• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Γιατί δεν πουλάνε τόσο τα αυτόματα μικρά;

Διαβάστηκε από 4917 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/10/2019
 

Τα αυτόματα μικρά είναι ίσως η ιδανική επιλογή καθώς προορίζονται κυρίως για την πόλη. Γιατί όμως δεν πουλάνε; Είναι θέμα κόστους ή απλά προτίμησης;

Αν ένα αυτοκίνητο χρειάζεται το αυτόματο κιβώτιο πιο πολύ από κάθε άλλο, αυτό είναι το μικρό. Είναι το αυτοκίνητο που κινείται πιο πολύ απ`όλα στην πόλη, και το αυτοκίνητο που ταλαιπωρείται πιο πολύ στο μποτιλιάρισμα, σταμάτα-ξεκίνα. Γιατί όμως παραμένει το αυτοκίνητο που κανείς δεν αγοράζει αυτόματο;

Εντάξει, πριν 20 χρόνια τα αυτόματα στα μικρά μοντέλα ήταν απαίσια. Βαριά, αργά, ενεργοβόρα, ακριβά και απότομα. Εκτός και αν υπήρχε κάποιος σημαντικός λόγος, το χειροκίνητο ήταν η προφανής επιλογή. Η επιλογή του αυτόματου τότε ήταν μια ανάγκη μόνο για όσους δεν μπορούσαν χωρίς.

Σήμερα όμως το πράγμα είναι αλλιώς. Στη μικρή κατηγορία υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά ήδη αυτόματου. Τα αυτοματοποιημένα μηχανικά, αυτά δηλαδή που είναι βασικά κανονικά μηχανικά με έναν αυτόματο συμπλέκτη, είναι ακόμη λίγο απότομα στις αλλαγές, αλλά είναι απλά στην κατασκευή και έτσι φθηνά. Τα κλασσικά αυτόματα είναι όλο και λιγότερα στην μικρή κατηγορία, και έχουν πλέον αντικατασταθεί είτε με ηλεκτρομηχανικά ενός ή δύο συμπλεκτών, είτε με κιβώτια συνεχώς μεταβλητής γεωμετρίας, CVT. Και φυσικά υπάρχουν και τα υβριδικά, με το δικό τους σύστημα μετάδοσης που δεν απαιτεί χειρισμό από τον οδηγό.

Τα περισσότερα αυτόματα κιβώτια πλέον προσφέρουν καλύτερη εργοστασιακή κατανάλωση από τα μηχανικά και καλύτερες επιδόσεις. Προσφέρουν άνετες και χαλαρές αλλαγές, δεν ξεμένουν ποτέ να ψάχνουν τη σωστή σχέση, δεν πατινάρουν, δεν κλωτσάνε και δεν χαλάνε. Κάποια έχουν και μια δόση «σπορ» αέρα, με γρήγορες αλλαγές και κατέβασμα στο φρενάρισμα.

Από πλευράς κόστους, το αυτόματο προσθέτει από 700 ευρώ μέχρι και 2.500 ευρώ αναλόγως με το είδος, ή αν έρχεται πακέτο με υβριδικό σύνολο κινητήρα. Για ένα μικρό μοντέλο η διαφορά στην τιμή παραμένει σημαντική, όμως σημαντική είναι και η διαφορά που κάνει το αυτόματο στην οδήγηση.

Εκτός από το κόστος υπάρχει άλλος λόγος όμως που ένα μικρό αυτοκίνητο δεν το προτιμάτε με αυτόματο; Είναι θέμα ελέγχου του αυτοκινήτου; Μήπως θέμα «εικόνας»; Εσείς ποιο λόγο βρίσκετε και επιμένετε σε χειροκίνητο στα μικρά μοντέλα;

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια

Πιστός με αιτία;

Η μάχη της βασικής: Polo vs i20

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Αποκλειστικό: Η νέα Skoda Octavia

Η κίνηση στους δρόμους

Ξέρεις τι είναι η ισχύς;

Μικρό βήμα για εκείνη, μεγάλο για τη ζωή της

Porsche: «Nα διαφοροποιηθούμε για να επιβιώσουμε»

Διέρρευσε η νέα Skoda Octavia

Σχέδιο δείχνει το νέο Hyundai Tucson

Αντανακλαστικά στο ζενίθ

Βαν της Hyundai μόνο για drift (+vid)

Aμφισβητούνται οι χρόνοι του Model S στο Ring

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »