Πόσο εύκολα θα γίνει η μετάβαση στη χώρα μας; Με τι υποδομές; Μπορούμε μόνοι μας;
Ηλεκτροκίνηση: Θα χάσουμε και αυτή την ευκαιρία;
3.861 Επισκέψεις στο άρθρο (7/9/2018)
Η ηλεκτροκίνηση έρχεται με φόρα. Μήπως είναι η ευκαιρία μας να γίνουμε πρωταγωνιστές στα παγκόσμια δρώμενα ή για άλλη μια φορά θα μείνουμε απλά πιόνια;
autotriti team
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλάζουν τα πάντα. Θέτουν ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία σε κατάσταση επανεκκίνησης, και αυτό μεταφράζεται σε ευκαιρίες, ειδικά για χώρες που είχαν μηδενική συμμετοχή σε αυτή. Θα μπορέσει η Ελλάδα να αρπάξει την ευκαιρία που της δίνεται;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ταξί και λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους όλου του κόσμου σε μόλις δέκα χρόνια. Μέχρι το 2030, σε μόλις 12 χρόνια, η ηλεκτροκίνηση θα έχει βάλει πλώρη να αντικαταστήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης σε οτιδήποτε κινείται, πλην ίσως των σπορ αυτοκινήτων ή άλλων μοντέλων αναψυχής.
Πρόκειται για τεράστια αλλαγή. Τόσο μεγάλη που ακόμη και οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες τρέμουν στην ιδέα ότι με το «reset» που έρχεται μπορεί ακόμη και να εξαφανιστούν από το χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακούγεται υπερβολικό, όμως μιλάμε για μία επανάσταση παρόμοια με αυτή της αγοράς κινητής τηλεφωνίας, όταν πέρασε από τα συμβατικά στα έξυπνα τηλέφωνα. Κολοσσοί όπως η Nokia, η Motorola, η Sony και η Ericsson, που μονοπωλούσαν την αγορά συμβατικών τηλεφώνων, σχεδόν εξαφανίστηκαν με τον ερχομό των smartphones. Στις νέες τεχνολογίες πρόλαβαν να βρεθούν νέοι παίκτες όπως η Apple, η Samsung και η LG.
Μπορεί η Ελλάδα να μην είναι έτοιμη να φτιάξει ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία, μια σειρά νέων παραγωγών εξαρτημάτων όμως περιμένει να δημιουργηθεί από το μηδέν. Έρευνα, εξέλιξη και σχεδίαση μοτέρ, μπαταριών, αισθητήρων, συστημάτων ελέγχου και τεχνολογιών αιχμής που δεν απαιτούν παραγωγή αλλά ταλέντο, και από αυτό η Ελλάδα δεν πάσχει. Ας γίνεται η συναρμολόγηση στην Κίνα. Εφόσον η σχεδίαση γίνεται στην Ελλάδα, η Ελλάδα συμμετέχει.
Και μετά είναι οι υποδομές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστούν τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές. Σταθμούς φόρτισης, με όλα τους τα εξαρτήματα, ψηφιακά συστήματα παροχής και χρέωσης ηλεκτρισμού. Εφαρμογές για κινητά και συστήματα ψυχαγωγίας αυτοκινήτων για τον έλεγχο και την εμπορία ηλεκτρισμού. Πρόκειται για χιλιάδες ευκαιρίες τεχνολογικής ανάπτυξης που δεν απαιτεί παραγωγή, εργοστάσια ή βαριά βιομηχανία, αλλά ταλέντο, δημιουργικότητα και υποστήριξη από το κράτος με κονδύλια έρευνας.
Ήδη σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ισπανία το Βέλγιο και η Ολλανδία διαθέτουν κονδύλια για να δημιουργήσουν μια νέα βιομηχανία έρευνας και τεχνολογίας που θα δώσει όλα αυτά τα συστήματα που απαιτεί η ηλεκτροκίνηση. Μόνο το Ηνωμένο Βασίλειο θα δώσει 100 εκατομμύρια ευρώ σε πανεπιστημιακά ιδρύματα και ιδιώτες για την ανάπτυξη τεχνολογίας ασύρματης φόρτισης λεωφορείων στους τερματικούς σταθμούς και ταξί στις πιάτσες.
Αυτά τα συστήματα θα έρθουν και στην Ελλάδα. Δεν είναι κρίμα να χαθεί η ευκαιρία να γίνει και η Ελλάδα χώρα παραγωγής τεχνολογίας αντί να περιμένουμε τις ξένες εταιρείες να έρθουν να εγκαταστήσουν αυτά τα συστήματα; Δεν είναι τώρα η ώρα να αρπάξει η Ελλάδα αυτή την τεράστια και μοναδική εταιρεία ώστε να γίνει μία χώρα, όπως οι άλλες, που συμμετέχει στην δημιουργία τεχνολογίας; Τι λέτε; Υπάρχει ελπίδα;
Θα ήθελα πραγματικά να δω θετικά τις απόψεις που εκφράζεται στο άρθρο σας, αλλά, απλά δεν μπορώ να πιστέψω τις προθέσεις σας ως autotriti.gr.
Μέχρι χθες η «γραμμή» του autotriti.gr είτε άμεσα είτε έμμεσα ήταν «όχι» στα ηλεκτροκίνητα γιατί είναι «πολύ πρώιμα» για την Ελλάδα, «δεν υπάρχουν υποδομές», «η αυτονομία τους είναι μικρή» και τις γνωστές αλλά αδύναμες δικαιολογίες. Λες και κάποιος που διαθέτει τα χρήματα για να πάρει και 2ο και 3ο αυτοκίνητο, έχει δικό του χώρο στάθμευσης και έχει οικολογικές ανησυχίες θα σκεφτεί όλα τα ανωτέρω - και δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η «γραμμή» το auototriti.gr λοιπόν ήταν «όχι» στην ηλεκτρική αυτοκίνηση συγκαλυμμένη κάτω από το «τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για εμάς». Λες και τα τρόλλεϋ που κυκλοφορούν χρόνια τώρα δεν είναι ηλεκτρικά και δεν είχαμε την τεχνογνωσία να τα κατασκευάζουμε εδώ αντί να τα εισάγουμε..
Τώρα λοιπόν σας έπιασε ο πατριωτισμός; Τόσον καιρό δεν το σκεφτήκατε αυτό το ενδεχόμενο; Ή τώρα που η ηλεκτροκίνηση από πραγματικότητα γίνεται καθημερινότητα (επιτέλους) τη θυμηθήκατε;
Ή μας κοροϊδεύεται ή δεν μπορείτε να σκεφτείτε τίποτε άλλο πρωτότυπο για να γράψετε.
Είναι γνωστό τοις πάσι ότι καμία βιομηχανία αξιώσεων δεν πρόκειται ποτέ να ανθίσει στην Ελλάδα (πλην τουρισμού και ναυτικλίας - με την ευρύτερη έννοια του όρου «βιομηχανία»).
Οι λόγοι είναι γνωστοί: δεν μας προόριζαν ούτε μας προορίζουν ούτε θα μας προορίζουν για βιομηχανική χώρα κι εμείς οι ίδιοι κάνουμε ότι μπορούμε για να βγάλουμε τα μάτια μας. Ακόμα και η ελαφριά βιομηχανία κοντεύει να εξαλειφθεί.
Για ποια προοπτική και ευκαιρία γράφετε λοιπόν;
Απλά ρίχνετε στάχτη στα μάτια...
Απάντηση: Αγαπητέ αναγνώστη, ως το μεγαλύτερο και ένα από τα παλαιότερα ενεργά Μέσα με θέμα το αυτοκίνητο στην Ελλάδα οφείλουμε να ακολουθούμε τις εξελίξεις. Ακόμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε η χώρα μας δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές για να ενστερνιστεί 100% την ηλεκτροκίνηση, κάτι που δε λέμε μόνο εμείς, αλλά και πολλοί άνθρωποι της αγοράς. Εντούτοις, γίνονται κάποιες αργές αλλά σταθερές κινήσεις προκειμένου να αλλάξει αυτό και, κακά τα ψέματα, σύμφωνα με όσα μαθαίνουμε το μέλλον της αυτοκίνησης οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ηλεκτροκίνηση. Σε ό,τι αφορά στην ευκαιρία που εμφανίζεται με αφορμή αυτή τη νέα σχετικά τάση θα προτείναμε να μην είστε τόσο απαισιόδοξος, αφού οι νέοι άνθρωποι της χώρας μας έχουν αποδείξει ότι μπορούν να διαπρέψουν με καινοτόμες ιδέες (υπάρχουν τρανά παραδείγματα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό). Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο σας.
Μας δουλεύετε? Εδώ περιμένουν πως και πως να διαδοθεί παραπάνω η τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στας Ευρώπας ώστε εδώ να εισάγουμε σωρηδόν, φθηνότερα ντίζελ που οι άλλοι θα θέλουν να διώξουν!!!!!
Την περίοδο 1973-1976 το πρώτο "σύγχρονο" ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Enfield 8000 κατασκευάζονταν στη Σύρο, με την τεχνολογία της εποχής εκείνης. Σήμερα η τεχνολογία των ηλεκτρικών είναι high tech και πολλά συστήματα κατασκευάζονται ξεχωριστά, οπότε στο πεδίο αυτό (της κατασκευής υποσυστημάτων) υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής της Ελλάδας, εφόσον υπάρξει και πολιτική βούληση. Ήδη η Tesla βρίσκεται στην Αθήνα. Πάντως για τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα υπάρχουν κάποια εμπόδια, όπως το μεγαλύτερο κόστος αγοράς, η δυσκολία φόρτισης στη διάρκεια της νύχτας (θέμα χώρου) και ότι το εθνικό δίκτυο ηλεκτροπαραγωγής στηρίζεται βασικά στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων.
Ο καθένας θα πράξει σύμφωνα με το τι ορίζει η τσέπη του και το ατομικό του συμφέρον. Αυτή την στιγμή και για τα επόμενα χρόνια, δεν συμφέρει η αγορά ηλεκτρικού στην Ελλάδα, για λόγους που έχουμε αναφέρει πολλές φορές. Κυρίως όμως λόγω υποδομών. Τι να το κάνω το ηλεκτρικό αν δεν εχω που αλλού να το φορτίζω, εκτός από το σπίτι μου; Το τι γίνεται σε άλλες χώρες, δεν μας αφορά, γιατί δεν ζούμε εκεί. Όταν λοιπόν ωριμάσουν οι συνθήκες εδώ για αγορά ηλεκτρικού και δει ο κόσμος οτι πραγματικά τον συμφέρει, τότε και μόνο τότε θα αγοράσει...
μέχρι πρότινος αναμασούσατε συνεχώς την ασυναρτησία "πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα" και με μπακαλιαρίστικους υπολογισμούς καταλήγατε ότι δεν είναι. Και ήταν μπακαλιαρίστικοι οι υπολογισμοί σας καθώς τεχνηέντως παράβλεπαν πολλούς παράγοντες. Λέγατε ας πούμε πως η ηλεκτρική ενέργεια στην Ελλάδα παράγεται μόνο με λιγνίτη, αγνοώντας υδροηλεκτρικά, ΑΠΕ, και φυσικό αέριο. Δεν λαμβάνατε υπόψη την λειτουργία δικτύου τις νυχτερινές ώρες, όπου οι θερμοηλεκτρικές μονάδες λειτουργούν αναγκαστικά "στον αέρα" για να είναι σε ετοιμότητα όταν αυξηθεί η κατανάλωση.
Τώρα άλλαξε το τροπάριο?
...λέτε πως τα κινητά Nokia, Motorola, Sony και Ericsson ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ, ΠΩΣ ΤΟ ΛΕΤΕ ΑΥΤΟ; Υπάρχουν κανονικότατα στην εποχή 2018 και πωλούνται κανονικά... τώρα αν ο κόσμος προτιμάει άλλες μάρκες για διαφόρους λόγους... αν κάποιες από τις παλιές εταιρείες κάνουν και κάτι διαφορετικό, κ.τ.λ. αυτό δεν σημαίνει ότι ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ.-
Θα ήθελα πραγματικά να δω θετικά τις απόψεις που εκφράζεται στο άρθρο σας, αλλά, απλά δεν μπορώ να πιστέψω τις προθέσεις σας ως autotriti.gr. Μέχρι χθες η «γραμμή» του autotriti.gr είτε άμεσα είτε έμμεσα ήταν «όχι» στα ηλεκτροκίνητα γιατί είναι «πολύ πρώιμα» για την Ελλάδα, «δεν υπάρχουν υποδομές», «η αυτονομία τους είναι μικρή» και τις γνωστές αλλά αδύναμες δικαιολογίες. Λες και κάποιος που διαθέτει τα χρήματα για να πάρει και 2ο και 3ο αυτοκίνητο, έχει δικό του χώρο στάθμευσης και έχει οικολογικές ανησυχίες θα σκεφτεί όλα τα ανωτέρω - και δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η «γραμμή» το auototriti.gr λοιπόν ήταν «όχι» στην ηλεκτρική αυτοκίνηση συγκαλυμμένη κάτω από το «τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για εμάς». Λες και τα τρόλλεϋ που κυκλοφορούν χρόνια τώρα δεν είναι ηλεκτρικά και δεν είχαμε την τεχνογνωσία να τα κατασκευάζουμε εδώ αντί να τα εισάγουμε.. Τώρα λοιπόν σας έπιασε ο πατριωτισμός; Τόσον καιρό δεν το σκεφτήκατε αυτό το ενδεχόμενο; Ή τώρα που η ηλεκτροκίνηση από πραγματικότητα γίνεται καθημερινότητα (επιτέλους) τη θυμηθήκατε; Ή μας κοροϊδεύεται ή δεν μπορείτε να σκεφτείτε τίποτε άλλο πρωτότυπο για να γράψετε. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι καμία βιομηχανία αξιώσεων δεν πρόκειται ποτέ να ανθίσει στην Ελλάδα (πλην τουρισμού και ναυτικλίας - με την ευρύτερη έννοια του όρου «βιομηχανία»). Οι λόγοι είναι γνωστοί: δεν μας προόριζαν ούτε μας προορίζουν ούτε θα μας προορίζουν για βιομηχανική χώρα κι εμείς οι ίδιοι κάνουμε ότι μπορούμε για να βγάλουμε τα μάτια μας. Ακόμα και η ελαφριά βιομηχανία κοντεύει να εξαλειφθεί. Για ποια προοπτική και ευκαιρία γράφετε λοιπόν; Απλά ρίχνετε στάχτη στα μάτια...
Απάντηση: Αγαπητέ αναγνώστη, ως το μεγαλύτερο και ένα από τα παλαιότερα ενεργά Μέσα με θέμα το αυτοκίνητο στην Ελλάδα οφείλουμε να ακολουθούμε τις εξελίξεις. Ακόμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε η χώρα μας δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές για να ενστερνιστεί 100% την ηλεκτροκίνηση, κάτι που δε λέμε μόνο εμείς, αλλά και πολλοί άνθρωποι της αγοράς. Εντούτοις, γίνονται κάποιες αργές αλλά σταθερές κινήσεις προκειμένου να αλλάξει αυτό και, κακά τα ψέματα, σύμφωνα με όσα μαθαίνουμε το μέλλον της αυτοκίνησης οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ηλεκτροκίνηση. Σε ό,τι αφορά στην ευκαιρία που εμφανίζεται με αφορμή αυτή τη νέα σχετικά τάση θα προτείναμε να μην είστε τόσο απαισιόδοξος, αφού οι νέοι άνθρωποι της χώρας μας έχουν αποδείξει ότι μπορούν να διαπρέψουν με καινοτόμες ιδέες (υπάρχουν τρανά παραδείγματα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό). Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο σας.
Μας δουλεύετε? Εδώ περιμένουν πως και πως να διαδοθεί παραπάνω η τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στας Ευρώπας ώστε εδώ να εισάγουμε σωρηδόν, φθηνότερα ντίζελ που οι άλλοι θα θέλουν να διώξουν!!!!!
Την περίοδο 1973-1976 το πρώτο "σύγχρονο" ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Enfield 8000 κατασκευάζονταν στη Σύρο, με την τεχνολογία της εποχής εκείνης. Σήμερα η τεχνολογία των ηλεκτρικών είναι high tech και πολλά συστήματα κατασκευάζονται ξεχωριστά, οπότε στο πεδίο αυτό (της κατασκευής υποσυστημάτων) υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής της Ελλάδας, εφόσον υπάρξει και πολιτική βούληση. Ήδη η Tesla βρίσκεται στην Αθήνα. Πάντως για τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα υπάρχουν κάποια εμπόδια, όπως το μεγαλύτερο κόστος αγοράς, η δυσκολία φόρτισης στη διάρκεια της νύχτας (θέμα χώρου) και ότι το εθνικό δίκτυο ηλεκτροπαραγωγής στηρίζεται βασικά στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων.
Ο καθένας θα πράξει σύμφωνα με το τι ορίζει η τσέπη του και το ατομικό του συμφέρον. Αυτή την στιγμή και για τα επόμενα χρόνια, δεν συμφέρει η αγορά ηλεκτρικού στην Ελλάδα, για λόγους που έχουμε αναφέρει πολλές φορές. Κυρίως όμως λόγω υποδομών. Τι να το κάνω το ηλεκτρικό αν δεν εχω που αλλού να το φορτίζω, εκτός από το σπίτι μου; Το τι γίνεται σε άλλες χώρες, δεν μας αφορά, γιατί δεν ζούμε εκεί. Όταν λοιπόν ωριμάσουν οι συνθήκες εδώ για αγορά ηλεκτρικού και δει ο κόσμος οτι πραγματικά τον συμφέρει, τότε και μόνο τότε θα αγοράσει...
μέχρι πρότινος αναμασούσατε συνεχώς την ασυναρτησία "πόσο οικολογικά είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα" και με μπακαλιαρίστικους υπολογισμούς καταλήγατε ότι δεν είναι. Και ήταν μπακαλιαρίστικοι οι υπολογισμοί σας καθώς τεχνηέντως παράβλεπαν πολλούς παράγοντες. Λέγατε ας πούμε πως η ηλεκτρική ενέργεια στην Ελλάδα παράγεται μόνο με λιγνίτη, αγνοώντας υδροηλεκτρικά, ΑΠΕ, και φυσικό αέριο. Δεν λαμβάνατε υπόψη την λειτουργία δικτύου τις νυχτερινές ώρες, όπου οι θερμοηλεκτρικές μονάδες λειτουργούν αναγκαστικά "στον αέρα" για να είναι σε ετοιμότητα όταν αυξηθεί η κατανάλωση. Τώρα άλλαξε το τροπάριο?
...λέτε πως τα κινητά Nokia, Motorola, Sony και Ericsson ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ, ΠΩΣ ΤΟ ΛΕΤΕ ΑΥΤΟ; Υπάρχουν κανονικότατα στην εποχή 2018 και πωλούνται κανονικά... τώρα αν ο κόσμος προτιμάει άλλες μάρκες για διαφόρους λόγους... αν κάποιες από τις παλιές εταιρείες κάνουν και κάτι διαφορετικό, κ.τ.λ. αυτό δεν σημαίνει ότι ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ.-