Τα αυτόματα μικρά είναι ίσως η ιδανική επιλογή καθώς προορίζονται κυρίως για την πόλη. Γιατί όμως δεν πουλάνε; Είναι θέμα κόστους ή απλά προτίμησης;
Αν ένα αυτοκίνητο χρειάζεται το αυτόματο κιβώτιο πιο πολύ από κάθε άλλο, αυτό είναι το μικρό. Είναι το αυτοκίνητο που κινείται πιο πολύ απ`όλα στην πόλη, και το αυτοκίνητο που ταλαιπωρείται πιο πολύ στο μποτιλιάρισμα, σταμάτα-ξεκίνα. Γιατί όμως παραμένει το αυτοκίνητο που κανείς δεν αγοράζει αυτόματο;
Εντάξει, πριν 20 χρόνια τα αυτόματα στα μικρά μοντέλα ήταν απαίσια. Βαριά, αργά, ενεργοβόρα, ακριβά και απότομα. Εκτός και αν υπήρχε κάποιος σημαντικός λόγος, το χειροκίνητο ήταν η προφανής επιλογή. Η επιλογή του αυτόματου τότε ήταν μια ανάγκη μόνο για όσους δεν μπορούσαν χωρίς.
Σήμερα όμως το πράγμα είναι αλλιώς. Στη μικρή κατηγορία υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά ήδη αυτόματου. Τα αυτοματοποιημένα μηχανικά, αυτά δηλαδή που είναι βασικά κανονικά μηχανικά με έναν αυτόματο συμπλέκτη, είναι ακόμη λίγο απότομα στις αλλαγές, αλλά είναι απλά στην κατασκευή και έτσι φθηνά. Τα κλασσικά αυτόματα είναι όλο και λιγότερα στην μικρή κατηγορία, και έχουν πλέον αντικατασταθεί είτε με ηλεκτρομηχανικά ενός ή δύο συμπλεκτών, είτε με κιβώτια συνεχώς μεταβλητής γεωμετρίας, CVT. Και φυσικά υπάρχουν και τα υβριδικά, με το δικό τους σύστημα μετάδοσης που δεν απαιτεί χειρισμό από τον οδηγό.
Τα περισσότερα αυτόματα κιβώτια πλέον προσφέρουν καλύτερη εργοστασιακή κατανάλωση από τα μηχανικά και καλύτερες επιδόσεις. Προσφέρουν άνετες και χαλαρές αλλαγές, δεν ξεμένουν ποτέ να ψάχνουν τη σωστή σχέση, δεν πατινάρουν, δεν κλωτσάνε και δεν χαλάνε. Κάποια έχουν και μια δόση «σπορ» αέρα, με γρήγορες αλλαγές και κατέβασμα στο φρενάρισμα.
Από πλευράς κόστους, το αυτόματο προσθέτει από 700 ευρώ μέχρι και 2.500 ευρώ αναλόγως με το είδος, ή αν έρχεται πακέτο με υβριδικό σύνολο κινητήρα. Για ένα μικρό μοντέλο η διαφορά στην τιμή παραμένει σημαντική, όμως σημαντική είναι και η διαφορά που κάνει το αυτόματο στην οδήγηση.
Εκτός από το κόστος υπάρχει άλλος λόγος όμως που ένα μικρό αυτοκίνητο δεν το προτιμάτε με αυτόματο; Είναι θέμα ελέγχου του αυτοκινήτου; Μήπως θέμα «εικόνας»; Εσείς ποιο λόγο βρίσκετε και επιμένετε σε χειροκίνητο στα μικρά μοντέλα;
γιατι εχουμε μαθει να γκαζωνουμε.....με ηρεμια και συνεση δεν εχουμε να μαθει να οδηγουμε. αλλωστε ειμαστε 10...20...30...χρονια πισω απο ολο το κοσμο.. εχουμε καιρο ακομα.
ΕΔΩ ΚΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ, ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΧΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ (ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΕΠΤΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ HYUNDAI i20, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ. Η ΑΝΕΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ. ΙΔΑΝΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.
Toyota Yaris Hybrid 2018 Έχω γράψει 180.000 Km, μέσα στην πόλη, με το αυτόματο CVT, απροβλημάτιστο, άνετο, φοβερές ρεπριζ λόγο ροπής, καμία βλαβη,και προπαντός , μικρή πραγματική κατανάλωση, 5.5 λτ/100 χιλ. Έχει αποσβέσει τα λεφτά του χαλαρά. Απλά, δεν έχει αντίπαλο σε αυτή την κατηγορία.
Τα μικρά πουλάνε σα ζεστό ψωμί,τα αθλια αυτόματα δεν έχουν λόγω ύπαρξης πως να πουλήσουν.Αν στην κάτσει και χαλάσει το αυτόματο μαθαινεις απο πρωτο χερι γιατί δεν πουλάνε.Μόνο στην ανάγκη θα πουλήσουν τα αυτόματα όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό μόνο σαν ταξί πουλάνε τα αυτόματα.
Το σχόλιο κάνει ένα μικρό λάθος μετρώντας όλα τα μικρά και επισημαίνοντας ποια και πόσα πουλήθηκαν αυτόματα. Μόνο του το Toyota Yaris Hybrid που είναι μόνον αυτόματο, με τις πωλήσεις που κάνει, σημαίνει ότι πολλά μικρά πωλούνται αυτόματα ...
γιατι εχουμε μαθει να γκαζωνουμε.....με ηρεμια και συνεση δεν εχουμε να μαθει να οδηγουμε. αλλωστε ειμαστε 10...20...30...χρονια πισω απο ολο το κοσμο.. εχουμε καιρο ακομα.
ΕΔΩ ΚΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ, ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΧΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ (ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΕΠΤΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ HYUNDAI i20, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ. Η ΑΝΕΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ. ΙΔΑΝΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.
Toyota Yaris Hybrid 2018 Έχω γράψει 180.000 Km, μέσα στην πόλη, με το αυτόματο CVT, απροβλημάτιστο, άνετο, φοβερές ρεπριζ λόγο ροπής, καμία βλαβη,και προπαντός , μικρή πραγματική κατανάλωση, 5.5 λτ/100 χιλ. Έχει αποσβέσει τα λεφτά του χαλαρά. Απλά, δεν έχει αντίπαλο σε αυτή την κατηγορία.
Τα μικρά πουλάνε σα ζεστό ψωμί,τα αθλια αυτόματα δεν έχουν λόγω ύπαρξης πως να πουλήσουν.Αν στην κάτσει και χαλάσει το αυτόματο μαθαινεις απο πρωτο χερι γιατί δεν πουλάνε.Μόνο στην ανάγκη θα πουλήσουν τα αυτόματα όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό μόνο σαν ταξί πουλάνε τα αυτόματα.
Το σχόλιο κάνει ένα μικρό λάθος μετρώντας όλα τα μικρά και επισημαίνοντας ποια και πόσα πουλήθηκαν αυτόματα. Μόνο του το Toyota Yaris Hybrid που είναι μόνον αυτόματο, με τις πωλήσεις που κάνει, σημαίνει ότι πολλά μικρά πωλούνται αυτόματα ...
Παιδιά εγώ ένα aygo auto έχω από επιλογή γιατί γουστάρω ολα τα αυτοκίνητα αυτόματα και μέσα στην πόλη αλλά και λίγο παραεξω είναι το τέλειο!!!!