ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πόσο εύκολα θα γίνει η μετάβαση στη χώρα μας; Με τι υποδομές; Μπορούμε μόνοι μας;

Ηλεκτροκίνηση: Θα χάσουμε και αυτή την ευκαιρία;

3.861 Επισκέψεις στο άρθρο (7/9/2018)

Η ηλεκτροκίνηση έρχεται με φόρα. Μήπως είναι η ευκαιρία μας να γίνουμε πρωταγωνιστές στα παγκόσμια δρώμενα ή για άλλη μια φορά θα μείνουμε απλά πιόνια;

autotriti team

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάζουν τα πάντα. Θέτουν ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία σε κατάσταση επανεκκίνησης, και αυτό μεταφράζεται σε ευκαιρίες, ειδικά για χώρες που είχαν μηδενική συμμετοχή σε αυτή. Θα μπορέσει η Ελλάδα να αρπάξει την ευκαιρία που της δίνεται;
 
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ταξί και λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους όλου του κόσμου σε μόλις δέκα χρόνια. Μέχρι το 2030, σε μόλις 12 χρόνια, η ηλεκτροκίνηση θα έχει βάλει πλώρη να αντικαταστήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε οτιδήποτε κινείται, πλην ίσως των σπορ αυτοκινήτων ή άλλων μοντέλων αναψυχής.
 
Πρόκειται για τεράστια αλλαγή. Τόσο μεγάλη που ακόμη και οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες τρέμουν στην ιδέα ότι με το «reset» που έρχεται μπορεί ακόμη και να εξαφανιστούν από το χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακούγεται υπερβολικό, όμως μιλάμε για μία επανάσταση παρόμοια με αυτή της αγοράς κινητής τηλεφωνίας, όταν πέρασε από τα συμβατικά στα έξυπνα τηλέφωνα. Κολοσσοί όπως η Nokia, η Motorola, η Sony και η Ericsson, που μονοπωλούσαν την αγορά συμβατικών τηλεφώνων, σχεδόν εξαφανίστηκαν με τον ερχομό των smartphones. Στις νέες τεχνολογίες πρόλαβαν να βρεθούν νέοι παίκτες όπως η Apple, η Samsung και η LG.
 
Μπορεί η Ελλάδα να μην είναι έτοιμη να φτιάξει ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία, μια σειρά νέων παραγωγών εξαρτημάτων όμως περιμένει να δημιουργηθεί από το μηδέν. Έρευνα, εξέλιξη και σχεδίαση μοτέρ, μπαταριών, αισθητήρων, συστημάτων ελέγχου και τεχνολογιών αιχμής που δεν απαιτούν παραγωγή αλλά ταλέντο, και από αυτό η Ελλάδα δεν πάσχει. Ας γίνεται η συναρμολόγηση στην Κίνα. Εφόσον η σχεδίαση γίνεται στην Ελλάδα, η Ελλάδα συμμετέχει.
 
Και μετά είναι οι υποδομές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστούν τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές. Σταθμούς φόρτισης, με όλα τους τα εξαρτήματα, ψηφιακά συστήματα παροχής και χρέωσης ηλεκτρισμού. Εφαρμογές για κινητά και συστήματα ψυχαγωγίας αυτοκινήτων για τον έλεγχο και την εμπορία ηλεκτρισμού. Πρόκειται για χιλιάδες ευκαιρίες τεχνολογικής ανάπτυξης που δεν απαιτεί παραγωγή, εργοστάσια ή βαριά βιομηχανία, αλλά ταλέντο, δημιουργικότητα και υποστήριξη από το κράτος με κονδύλια έρευνας.
 
Ήδη σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ισπανία το Βέλγιο και η Ολλανδία διαθέτουν κονδύλια για να δημιουργήσουν μια νέα βιομηχανία έρευνας και τεχνολογίας που θα δώσει όλα αυτά τα συστήματα που απαιτεί η ηλεκτροκίνηση. Μόνο το Ηνωμένο Βασίλειο θα δώσει 100 εκατομμύρια ευρώ σε πανεπιστημιακά ιδρύματα και ιδιώτες για την ανάπτυξη τεχνολογίας ασύρματης φόρτισης λεωφορείων στους τερματικούς σταθμούς και ταξί στις πιάτσες.
 
Αυτά τα συστήματα θα έρθουν και στην Ελλάδα. Δεν είναι κρίμα να χαθεί η ευκαιρία να γίνει και η Ελλάδα χώρα παραγωγής τεχνολογίας αντί να περιμένουμε τις ξένες εταιρείες να έρθουν να εγκαταστήσουν αυτά τα συστήματα; Δεν είναι τώρα η ώρα να αρπάξει η Ελλάδα αυτή την τεράστια και μοναδική εταιρεία ώστε να γίνει μία χώρα, όπως οι άλλες, που συμμετέχει στην δημιουργία τεχνολογίας; Τι λέτε; Υπάρχει ελπίδα;

4green
NISSAN