Μεταχειρισμένο premium ή καινούργιο mainstream;

10.116 Επισκέψεις στο άρθρο (14/9/2020)

Με σχεδόν ίδια τιμή, θα προτιμούσες ένα premium μεταχειρισμένο μοντέλο, αντί για ένα ολοκαίνουργιο mainstream της ίδιας κατηγορίας και αν ναι γιατί;


Πόσο σε δελεάζει ένα premium, με το «βαρύ» του σηματάκι, την ανώτερη ποιότητα αλλά και την υψηλότερη τιμή, ώστε να το προτιμήσεις, παρότι μεταχειρισμένο, έναντι ενός ολοκαίνουργιου mainstream μοντέλου;

 

Πόσα είναι πλέον τα χαρακτηριστικά εκείνα που χωρίζουν ένα premium μοντέλο από ένα mainstream της ίδιας κατηγορίας; Ένα Audi A3 από μία Toyota Corolla, μία BMW Σειρά 1 από ένα Peugeot 308, ή μία Mercedes C-Class από μία Skoda Octavia;

Σαφώς αν η σύγκριση γίνει σε καινούργια αυτοκίνητα, τα premium θα συγκεντρώσουν τις προτιμήσεις. Πόσο μάλλον αν η τιμή είναι ίδια. Όμως για να είναι η τιμή ίδια, τα μοντέλα αυτά δεν μπορούν να είναι όλα καινούργια. Και έτσι το έχουμε το δίλημμα: Μεταχειρισμένο premium ή καινούργιο mainstream;

Για όσους το σηματάκι έχει το περισσότερο βάρος, η απάντηση πιθανώς να είναι απλή. Ένα premium πέντε-έξι ή και επτά ετών είναι ακόμη αρκετά σύγχρονο, έχει πρόσφατη τεχνολογία, και πιθανώς και τον ίδιο εξοπλισμό με ένα ολοκαίνουργιο από τη mainstream κατηγορία. Οπότε στα ίδια λεφτά, όχι μόνο δεν «χάνουν» αν το προτιμήσουν, αλλά κερδίζουν αφού αποκτούν αυτοκίνητο της μάρκας που τους αρέσει.

Όμως το πράγμα αλλάζει όταν τα αυτοκίνητα τα δεις δίπλα δίπλα. Γιατί τα περισσότερα μεταχειρισμένα premium είναι συνήθως εισαγωγής, με άπειρα χιλιόμετρα (είτε το δείχνουν στο κοντέρ είτε όχι), αυτοκίνητα από λίζινγκ με πολύ λίγη αγάπη από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες τους, και συχνά όχι με τον πλουσιότερο εξοπλισμό αφού ήταν αγορασμένα μαζικά.

Ακόμη χειρότερα, τα αυτοκίνητα αυτά δεν έχουν καμία εγγύηση, και παρότι μπορεί να δείχνουν «χαρτί», μόνο από τα χρόνια τους είναι σίγουρο ότι θα θέλουν ιμάντες, αμορτισέρ, σινεμπλόκ. Ίσως όχι όλα μαζί, αλλά όλα αυτά έρχονται. Και αν βάλεις και τα λάστιχα, που δεν είναι φτηνά όταν μιλάμε για premium μοντέλα με χαμηλά προφίλ, με το «καλημέρα», η τιμή αγοράς δεν είναι παρά μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Όμως δεν χρειάζεται να δεις τα αρνητικά ενός μεταχειρισμένου εισαγωγής για να προτιμήσεις το καινούργιο. Το ίδιο το καινούργιο αρκεί. Γιατί τα τελευταία 10 χρόνια οι mainstream κατασκευαστές έχουν κλείσει σημαντικά την ψαλίδα από τα premium μοντέλα, σε σημείο που ειδικά σε σχέση με τα παλαιότερα τους «ρίχνουν» σχεδόν σε κάθε τομέα, ακόμη ίσως και στην ποιότητα.

Τι λέτε λοιπόν, τι θα διαλέξετε; Και για ποιόν λόγο; Είναι το σηματάκι ή η «καινουργίλα» που θα βαρύνουν την απόφασή σας; Ή μήπως απλά το ίδιο το αυτοκίνητο που βλέπετε μπροστά σας;

VW LEASEPRO
test center