• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τα φώτα ομίχλης πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν το απαιτούν οι καιρικές συνθήκες.

Γιατί πας με αναμμένα φώτα ομίχλης;

Διαβάστηκε από 37117 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/8/2018
 

Και όμως συνεχίζουμε να βλέπουμε οδηγούς με αναμμένα φώτα ομίχλης ακόμα και μέρα μεσημέρι. Για ποιο λόγο το κάνουν;

Ο λόγος είναι απλός. Τα φώτα ομίχλης υπάρχουν για αυτό ακριβώς που λέει η ονομασία τους. Η χρήση τους λοιπόν είναι πολύ συγκεκριμένη. Χρησιμοποιούνται μόνο για να διαχέουν σωστά το φως στην ομίχλη. Κάθε άλλη χρήση τους είναι άσκοπη και τιμωρείται από τον Κ.Ο.Κ.

Γιατί όμως πολλοί οδηγοί κάνουν κατάχρηση των φώτων τους; Προφανώς θεωρούν ότι το αυτοκίνητό τους φαίνεται πιο όμορφο αδιαφορώντας για το αν είναι επικίνδυνο για τους άλλους, αφού τυφλώνουν τους οδηγούς. Αλλοι ίσως τα έχουν ξεχάσει αναμμένα. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που διευκολύνονται από το γεγονός πως φωτίζεται ακόμη καλύτερα ο δρόμος εμπρός τους, χαμηλά και πλευρικά.

Η αλήθεια είναι πως η Ελλάδα έχει ένα από τα χειρότερα φωτισμένα οδικά δίκτυα στην Ευρώπη. Η ανάγκη για καλύτερη ορατότητα κάνει αρκετούς να ανάβουν ότι φώτα έχουν στο αυτοκίνητό τους στην προσπάθειά τους να δουν καλύτερα. Θα έλεγε κανείς πως αυτό είναι κάτι δικαιολογημένο.

Όμως τα φώτα ομίχλης, όπως αποκαλύπτει και η ονομασία τους, είναι ειδικά για την ομίχλη, πράγμα που σημαίνει πως βρίσκονται χαμηλά, κοιτάνε κάτω και φωτίζουν λίγα μέτρα μπροστά. Είναι έτσι φτιαγμένα ώστε να μπαίνουν κάτω από την ομίχλη όταν αυτή είναι πυκνή και να προσφέρουν ένα ελάχιστο πεδίο ορατότητας εμπρός και στο πλάι. `Αρα στα σκοτάδια δεν προσθέτουν ουσιαστικά τίποτα στο ωφέλιμο οπτικό πεδίο.

Ο Κ.Ο.Κ. φυσικά προβλέπει ποια φώτα ανάβονται και κάτω από ποιες συνθήκες και περιλαμβάνει και τη χρήση αυτών της ομίχλης, ενώ είναι σαφής ως προς την αντικανονική χρήση αυτών.

Βέβαια υπάρχουν και τα νέα συστήματα που ανάβουν το αντίστοιχο φως ομίχλης όταν στρίβει το τιμόνι φωτίζοντας έτσι το εσωτερικό μιας στροφής. Αυτό όμως δεν εγκυμονεί κίνδυνο για τους άλλους οδηγούς καθώς το αυτοκίνητο στρίβει και δεν κοιτά απευθείας το διερχόμενο αυτοκίνητο, ενώ είναι και έτσι σχεδιασμένα τα φωτιστικά σώματα για να έχουν μεγαλύτερη πλευρική κάλυψη.

Τελικά, κάποιοι ξέρουν καλύτερα από τον κατασκευαστή; Κάνουν τα φώτα ομίχλης τέτοια διαφορά στον φωτισμό που αξίζει να τυφλώνουμε τους απέναντι; Αλήθεια, πιστεύει κανείς πως τα αναμμένα φώτα ομίχλης κάνουν το αυτοκίνητο πιο όμορφο; Εσείς τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Γιώργος

    Καλησπέρα, ανήκω στους οδηγούς που διευκολύνονται από το γεγονός πως φωτίζεται ακόμη καλύτερα ο δρόμος εμπρός τους, χαμηλά και πλευρικά και τα χρησιμοποιώ πάντα κινούμενος σε επαρχιακό οδικό δίκτυο όπου γατο/σκυλα, αλεπούδες και σκαντζόχοιροι είναι οι γκεστ σταρ της βραδιάς ( τώρα τελευταία έχουμε και γουρουνάκια!). Μένω έκθαμβος από το δημοσίευμα σας! Χρησιμοποιώντας τις δικές σας λέξεις, "τα φώτα ομίχλης, όπως αποκαλύπτει και η ονομασία τους, είναι ειδικά για την ομίχλη, πράγμα που σημαίνει πως βρίσκονται χαμηλά, κοιτάνε κάτω και φωτίζουν λίγα μέτρα μπροστά." Πως λοιπόν μπορούν να τυφλώσουν υπό κανονικές συνθήκες (εξαιρείτε η περίπτωση κίνησης σε συνεχόμενες ανωφέρειες/κατωφέρειες). Εγκαλείτε λοιπών αυτή την χρήση χωρίς να ασχολείστε με τους δεκάδες που δεν ασχολούνται ποτέ με την ρύθμιση ύψους της κανονικής δέσμης φώτων έχοντας την σταθερή ανεξαρτήτως φορτίου τυφλώνοντας τους πάντες ή τους οδηγούς που έχουν αντικαταστήσει τις πιστοποιημένες λάμπες με άλλες τύπου led ή xenon αμέτρητων watt έντασης φωτισμού (νομίζω υπάρχει όριο ποσά watt πρέπει να είναι ο προβολέας μας) μετατρέποντας τους υπόλοιπους που κινούμαστε συγχρόνως μαζί τους σε αποσβολωμένα κουνέλια. Το αν ενδιαφέρομαι για τον απέναντι κινούμενο οδηγό θα το δείξω όχι κλείνοντας τα φωτά ομίχλης, καθώς μπορεί το άτυχο ζωάκι να είναι στο δικό του ρεύμα και έτσι να προλάβει να το δει και να σώσει την ζωή του την περιουσία του και την οικογένεια του αν την μεταφέρει( αν οδηγά προσηλωμένος στον δρόμο και δεν είναι αφηρημένος ρυθμίζοντας τα ηλεκτρονικά μπλιμπλικια του αυτοκινήτου του περιμένοντας να τον σώσουν τα αυτόματα συστήματα που υποκαθιστούν την προσήλωση του οδηγού) ( για αυτούς που έχουν τα χρήματα να πληρώσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο αυτό τον καιρό)αλλά ρυθμίζοντας το ύψος της δέσμης μου και χρησιμοποιώντας την ενδεικνυόμενη σκάλα.( αν αστράφτει ο μεσαίος καθρέφτης του προπορευόμενου αυτοκινήτου ή μπορείτε εύκολα να διακρίνετε το εσωτερικό της καμπίνας να είστε σίγουρος/σίγουρη ότι πρέπει να ρυθμίσετε την δέσμη σας χαμηλότερα). Συγγνώμη για την μακροσκελή ανάρτηση.

      14
  • m.

    Οσοι οδηγούν με φώτα ομίχλης χωρίς να ενδιαφέρονται για τους απέναντι, είναι απλά τετράποδα κ δυστυχώς υπάρχουν αναρίθμητοι !!!!

      14
  • sms

    Αν παρατηρησετε, τα περισσοτερα πειπολικα της αστυνομιας εχουν τα φωτα ομιχλης αναμμενα το βραδυ ακομη και τους καλοκαιρινους μηνες. Το ειδα και προχθες το βραδυ στην εθνικη αθηνων-κορινθου!! Τι να πουμε για τα υπολοιπα διποδα απο τη στιγμη που το κανουν συστηματικα τα ενστολα διποδα?

      13
  • johnny K.

    Πολύ σωστό να μην χρησιμοποιούμε τα φώτα ομίχλης όταν δέν είναι απαραίτητο,όμως τά κακής ποιότητος και κακώς ρυθμισμένα φώτα xenon [κυκλοφορούν ασύστολα και ανεξέλεκτα στην αγορά] πού οι Νεοέλληνες τυφλώνουν τα αντιθέτως διερχόμενα οχήματα, δε βλέπω να γίνεται σχόλιο. Ευχαριστώ..J.K.

      13
  • Γιώργος Μεταξάς

    Δεν νομίζω ότι τα σύγχρονα φώτα ομίχλης (εφόσον δεν έχουν φύγει από τη θέση τους) δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα. Μεγαλύτερη ενόχληση είναι τα κακορυθμισμένα μεσαία φώτα. Φυσικά δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται χωρίς λόγο, αλλά υπάρχουν δύο περιπτώσεις όπου βοηθούν. Σε δρόμο με συνεχόμενες κλειστές στροφές και σε βρεγμένο δρόμο με μαύρη γυαλιστερή άσφαλτο.

      7
  • Δημητρης

    Αυτό που γράφετε δημιουργεί αντίφαση. Πως είναι δυνατόν, τα ομίχλης που φωτίζουν κάτω και για λίγα μόνο μέτρα, να τυφλώνουν τους άλλους? Έχω συναντήσει πάρα πολλά αυτοκίνητα αντιθέτως ερχόμενα με αναμμένα τα ομίχλης και ποτέ δεν με έχουν στραβώσει. Τα ομίχλης. Ο ΚΟΚ δυστυχώς δεν τα λέει όλα καλά. Πιθανότατα Ο ΚΟΚ αναφέρεται σε παλαιότερες εποχές, όπου τα ομίχλης ήταν εξωτερικά φώτα-προβολάκια και οι οδηγοί τα άφηναν κακορυθμισμένα. Πλέον όλα τα ομίχλης είναι χωνευτά στον προφυλακτήρα. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τα πίσω ομίχλης που είναι πάρα πολύ ενοχλητικά για αυτόν που ακολουθεί. Σε άλλες χώρες (πχ στον Καναδά), τα πρόσθια ομίχλης ονομάζονται driving lights και αναβουν μαζί με τα φώτα στάσης.

      5
  • Antonios

    Σχετικα με τα φωτα ομιχλης ο ΚΟΚ εχει μεινει ιδιος δεκαετιες τωρα που τα ομιχλης ηταν εξωτερικα και ειχαν χρωμα ΚΙΤΡΙΝΟ κοινως ηταν προβολεις!Τωρα οσον αφορα xenon και led να συμφωνησω οτι ολοι εχουμε βαλει στα ιχ μας,αλλα καποιοι βαζουμε οσο πιο κοντα ΟΕΜ φωτεινοτητα και με χαμηλα watt καθως και ρυθμιζουμε υψος στο μηχανημα!

      3
  • σακης

    συμφωνω με τα σχολια σας για τα φωτα ομιχλης.θελω να ρωτησω τα φωτα μερας που βρισκονται στα κατω σημεια του προφηλακτηρα.πχ.τα πιο απλα καινουργια μοντελα,συνειθως εχουν τα φωτα ημερας στα σημεια των φωτων ομοχλης...εχουν αλλο φωτισμο τα φωτα ημερας σε τοσο χαμηλο σημειο΄?