Ήρθε το τέλος της «Φρανκφούρτης»;

2.486 Επισκέψεις στο άρθρο (20/9/2019)

Υποτονικός ρυθμός, απουσίες, μικρή στήριξη από τους Γερμανούς κατασκευαστές: η φετινή Φρανκφούρτη μάλλον απαξίωσε κι άλλο το θεσμό των εκθέσεων; Μήπως τελικά ήρθε το τέλος τους;


To καταλάβαινες από κάνα δίμηνο πριν: δεν υπήρχε εδώ η ένταση και το build-up της ανυπομονησίας που προηγείται πάντα των εκθέσεων και ειδικά των πιο μεγάλων, της Φρανκφούρτης και του Παρισιού. Τα δύο event εναλλάσσονται τις μονές και τις ζυγές χρονιές αντίστοιχα και δίνουν τον τόνο, τις τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
 
Εδώ και χρόνια όμως έχει ξεκινήσει η συζήτηση για το πόσο είναι πια αυτές οι εκδηλώσεις παρωχημένες και απομεινάρια ενός μακρινού παρελθόντος, όπου τα περιορισμένα τεχνικά μέσα έδιναν ιδιαίτερη αξία σε ένα «Σαλόνι» τέτοιου βεληνεκούς. Η αλήθεια είναι ότι, το στοιχείο της έκπληξης έχει λείψει σχεδόν αμετάκλητα από τις εκθέσεις. Κανείς από όσους δημοσιογράφους πάει εκεί δεν πρόκειται να εκπλαγεί με κάτι που θα δει, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Αυτό πάντως μέχρι στιγμής δεν είχε κάμψει το ενδιαφέρον του κοινού και ως εκ τούτου και των εταιρειών.
 
Το περσινό φαινόμενο του Παρισιού όμως με τα θηριώδη Hall να είναι ημιάδεια και τις εταιρείες να παίρνουν τελικά περισσότερο χώρο από όσο χρειάζονταν (και που προφανώς δε μπορούσαν να γεμίσουν) προκειμένου να μη φαίνονται έρημα τα κτίρια, βρήκε συνέχεια και στη Φρανκφούρτη φέτος. Οι απουσίες μεγάλων εταιρειών ήταν ηχηρές ενώ και οι Γερμανοί οι οποίοι στηρίζουν παραδοσιακά την ΙΑΑ (Ιnternational Automobil Ausstellung), φέτος δεν ήταν πολύ ζωηροί.
 
Τα σχόλια ήταν πολλά. Αλλά είπαμε, η συζήτηση αιωρείται καιρό πάνω από τις εκθέσεις, οπότε κι εμείς δε σταθήκαμε πολύ σε αυτό. Ωστόσο, φέτος ήρθε και η παραίτηση του προέδρου της VDA, της Γερμανικής Ομοσπονδίας Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, του φορέα που διοργανώνει και την έκθεση της Φρανκφούρτης δηλαδή. Όσο κι αν υπάρχουν κι άλλοι λόγοι για να παραιτηθεί ο κ. Μάττες (π.χ. το ανεπαρκές lobbying προς τους οικολόγους, τις κυβερνήσεις και ειδικά προς το Βερολίνο και την κ. Μέρκελ), το να γίνει αυτό μια μέρα πριν τα επίσημα εγκαίνια έχει έναν έξτρα συμβολισμό και αυξημένο αντίκτυπο.
 
Μήπως λοιπόν είναι κοντά πια η αρχή του τέλους των Εκθέσεων; Σε πρώτο στάδιο δεν αποκλείεται να ήρθε το τέλος της Φρανκφούρτης, ως οικοδέσποινας πόλης. Οι φήμες λένε ότι σαν πρώτο μέτρο εξετάζεται η «αλλαγή έδρας» και η επιλογή μιας άλλης πόλης στη Γερμανία. Μήπως όμως πλησιάζει το τέλος των φυσικών εκθέσεων γενικά; Υπήρξαν «φωνές» φέτος οι οποίες έλεγαν ότι, οι εκθέσεις πρέπει να γίνουν πεδία έρευνας για την ιδέα της μετακίνησης συνολικά και όχι απλώς για καινούρια αυτοκίνητα.
 
Εσείς τι λέτε; Σας αρέσουν οι παραδοσιακές εκθέσεις; Έχουν κάτι να σας προσφέρουν στη σημερινή εποχή; Αν επιβιώσουν στο μέλλον πώς θα θέλατε να δείτε αυτές τις εκδηλώσεις να εξελίσσονται;

Hyundai
OPEL