Εσείς τι λέτε; Σας κούρασαν τα ρετρό ή σας τραβούν ακόμα το ενδιαφέρον όπως πρώτα;
Μήπως βαρεθήκαμε τα ρετρό αμάξια;
4.066 Επισκέψεις στο άρθρο (24/1/2018)
Μήπως σας κούρασαν τα ρετρό αυτοκίνητα που μένουν όλο ίδια; Θα σας άρεσε κάτι διαφορετικό, πιο εξελιγμένο σχεδιαστικά;
autotriti team
Πόσα χρόνια αντέχεις να βλέπεις το ίδιο αυτοκίνητο; Πόσο μάλλον όταν δεν είναι το ίδιο αλλά κάθε φορά η νέα γενιά διαφέρει ελάχιστα ώστε να δείχνει το ίδιο; Μήπως τα ρετρό σας κούρασαν και θέλετε να δείτε και μία εξέλιξη, μία αλλαγή πάνω στο ίδιο θέμα;
Γιατί αρέσει το ρετρό; Γιατί είναι όμορφο γι αυτό που είναι; Γιατί θυμίζει κάτι που ήταν όμορφο; Ή μήπως γιατί απλά θυμίζει κάτι που άρεσε; Σε αυτό το γκρουπ ερωτήσεων, ας βάλουμε και τη σημαντικότερη. Μήπως αρέσει γιατί απλά είναι όπως κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν θα ήταν σήμερα;
Βλέπεις τα αυτοκίνητα που σχεδιάζονταν στις δεκαετίες του `50, όπως το Mini, το 500 και το Wrangler, είχαν άλλα κριτήρια στην αισθητική τους. Κριτήρια που χάθηκαν τελείως σήμερα. Ποιο αυτοκίνητο σήμερα θα είχε τόσο χρηστικό σχήμα, ποιο θα τολμούσε να είναι τόσο χαριτωμένο (500) και ποιο τόσο σκληροτράχηλο (Wrangler).
Το ρετρό πουλάει για όλους τους λόγους που αναφέραμε πιο πάνω μαζί. Όμως το ρετρό αργά ή γρήγορα κουράζει. Σαφώς το 500 είναι ένα όμορφο αυτοκινητάκι, όμως ποια είναι η σημερινή άποψη για ένα τέτοιο αυτοκίνητο και πως αποτυπώνεται σε ένα σύγχρονο όχημα; Από αυτή την ερώτηση το ρετρό κλέβει την απάντηση. Αν το 500 σήμερα είναι μία φωτοτυπία του παλιού, πως θα είναι το 500 σε 30 ή σαράντα χρόνια; Το ίδιο; Ποια θα είναι η σφραγίδα που θα έχει αφήσει ώστε το 2050 να φτιάχνουμε ρετρό μοντέλα βασισμένα στα σημερινά;
Όπως και να έχει το ρετρό κουράζει ενώ στερεί και από την πρωτοτυπία. Όμως προσφέρει αυτή τη λύτρωση του διαφορετικού που δυστυχώς δύσκολα βλέπουμε πλέον από τους μεγάλους κατασκευαστές. Αν θες ένα διαφορετικό μίνι το 500 είναι μονόδρομος. Ειδικά μπροστά στα μονοκόμματα τετράγωνα κουτιά του ανταγωνισμού που παρά τις πινελιές τους παραμένουν μάλλον «στεγνά» και άτολμα.
Δεν θα είχε όμως περισσότερο ενδιαφέρον να βλέπαμε στο καινούργιο Wrangler για παράδειγμα κάτι που δεν είχαμε δει πριν; Κάτι που θα έφερνε το χαρακτήρα του αυτοκινήτου στο σήμερα και θα βλέπαμε πως θα σχεδιάζονταν οι ίδιες ανάγκες και προτεραιότητές σήμερα αντί απλά να βλέπαμε πως θα ήταν ένα αυτοκίνητο του `50 κατασκευασμένο το 2018;
Εσείς όμως τι λέτε; Σας κούρασαν τα ρετρό; Πόσο θέλετε να τα δείτε να αλλάζουν και τελικά θα σας έλειπαν αν έμπαιναν σε έναν κύκλο εξέλιξης που θα τα απομάκρυναν από τα αρχικά μοντέλα πάνω στα οποία βασίζονται; Τι λέτε;
Από τη στιγμή που στα αυτοκίνητα για τον απλό λαό μπαίνουν όρια στη σχεδίαση για να πληρούν υποτίθεται κάποια στανταρ ασφαλείας... τα οποία σε μια Ferrari, Lamborghini, Porshe, κτλ αυτά τα όρια δεν ισχύουν...
Δεν έχουμε να συζητήσουμε τίποτα.
Πως να δούμε καινοτομίες όταν υπάρχουν περιορισμοί;
Το ομορφότερο αυτοκίνητο, θα είναι αυτό το οποίο θα καταφέρνει να αξιοποιεί καλύτερα τη σχεδίαση μέσα στο επιτρεπόμενο πλαίσιο σχεδίασης ...που του επιτρέπουν κάποιοι! Διότι κάποιοι ΑΝΘΡΩΠΟΙ είναι αυτοί που επέβαλαν τα όρια. Όταν απομακρυνθούν αυτοί που νομίζουν πως είναι ο νόμος της αυτοκίνησης, τότε θα δούμε ένα άλλο πρόσωπό της.
Προσωπικά μου αρέσουν κάποια ρετρό αυτοκίνητα, τα οποία δεν θα άλλαζα με τίποτα, όπως π.χ. το Ford Mustang Fastback του 1968, με τις διάφορες παραλλαγές του και το Alfa Romeo 2000 GTV Veloce της φωτογραφίας.
Από τη στιγμή που στα αυτοκίνητα για τον απλό λαό μπαίνουν όρια στη σχεδίαση για να πληρούν υποτίθεται κάποια στανταρ ασφαλείας... τα οποία σε μια Ferrari, Lamborghini, Porshe, κτλ αυτά τα όρια δεν ισχύουν... Δεν έχουμε να συζητήσουμε τίποτα. Πως να δούμε καινοτομίες όταν υπάρχουν περιορισμοί; Το ομορφότερο αυτοκίνητο, θα είναι αυτό το οποίο θα καταφέρνει να αξιοποιεί καλύτερα τη σχεδίαση μέσα στο επιτρεπόμενο πλαίσιο σχεδίασης ...που του επιτρέπουν κάποιοι! Διότι κάποιοι ΑΝΘΡΩΠΟΙ είναι αυτοί που επέβαλαν τα όρια. Όταν απομακρυνθούν αυτοί που νομίζουν πως είναι ο νόμος της αυτοκίνησης, τότε θα δούμε ένα άλλο πρόσωπό της.
Προσωπικά μου αρέσουν κάποια ρετρό αυτοκίνητα, τα οποία δεν θα άλλαζα με τίποτα, όπως π.χ. το Ford Mustang Fastback του 1968, με τις διάφορες παραλλαγές του και το Alfa Romeo 2000 GTV Veloce της φωτογραφίας.