Ούτε Honny ούτε Sonda. Το ηλεκτρικό των Sony και Honda λέγεται Afeela, και έχει 45 αισθητήρες μόνο στο εξωτερικό του. Τι κοινό έχει με τα αυτοκίνητα όπως τα ξέραμε; 4 πόρτες, 4 ρόδες. Αυτά. Γιατί;
Θέλει η Sony να «τελειώσει» την οδήγηση όπως την ξέραμε;
Δεν προέρχονται όλες οι νέες ηλεκτρικές μάρκες από το πουθενά, όπως οι Tesla και ένα σωρό άλλες κινεζικές φίρμες. Κάποιες, είναι μεν καινούργιες, έχουν όμως πίσω τους ονόματα εμπιστοσύνης, όπως η Honda και η Sony. Συγκρίνονται;
Γιατί άλλο είναι να ξέρεις πως το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσεις είναι προϊόν μιας μάρκας που δεν έχεις ακούσει ποτέ, και άλλο όταν μιλάμε για τη Sony, ακόμη και αν το όνομα της μάρκας ακούγεται τόσο καινούργιο όσο το Afeela.
Εντάξει, στα ελληνικά το Afeela (αφίλα) δεν ακούγεται πολύ εύηχο, όμως περιέχει την λέξη «feel» (αισθάνομαι στα αγγλικά), και η λογική της μάρκας είναι πως μέσα από έναν μινιμαλισμό εστιάζει στις αισθήσεις του οδηγού. Ίσως πάλι να αναφέρεται στους αισθητήρες του αυτοκίνητου, που είναι 45 μόνο στο εξωτερικό.
Μπορεί η νέα μάρκα να είναι προϊόν συνεργασίας Sony και Honda, όμως μην γελιόμαστε, το αμάξι είναι Sony, με την Honda να προσφέρει την εξέλιξη στο δρόμο και την παραγωγή. Και γι αυτό στο λανσάρισμα της μάρκας, μαζί με το σήμα της Afeela, εμφανίζονται ονόματα όπως της Qualcomm και της Epic Gaming. Για όσοι δεν γνωρίζετε τις μάρκες αυτές, δικαιολογείστε, αφού δεν έχουν καμία σχέση με αυτοκίνητα. Η πρώτη φτιάχνει επεξεργαστές και ολοκληρωμένα κυκλόματα για τηλέφωνα και τάμπλετ, και η δεύτερη φτιάχνει παιχνίδια για υπολογιστές και κονσόλες (όπως το PS5 της Sony), εικονικούς κόσμους. Τι σχέση έχουν αυτά με τα αυτοκίνητα; Καμία.
Και εδώ είναι το ζουμί. Η Sony δεν ενδιαφέρεται για όλα αυτά που συνήθως απασχολούν σε ένα αυτοκίνητο. Η Sony θέλει η Afeela να γίνει μια πλατφόρμα που ενώνει τεχνολογίες. Το αυτοκίνητο θα είναι το νέο μέσο κατανάλωσης ψυχαγωγίας, αφού αυτή είναι η αρχική της ενασχόληση. Έτσι συνεργάζεται με εταιρείες που είτε αναπαράγουν την ψυχαγωγία, όπως η Qualcomm, ή αυτές που την παράγουν, όπως η Epic.
Και οι αισθητήρες υπάρχουν για να ενώσουν τον κόσμο της οδήγησης με αυτόν της ψυχαγωγίας. Δεν είναι τυχαίο που το πρώτο μοντέλο της μάρκας θα έχει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 (δηλαδή με τα χέρια στο τιμόνι, όχι χωρίς) από την αρχή. Ανάμεσά τους και ένας σκασμός οθόνες, όχι μόνο μέσα, που μοιάζουν πολύ με αυτές του Honda e και όχι τυχαία, αλλά και έξω.
Στη μάσκα μόνο, υπάρχει ένα «media bar» που αναπαράγει πληροφορίες όπως η φόρτιση αλλά και ο καιρός. Αργότερα ποιoς ξέρει τι άλλο.
Η Sony θα έχει το αυτοκίνητο στην αγορά στο τέλος του 2025, και θέλει να δείξει ξεκάθαρα την νέα κατεύθυνση που παίρνει η αυτοκινητοβιομηχανία, που αφαιρεί την οδήγηση και προσθέτει στην μετακίνηση, και την εμπειρία που αυτή παρέχει. Δεν είναι τυχαίο ότι οι νέοι ενδιαφέρονται περισσότερο για τα κινητά, και λιγότερο για τα αυτοκίνητα.
Εσείς όμως; Είστε σε αυτό το κοινό; Και πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να μιλήσει στην καρδιά σας; Μήπως η Honda παίζει έτσι και τα δύο παιχνίδια, με τα δικά της μοντέλα για όσους θέλουν αυτοκίνηση, και της Sony για όσους θέλουν μετακίνηση;