
Με το one-pedal μπορείς να οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού.
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι οδηγοί καθυστερούν πατήσουν φρένο σε περίπτωση κινδύνου.
Νέοι κανονισμοί και για τα πίσω φώτα.
Με το one-pedal μπορείς να οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού
Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λειτουργία one-pedal, η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να κυκλοφορούν παντού χρησιμοποιώντας αποκλειστικά το πεντάλ του γκαζιού. Όταν το πατούν, το ηλεκτρικό επιταχύνει και όταν χρειαστεί να επιβραδύνουν, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να βγάλουν το πόδι τους από το γκάζι. Η λειτουργία one-pedal επιτρέπει μάλιστα στο αυτοκίνητο να ακινητοποιηθεί πλήρως. Το one-pedal λοιπόν έχει κάνει ακόμη πιο άνετη την οδήγηση των ηλεκτρικών, όμως δεν είναι όλοι τόσο ενθουσιασμένοι με τη νέα αυτή τεχνολογία.
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι οδηγοί καθυστερούν πατήσουν φρένο σε περίπτωση κινδύνου
Σύμφωνα με έναν νέο κανονισμό για τα ηλεκτρικά επιβατικά που τέθηκε σε ισχύ στην Κίνα, οι οδηγοί δεν μπορούν πλέον να επιλέξουν την λειτουργία one-pedal στα ηλεκτρικά τους οχήματα, ώστε να σταματούν πλήρως το αυτοκίνητο βγάζοντας το πόδι τους από το πεντάλ του γκαζιού, αν και, περιέργως, η λειτουργία δεν έχει απαγορευτεί πλήρως. Ο λόγος που εισήχθη αυτός ο κανονισμός είναι κάποιες μελέτες που έδειξαν πως οι οδηγοί μπορούν να συνηθίσουν να οδηγούν με one-pedal και έτσι, όταν χρειαστεί να φρενάρουν γρήγορα και απότομα σε περίπτωση κινδύνου, να καθυστερήσουν πολύ να πατήσουν το πεντάλ του φρένου.
Νέοι κανονισμοί και για τα πίσω φώτα
Οι νόμοι που διέπουν τη λειτουργία one-pedal θα τεθούν σε ισχύ πριν από την 1η Ιανουαρίου 2027, αλλά ορισμένες άλλες αλλαγές που ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο καθίστανται υποχρεωτικές 12 μήνες νωρίτερα. Συγκεκριμένα, από το 2026 τα πίσω φώτα για τα φρένα των νέων ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να ανάβουν όταν η επιβράδυνση που προκαλείται από την ανάκτηση ενέργειας υπερβαίνει τα 1,3 m/s². Αυτή η αλλαγή γίνεται γιατί έχουν εκφραστεί ανησυχίες από οδηγούς ότι δεν συνειδητοποιούν πότε ένα ηλεκτρικό επιβραδύνει σημαντικά.
