Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda επιβεβαίωσε πως η ιαπωνική εταιρεία εργάζεται πάνω σε ένα GR ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ θα προσφέρει και ήχο σα να είναι βενζινοκίνητο!
«Καυτό» ηλεκτρικό σαν βενζινοκίνητο ετοιμάζει η Toyota
Το Δεκέμβριο του 2021, η Toyota έδειξε τουλάχιστον 15 ηλεκτρικά οχήματα σε πρωτότυπη μορφή. Μερικά από αυτά έχουν εξελιχθεί σε μοντέλα παραγωγής αλλά κάποια άλλα όχι. Ένα από αυτά είναι το Sports EV (φωτό), το οποίο έφερε εξαρχής πάνω του το λογότυπο GR. Το περασμένο μήνα η Toyota γνωστοποίησε ότι ένα ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων θα φτάσει μέχρι το 2026 και σήμερα ο Πρόεδρος της ιαπωνικής φίρμας επιβεβαίωσε ότι το αυτοκίνητο αυτό είναι σε εξέλιξη.
Με χειροκίνητο κιβώτιο, συμπλέκτη και ήχο κινητήρα βενζίνης
Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, στο πλαίσιο του 24ωρου αγώνα του Le Mans μίλησε στο Autocar και αφού επιβεβαίωσε πως η Toyota Gazoo Racing έχει αρχίσει να δοκιμάζει το πρώτο της πρωτότυπο με μπαταρία, στη συνέχεια προχώρησε και σε πιο ζουμερές λεπτομέρειες. Συγκεκριμένα, ο ισχυρός άνδρας της φίρμας είπε πως ένας από τους στόχους είναι να εξοπλιστεί το «καυτό» ηλεκτρικό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και πεντάλ συμπλέκτη, αλλά και να προσφέρει τον ήχο που θα είχε ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι δηλώσεις του Akio Toyoda
«Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω ένα ηλεκτρικό GR που εργαζόμαστε. Δεν ξέρω αν αυτό το αυτοκίνητο θα βγει ακόμα στην αγορά, αλλά η πρώτη προτεραιότητα για την κατασκευή αυτού του είδους των αυτοκινήτων είναι ότι πρέπει να είναι διασκεδαστικά στην οδήγηση, ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης που χρησιμοποιούν. Η μεγαλύτερη διαφορά με άλλα ηλεκτρικά που αναπτύσσουμε είναι ότι, όταν βρίσκεστε στο GR ηλεκτρικό μπορείτε πραγματικά να ακούσετε τους ήχους του κινητήρα, ακόμα κι αν δεν μπορείτε να μυρίσετε βενζίνη», είπε αρχικά ο Toyoda και συνέχισε. «Υπάρχει επίσης χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και συμπλέκτης. Αν έβαζες κάποιον στο αυτοκίνητο και του ζητούσες να το οδηγήσει και να μαντέψει το σύστημα μετάδοσης κίνησης, πιθανότατα δεν θα μπορούσε να σου το πει», κατέληξε.
Ίσως να υπάρξει και ανάλογο μοντέλο της Lexus
Αξίζει να σημειωθεί πως πέρυσι η Lexus αποκάλυψε πως εργάζεται πάνω στην κατασκευή ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων για μελλοντικά ηλεκτρικά, οπότε δεν αποκλείεται το επερχόμενο ηλεκτρικό GR της Toyota να αναπτυχθεί από κοινού με ένα αντίστοιχο, πιο πολυτελές της Lexus.
Με τις νέες μπαταρίες της Toyota
Από κει και πέρα, δεν αποκλείεται το GR ηλεκτρικό της Toyota να εξοπλίζεται με τις νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες η μάρκα και θα αρχίσουν να μας απασχολούν εντονότερα από το 2026, όταν και θα εγκατασταθούν στα μοντέλα. Από τη στιγμή ωστόσο που το κόστος θα είναι σε πρώτη φάση υψηλό η λογική λέει πως πρώτα θα τις δούμε σε κάποιο μοντέλο ναυαρχίδα της Lexus, όπως το μοντέλο παραγωγής του Electrified Sport concept, διάδοχο του θρυλικού υπεραυτοκίνητου Lexus LFA. Αν το ηλεκτρικό GR δεν λαμβάνει ισχύ από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, τότε είναι πιθανό να χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη και πιο προσιτή μπαταρία ιόντων λιθίου.