Γιατί δεν θα ξαναγόραζες ποτέ σεντάν αυτοκίνητο;

Γιατί δεν θα ξαναγόραζες ποτέ σεντάν αυτοκίνητο;

8.225 Επισκέψεις στο άρθρο (16/9/2022)

Πως μπορείς να μείνεις πιστός σε έναν τύπο αυτοκινήτου όταν γύρω σου υπάρχουν ένα σωρό νέα σχήματα;

Φταίνε μόνο τα SUV ή είναι και κάτι άλλο;

Η μπερλίνα τριών όγκων ήταν το απόλυτο σχήμα αυτοκινήτου για την Ελλάδα. Πόσα χρόνια περιμέναμε κάθε νέο μοντέλο, εκτός από την χάτσμπακ έκδοση που είχε γίνει ήδη μόδα στην Ευρώπη, να έρθει και σε σεντάν για την Ελλάδα. Τώρα; Θα ξαναγόραζες σεντάν;
 
Το πρόβλημα με το σεντάν δεν είναι ότι σταμάτησε να αρέσει. Το σεντάν σχήμα, όταν είναι σχεδιασμένο από την αρχή και δεν είναι απλά η προσθήκη μιας «ουράς» σε ένα χάτσμπακ, παραμένει ακόμη από τα πιο όμορφα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι τρεις όγκοι παραμένουν το αγαπημένο σχήμα των σχεδιαστών για τα μεγάλα κουπέ και τις λιμουζίνες.
 
Αυτή είναι όμως και η αρχή του προβλήματος. Πριν 20-30 χρόνια, ένα μικρομεσαίο ή μεσαίο οικογενειακό θα ήταν βασικά σεντάν. Τα μικρομεσαία πρώτα ήταν αυτά που άλλαξαν σχήμα, και το χάτσμπακ έγινε η βασική σιλουέτα τους. Λογικό αφού έτσι μεγάλωσε το μεταξόνιο, με άμεσο αντίκρισμα στους εσωτερικούς χώρους, μίκρυνε το εξωτερικό μήκος, με αποτέλεσμα το πάρκινγκ να γίνεται πιο εύκολο, και ο χώρος αποσκευών, παρότι λίγο πιο κοντός, είχε το μεγάλο άνοιγμα που έκανε την πρακτικότητα μεγαλύτερη αρετή από τον διαθέσιμο όγκο.
 
Που σημαίνει πως τα μικρομεσαία σεντάν έγιναν και λιγότερα στον αριθμό, αλλά και έχασαν την σημασία τους στη γκάμα των κατασκευαστών. Που σημαίνει πως σχεδιάζονται μετά από τις χάτσμπακ εκδόσεις, και έτσι η κομψότητά τους, που ήταν και το βασικό τους χαρακτηριστικό, έχει χαθεί στα περισσότερα μοντέλα.
 
Ένα σκαλί πιο πάνω, στα μεσαία, οι τρεις όγκοι παραμένουν φυσικά ο κανόνας, όμως εδώ το πρόβλημα είναι η κατηγορία ολόκληρη. Πόσες μάρκες έχουν σήμερα μεσαία μοντέλα; Με εξαίρεση τις γερμανικές μάρκες, λίγοι άλλοι κατασκευαστές συμμετέχουν. Βάλε τώρα πως αυτές οι μάρκες είναι βασικά οι premium, δηλαδή Mercedes, BMW, Audi, ο ανταγωνισμός τους εκτός συνόρων από Γάλλους, Ιάπωνες και την Alfa Romeo, και μένουν μια χούφτα αυτοκίνητα στην κατηγορία, που να είναι προσιτά στην mainstream αγορά.
 
Και έτσι αν θες σήμερα μπερλίνα, ή δεν θα βρεις μοντέλο να σου αρέσει, ή θα το πληρώσεις χρυσό. Και αν αυτά τα δύο δεν ήταν αρκετό πρόβλημα, την ίδια στιγμή έχεις και τον αντιπερισπασμό μιας ολόκληρης κατηγορίας αυτοκινήτων που είναι σήμερα ότι πιο καυτό υπάρχει στην αγορά: τα SUV.
 
Οπότε πως μπορείς να διαλέξεις μια μπερλίνα αν είναι είτε άσχημη, είτε ακριβή, ενώ την ίδια στιγμή μπορείς να πάρεις ένα SUV με όλα τα θετικά του; Μήπως δεν θα ξαναγοράσεις ποτέ σεντάν; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
T-Mate: Τα 11 συστήματα «σωματοφύλακες» της Toyota
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel