
Μέσα σε 5 χρόνια οι τιμές αγοράς μιας θέσης στάθμευσης αυξήθηκαν 478%.
Στο κέντρο της Αθήνας, θέση στάθμευσης 12 τ.μ. πωλήθηκε για 170.000 ευρώ.
Η έλλειψη χώρων στάθμευσης επιδεινώνεται και από τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα.
Εκτόξευση και στα ενοίκια με αυξήσεις 150%.
Η αναζήτηση για θέση στάθμευσης θα δυσκολέψει περισσότερο τα επόμενα χρόνια.
autotriti team
Μέσα σε 5 χρόνια οι τιμές αγοράς μιας θέσης στάθμευσης αυξήθηκαν 478%
Η αγορά στάθμευσης στην Αθήνα έχει μετατραπεί σε ένα από τα πιο ακριβά «επενδυτικά προϊόντα» της κτηματαγοράς. Οι τιμές αγοράς και ενοικίασης θέσεων έχουν εκτοξευθεί, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις μια θέση μόλις 10 ή 12 τετραγωνικών να πωλείται όσο μια γκαρσονιέρα ή ακόμα και ένα μικρό διαμέρισμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών και την επεξεργασία του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, η αύξηση από το 2019 έως το 2024 αγγίζει το 478%. Ενώ πριν πέντε χρόνια η μέση τιμή ανά μεταβίβαση ήταν 146 ευρώ το τετραγωνικό, σήμερα διαμορφώνεται στα 698 ευρώ. Το ράλι των αυξήσεων καταγράφεται σε όλες τις περιοχές του δήμου Αθηναίων: στον Νέο Κόσμο, μια κλειστή θέση 13 τ.μ. που το 2020 κόστιζε 13.000 ευρώ, φτάνει σήμερα τα 24.500 ευρώ, ενώ στην Κυψέλη οι τιμές έχουν διπλασιαστεί μέσα σε μια πενταετία, από τις 10.000 στις 20.000 ευρώ. Στα Ιλίσια η εικόνα είναι αντίστοιχη, με μια θέση 10 τ.μ. από 18.000 ευρώ να έχει εκτιναχθεί στις 35.000 ευρώ.
Αν τα χασατε – Διαβαστε και αυτά:
Στο κέντρο της Αθήνας, θέση στάθμευσης 12 τ.μ. πωλήθηκε για 170.000 ευρώ
Η κατάσταση είναι ακόμη πιο έντονη στα προάστια. Στη Γλυφάδα, οι ζητούμενες τιμές φτάνουν τα 4.166 ευρώ ανά τετραγωνικό, με αποτέλεσμα μια θέση 12 τ.μ. να κοστίζει περίπου 50.000 ευρώ. Στου Ζωγράφου το κόστος κυμαίνεται γύρω στα 3.500 ευρώ ανά τετραγωνικό, στο Γουδί αγγίζει τις 35.000 ευρώ για μια θέση 10 τ.μ., ενώ στην Ηλιούπολη μια αντίστοιχη θέση φτάνει τις 26.000 ευρώ. Ακόμη πιο εξωπραγματικές φαίνονται οι τιμές που κατέγραψε πρόσφατο ρεπορτάζ του MEGA. Στο κέντρο της Αθήνας, θέση στάθμευσης 12 τ.μ. εμφανίζεται στο μητρώο αγοραπωλησιών με τιμή 170.000 ευρώ, ενώ άλλες θέσεις κάτω από τα 10 τ.μ. φτάνουν έως και τις 150.000 ευρώ. Στην Κηφισιά οι τιμές για 10 τ.μ. αγγίζουν επίσης τις 170.000 ευρώ, ενώ στο Νέο Ηράκλειο μια θέση 10,13 τ.μ. καταγράφηκε στα 107.631 ευρώ. Ωστόσο, όπως διευκρινίζει η μεσίτρια Άννα Μοκάκου, αυτές οι τιμές συχνά δεν αντικατοπτρίζουν πραγματικές συναλλαγές, αλλά οφείλονται σε άλλους παράγοντες που δεν είναι πάντοτε εμφανείς. Η ίδια εκτιμά ότι μια πιο ρεαλιστική μέση τιμή για περιοχές με έντονη έλλειψη χώρου κυμαίνεται μεταξύ 40.000 και 50.000 ευρώ για θέση 10 έως 12 τ.μ.
Η έλλειψη χώρων στάθμευσης επιδεινώνεται και από τα εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα
Η έλλειψη χώρων στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας γίνεται ακόμη πιο εμφανής αν συνυπολογίσει κανείς το φαινόμενο των χιλιάδων εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων που καταλαμβάνουν δημόσιους χώρους. Όπως ανέδειξε το ρεπορτάζ του OPEN, τα ακινητοποιημένα οχήματα που παραμένουν επί μήνες ή και χρόνια στους δρόμους, όχι μόνο δημιουργούν μια εικόνα εγκατάλειψης στην πόλη, αλλά στερούν και πολύτιμες θέσεις στάθμευσης σε μια περιοχή όπου κάθε τετραγωνικό μετράει «χρυσάφι». Το πρόβλημα, σε συνδυασμό με την εκτόξευση των τιμών πώλησης και ενοικίασης θέσεων, εντείνει ακόμη περισσότερο την καθημερινή ασφυξία των κατοίκων που αναζητούν απεγνωσμένα χώρο για το όχημά τους.
Εκτόξευση και στα ενοίκια με αυξήσεις 150%
Η εκτόξευση των τιμών δεν περιορίζεται μόνο στην αγορά αλλά και στα ενοίκια. Στην Κυψέλη το μηνιαίο κόστος για μια θέση στάθμευσης 25 τ.μ. ανέβηκε από 120 ευρώ το 2020 στα 250 ευρώ σήμερα, σημειώνοντας αύξηση 108%. Στο Γκύζη οι τιμές τριπλασιάστηκαν, από 60 ευρώ σε 150 ευρώ, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα στους Αμπελόκηπους και στο Παγκράτι, όπου οι αυξήσεις φτάνουν έως και το 150%. Σε περιοχές του κέντρου, μάλιστα, οι μόνιμες θέσεις στάθμευσης, αν βρεθούν διαθέσιμες, φτάνουν και τα 350 ευρώ τον μήνα.
Συνέχεια του άρθρου >>>