Επιμένετε ακόμα ατμοσφαιρικά; Τι αυτοκίνητο θα βρείτε τώρα χωρίς τούρμπο;
Μήπως είστε οι μόνοι πλέον χωρίς τούρμπο; Nissan, Honda, Toyota, μετά από χρόνια με ατμοσφαιρικά, έχουν μπει για τα καλά στο τούρμπο. Τώρα, τι λέτε; Μήπως άδικα επιμένατε; Μήπως άδικα μείνατε εκτός της τεχνολογίας που όλες οι μάρκες πλέον χρησιμοποιούν;
Για τους πλέον σκληροπυρηνικούς της ατμόσφαιρας, η αγορά ενός τούρμπο ήταν από «λάθος» ως και «αμαρτία». Και έτσι όσο κάποιες μάρκες έμεναν εκτός χορού και συνέχιζαν με ατμοσφαιρικά μοτέρ όταν οι περισσότεροι κατασκευαστές είχαν το τούρμπο σε κάθε κινητήρα τους, κάποιοι έβρισκαν δικαιολογία να επιμένουν. Να επιμένουν ότι το τούρμπο είναι λάθος, σπάει, χαλάει, καίει, και γενικά δεν συγκρίνεται με το ατμοσφαιρικό μοτέρ.
Τώρα; Από τους τελευταίους κατασκευαστές που επέμειναν με ατμοσφαιρικά ήταν οι Κορεάτες και οι Ιάπωνες. Η Hyundai και η Kia έχουν πλέον αντικαταστήσει όλη τους τη γκάμα με τούρμπο μοτέρ, με κάποια από αυτά ήδη στη δεύτερη γενιά τους. Η Honda άλλαξε όλα της τα μοτέρ με ένα 1.000άρι και ένα 1.500άρι τούρμπο και κράτησε μόλις ένα ατμοσφαιρικό 1,5 λίτρων στη γκάμα της. Ακόμη και το δίλιτρο του Type-R είναι πλέον τούρμπο.
Η Toyota εξάντλησε κάθε πτυχή της βελτίωσης του ατμοσφαιρικού μοτέρ πριν φέρει το τούρμπο. Τουλάχιστον τρεις γενιές μοτέρ μικρού και μεσαίου κυβισμού είδαν συνεχείς εξελίξεις στη μείωση τριβών, αναρρόφησης, και γενικά την αύξηση της αποδοτικότητας. Το τούρμπο ήρθε στο τέλος να επιστεγάσει όλες αυτές τις τεχνολογίες.
Η Toyota φυσικά δεν αντικατέστησε όλη τη γκάμα των κινητήρων της με τούρμπο. Έχει και τρία ατμοσφαιρικά, 1.5, 1.8 και 2.0 λίτρων, όμως αυτά συνδυάζονται κυρίως με τα υβριδικά συστήματα της μάρκας, με μόνη εξαίρεση τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό του Yaris.
Ποιος μένει; Μένουν μόνο κάτι χιλιάρια ατμοσφαιρικά που εξοπλίζουν μοντέλα της μίνι κατηγορίας και 1-2 ακόμα περιπτώσεις μικρότερων κατασκευαστών που διατηρούν έναν μικρο ατμοσφαιρικό κινητήρα για τα μικρά τους μοντέλα.
Εσείς ποια μάρκα θα κοιτάξετε τώρα για να αγοράσετε ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο; Και τελικά υπάρχει λόγος να επιμένετε ακόμη μακριά από το τούρμπο; Ή μήπως είναι πλέον η ώρα να κόψετε τις εμμονές και να αποκτήσετε το πρώτο τούρμπο αυτοκίνητό σας;
Και τελικά άξιζε τον κόπο η αναμονή; Η επιμονή; Δικαιωθήκατε ή απογοητευθήκατε από τη στάση των κατασκευαστών; Τι λέτε;
Μπορεί η πλειονότητα των κατασκευαστών να χρησιμοποιεί τούρμπο κινητήρες προκειμένω να εναρμονιστεί με τις όλο και αυστηρότερες εκπομπές ρύπων, αλλά πιστεύω ότι αυτή ήταν σπασμοδική και εύκολη κίνηση πιθανόν λόγω κόστους κατασκευής και εξέλιξης ατμοσφαιρικών κινητήρων. Αν δεν υπήρχε ο παράγοντας γρήγορο κέρδος θα βλέπαμε πολύ καλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Φυσικά την αίσθηση και την αμεσότητα που έχει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας δεν την έχει κανένας τούρμπο. Και το βασικότερο, δεν γνωρίζω να υπάρχει τούρμο κινητήρας με θερμοδυναμική απόδοση στο 40% όπως οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες της TOYOTA και MAZDA.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας και τη δυνατότητα γνωστοποίησης της άποψής μου.
Και μόλις αγοράσουμε καινουρια τα τούρμπο θα μας λέτε να τα αλλάξουμε με ηλεκτρικά και το βαθύ κράτος θα χτυπά ανελέητα στα τέλη τους κινητήρες τούρμπο ελέω ρύπων κι εσείς θα ευλογείτε με τη σειρα σας ...τα ηλεκτρικα- υβριδικά.Ευχαριστώ δε θα παρω, κι αφήστε τον κοσμάκη να κυκλοφορά με ότι πιάστηκε στα χέρια του
..ξεχάσατε την Μαζντα που προσφέρει ατμοσφαιρικούς με μεγάλη αναλογία αερα - καυσίμου ..και την Μιτσουμπισι ..που στην Ελλάδα έρχεται με το ASX. Τι να λέμε τωρα. αν δεν ηταν τα ορια καυσαερίων τα τούρμπο θα ηταν λιγα και σε σπορ εκδοσεις και μοντελα , όπως φυσιολογικα και λογικα υπηρχαν από την δεκαετια του 1980 γιατί η ατμοσφαιρα είναι αξιοπιστη..ποιος αμφιβαλει γιαυτό; Πολλα κυβικά σημαινει και πολλα άλογα, όπως Αμερική... Αν θελανε λιγότερα καυσαερια στα αυτοκίνητα γιατι δεν βελτιωναν καλυτερα την ποιοτητα και το ειδος των καυσίμων και να αφηναν την ατμόσφαιρα όπως ηταν...εντάξει τα ιντεκτιον και τα ηλεκτρονικα είναι αναποφευκτη η εξελιξη της τεχνολογίας ..αλλα το ξαναλεω γιατι δεν βελτιωσαν την χημεια; τα καυσιμα; κατι δεν παει καλά.....
Σε λίγο όταν τα τούρμπο θα γίνουν ΚΑΙ ηλεκτρικά υποβοηθούμενα, με την αύξηση της τάσης στα 48V, το πρόβλημα της έστω και ελάχιστης καθυστέρησης θα εξαλειφθεί και κανένας ατμοσφαιρικός δεν θα μπορεί να τους ανταγωνιστεί σε σταθερότητα καμπύλης ροπής, συμπαγείς διαστάσεις, βάρος και κατανάλωση.
Και η SUBARU έχει ατμοσφαιρικούς κινητήρες, αλλά λίγες πωλήσεις στην Ελλάδα, διότι οι κινητήρες της έχουν πολλούς ρύπους. Η SUZUKI διατηρεί ατμοσφαιρικά μοτέρ σε ορισμένα μοντέλα της. Αργά ή γρήγορα όλοι θα στραφούν στο turbo. Είναι πολλά τα πλεονεκτήματα. Τα αυτοκίνητα δουλεύουν σε χαμηλές στροφές στο ταξίδι, διότι λόγω ροπής συνδυάζονται οι κινητήρες με μακρύτερα κιβώτια, συνεπώς οικονομία, από πολύ χαμηλά βγάζουν όλη τη ροπή και την ιπποδύναμη, είναι περισσότερο ευκολοοδήγητα. Οι φθορές πάνω κάτω είναι οι ίδιες, οι turbo κινητήρες είναι πιο πολύπλοκοι, αλλά δουλεύουν σε χαμηλότερες στροφές, οι ατμοσφαιρικοί είναι πιο απλοί, αλλά για να βρείς ροπή και ιπποδύναμη πρέπει να δουλέψουν ψηλά και οτιδήποτε δουλεύει σε υψηλές στροφές επίσης έχει φθορές.
Δείτε διαφορά δυναμικής turbo μοτέρ με ατμοσφαιρικού... που σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν συγκρίνονται... δείτε στήσιμο σασί... https://www.youtube.com/watch?v=UOG1YYZegTc
και https://www.youtube.com/watch?v=_lbWivJ8W4U
Μπορεί η πλειονότητα των κατασκευαστών να χρησιμοποιεί τούρμπο κινητήρες προκειμένω να εναρμονιστεί με τις όλο και αυστηρότερες εκπομπές ρύπων, αλλά πιστεύω ότι αυτή ήταν σπασμοδική και εύκολη κίνηση πιθανόν λόγω κόστους κατασκευής και εξέλιξης ατμοσφαιρικών κινητήρων. Αν δεν υπήρχε ο παράγοντας γρήγορο κέρδος θα βλέπαμε πολύ καλύτερους ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Φυσικά την αίσθηση και την αμεσότητα που έχει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας δεν την έχει κανένας τούρμπο. Και το βασικότερο, δεν γνωρίζω να υπάρχει τούρμο κινητήρας με θερμοδυναμική απόδοση στο 40% όπως οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες της TOYOTA και MAZDA. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας και τη δυνατότητα γνωστοποίησης της άποψής μου.
απο ποτε το yaris φοραει τον 1200 τουρμπο?
Και μόλις αγοράσουμε καινουρια τα τούρμπο θα μας λέτε να τα αλλάξουμε με ηλεκτρικά και το βαθύ κράτος θα χτυπά ανελέητα στα τέλη τους κινητήρες τούρμπο ελέω ρύπων κι εσείς θα ευλογείτε με τη σειρα σας ...τα ηλεκτρικα- υβριδικά.Ευχαριστώ δε θα παρω, κι αφήστε τον κοσμάκη να κυκλοφορά με ότι πιάστηκε στα χέρια του
..ξεχάσατε την Μαζντα που προσφέρει ατμοσφαιρικούς με μεγάλη αναλογία αερα - καυσίμου ..και την Μιτσουμπισι ..που στην Ελλάδα έρχεται με το ASX. Τι να λέμε τωρα. αν δεν ηταν τα ορια καυσαερίων τα τούρμπο θα ηταν λιγα και σε σπορ εκδοσεις και μοντελα , όπως φυσιολογικα και λογικα υπηρχαν από την δεκαετια του 1980 γιατί η ατμοσφαιρα είναι αξιοπιστη..ποιος αμφιβαλει γιαυτό; Πολλα κυβικά σημαινει και πολλα άλογα, όπως Αμερική... Αν θελανε λιγότερα καυσαερια στα αυτοκίνητα γιατι δεν βελτιωναν καλυτερα την ποιοτητα και το ειδος των καυσίμων και να αφηναν την ατμόσφαιρα όπως ηταν...εντάξει τα ιντεκτιον και τα ηλεκτρονικα είναι αναποφευκτη η εξελιξη της τεχνολογίας ..αλλα το ξαναλεω γιατι δεν βελτιωσαν την χημεια; τα καυσιμα; κατι δεν παει καλά.....
Σε λίγο όταν τα τούρμπο θα γίνουν ΚΑΙ ηλεκτρικά υποβοηθούμενα, με την αύξηση της τάσης στα 48V, το πρόβλημα της έστω και ελάχιστης καθυστέρησης θα εξαλειφθεί και κανένας ατμοσφαιρικός δεν θα μπορεί να τους ανταγωνιστεί σε σταθερότητα καμπύλης ροπής, συμπαγείς διαστάσεις, βάρος και κατανάλωση.
Και η SUBARU έχει ατμοσφαιρικούς κινητήρες, αλλά λίγες πωλήσεις στην Ελλάδα, διότι οι κινητήρες της έχουν πολλούς ρύπους. Η SUZUKI διατηρεί ατμοσφαιρικά μοτέρ σε ορισμένα μοντέλα της. Αργά ή γρήγορα όλοι θα στραφούν στο turbo. Είναι πολλά τα πλεονεκτήματα. Τα αυτοκίνητα δουλεύουν σε χαμηλές στροφές στο ταξίδι, διότι λόγω ροπής συνδυάζονται οι κινητήρες με μακρύτερα κιβώτια, συνεπώς οικονομία, από πολύ χαμηλά βγάζουν όλη τη ροπή και την ιπποδύναμη, είναι περισσότερο ευκολοοδήγητα. Οι φθορές πάνω κάτω είναι οι ίδιες, οι turbo κινητήρες είναι πιο πολύπλοκοι, αλλά δουλεύουν σε χαμηλότερες στροφές, οι ατμοσφαιρικοί είναι πιο απλοί, αλλά για να βρείς ροπή και ιπποδύναμη πρέπει να δουλέψουν ψηλά και οτιδήποτε δουλεύει σε υψηλές στροφές επίσης έχει φθορές.
Δείτε διαφορά δυναμικής turbo μοτέρ με ατμοσφαιρικού... που σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν συγκρίνονται... δείτε στήσιμο σασί... https://www.youtube.com/watch?v=UOG1YYZegTc και https://www.youtube.com/watch?v=_lbWivJ8W4U