει μούτρα αμέσως, θα ειδοποιήσει, δεν θα πετάξει την ουρά αν τρομάξεις και αφήσεις το γκάζι, θα μείνει ουδέτερο. Δεν θα σε σκοτώσει αν κάνεις το παραμικρό λάθος. Είναι κακό αυτό;
 
Όχι, φυσικά όχι. Η ουδετερότητα πουλάει γιατί κάνει τα γρήγορα μοντέλα προσιτά στους πολλούς και ας γίνονται βαρετά για τους λίγους. Είναι όμως βαρετά; Βλέπεις ένα GTI που ήθελε 8000 στροφές για να δώσει δύναμη, είχε και τον σωστό ήχο, την «λύσσα» του μοτέρ. Ήθελε ένα κιβώτιο που να μπορεί να κάνει αλλαγές γρήγορες, σίγουρες, χορταστικές σε αυτές τις στροφές. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο είχε χαρακτήρα, είχε άποψη, σε έβαζε να το κυνηγήσεις για να το κερδίσεις, και όταν το κέρδιζες σου έδινε πολλά. Ήξερες πως  η ανάρτηση μπορεί να κάνει ενδιαφέροντα πράγματα, να σε βάλει με το πλάι ή να σε βγάλει με το πλάι, αρκεί να ξέρεις. Αν ήξερες, η εμπειρία ήταν μοναδική.
 
Εσείς λοιπόν που στέκεστε; Πόσο σας αρέσει αυτός ο «εκδημοκρατισμός» των γρήγορων μοντέλων ώστε να μπορεί να τα οδηγήσει ο μέσος οδηγός στο όριο; Σας ικανοποιεί; Ή σας στενοχωρεί γιατί χάσατε τον χαρακτήρα τους; Τι λέτε; Εύκολα GTI για όλους ή δύσκολα για τους λίγους;

Tags: GTI, FUN2DRIVE

Nέο μοτέρ & δύο πακέτα για το VW T-Roc

Σε παραγωγή το Renault Zoe e-Sport των 462 PS;

Μercedes: Πολυεργαλείο ο 2λιτρος των 421 PS

23 Πολιτείες μήνυσαν τις ΗΠΑ για τους ρύπους

Η κίνηση στους δρόμους

30 ηλεκτρικά Audi το 2025

Παράταση για πινακίδες & άδεια κυκλοφορίας στα ρυμουλκούμενα

Πρώτες τιμές για το νέο Nissan Juke

Και Μάλτα και Μαγιόρκα στην Ελλάδα!

Δοκιμή: Νέο Mitsubishi Outlander PHEV

Αποκλειστικό: Νέα Audi Q4 Sportback & Audi Q6

Μια στραβοτιμονιά και το «άτι» πάει για σκραπ

Νίκη Vettel 392 μέρες μετά, 1-2 η Ferrari!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

CITROEN: Back to school με προνομιακές τιμές & 36 άτοκες δόσεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

OPEL: Astra diesel με καλό εξοπλισμό από 17.590€

περισσότερα »